- Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo
- Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?
- Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia
- Lexus RX to aż 16 skrótów do obsługi auta bez zdejmowania rąk z kierownicy
- Lexus RX to dwa rodzaje foteli i duża pojemność bagażnika
Lexus RX w skali świata jest najważniejszym i najpopularniejszym modelem japońskiej marki należącej do Toyoty. Od premiery w 1998 roku na drogi wyjechało ponad 3,5 mln egzemplarzy tego auta, z czego przeszło 300 tys. kupili Europejczycy. Teraz czas na zmianę warty.
RX nowej 5. generacji w Polsce jest dostępny w trzech odmianach wyłącznie hybrydowych – RX 350h, 450h+ czyli hybryda plug-in i najmocniejszej RX 500h. W świecie SUV-ów segmentu E to wbrew modzie na silniki Diesla. Tak odważne postawienie sprawy producent tłumaczy mniejszym ryzykiem awarii, prostszą budową i niższą ceną. Którą hybrydę wybrać?
Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo
RX 500h jest królem wszystkich modeli SUV Lexusa. Jako jedyny wykorzystuje turbodoładowany silnik – co wśród hybryd tej japońskiej marki jest ewenementem. Czterocylindrowa jednostka 2.4 turbo współpracuje z 6-biegowym klasycznym automatem. Przedni silnik elektryczny wciśnięto między jednostką benzynową a skrzynią biegów. Z tyłu działa układ e-Axle o mocy 80 kW - w jego skład wchodzą silnik, przekładnia oraz moduł jednostki sterującej (rozwiązanie znane z elektrycznego Lexusa RZ). Łącznie taki system zapewnia kierowcy 371 KM mocy i za jednym zamachem tworzy elektryczny napęd na cztery koła Direct4.
Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?
Na żywo RX 500h w agresywnej wersji F SPORT połyskujący nowym miedzianym kolorem Sonic Copper i na 21-calowych (!) czarnych felgach owiniętych plasterkiem opon Michelin Pilot Sport wygląda świetnie. I nie ma co się czarować ten szpanerski lakier nakładany z wykorzystaniem fal dźwiękowych odpowiada za 90 proc. efektu „Wow!”. Pod względem proporcji największy SUV japońskiej marki upodobnił się do nowego NX. Stoi niżej i szerzej na drodze, zyskał długi przód i kabinę przesuniętą do tyłu. Z lśniącym czarnym grillem, skrzelami po bokach, wąskimi reflektorami LED i narastającą sylwetką coupe ustawioną na najnowszej platformie GA-K odważnie rozpycha się w walce o tytuł najjaśniejszej gwiazdy w klasie. Przy designerskich popisach warto odnotować, że nowy RX utrzymuje długość 4,9 m znaną z poprzednika, ale ma wydłużony o 60 mm rozstaw osi, co w życiu codziennym przekłada się na większą wygodę na pokładzie (przyrost przestrzeni odczują szczególnie podróżujący w drugim rzędzie).
Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia
Wejścia do kabiny nowego Lexusa strzeże nieruchoma klamka z czujnikiem dotykowym jak w NX czy elektrycznym RZ. Wystarczy położyć palec na sensorze a drzwi delikatnie odskoczą. Wnętrze RX 500h F SPORT wita delikatnym uściskiem głębiej profilowanego fotela, otula wygodą, błyszczy jakością i gadżetami. Mięsista kierownica leży idealnie, a prawa ręka odruchowo chwyta za lewarek na wysokim tunelu środkowym – niczym w droższych sportowych samochodach, co jest miłym gestem ze strony producenta takich bestii jak RC F czy LC 500 (oba z benzynowym pięciolitrowym V8/464 KM).
Na fanach nowych technologii największe wrażenie zrobi stacja multimedialna Lexus Link Pro z 14-calowym ekranem HD. System imponuje szybkością reakcji i jakością prezentowanych grafik (moc obliczeniowa jest aż o 3,6 razy szybsza od dotychczas stosowanych multimediów). Wyświetlacz ma antyrefleksyjną powłokę oraz dodatkowe przyciski ułatwiające obsługę najważniejszych funkcji. Sam interfejs multimediów błyskawicznie łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay (przewodowy Android Auto).
Lexus RX to aż 16 skrótów do obsługi auta bez zdejmowania rąk z kierownicy
Sterowanie stacją umożliwia też osiem strzałek na kierownicy, którym da się przypisać różne funkcje, możliwe jest nawet podwójne obłożenie jednego kursora (lewe i prawe pole ma po cztery kursory). W efekcie dostajemy aż 16 skrótów. O aktualnie wybranej funkcji informuje czytelny wyświetlacz head-up – wystarczy dotknąć odpowiedniego pola na kierownicy. Sprytne, bo pozwala w ten sposób obsłużyć szereg systemów pokładowych bez zdejmowania rąk z kierownicy. O resztę można poprosić asystentkę głosową – nowy RX zrozumie także polecenia po polsku. Wystarczy powiedzieć "Hej Lexus", a sztuczna inteligencja spełni życzenia kierowcy lub pasażera na przednim siedzeniu i np. wyznaczy trasę, przestawi klimatyzację czy rozpozna, z którego miejsca nadeszło polecenie "otwórz okno" i odpowiednio zareaguje opuszczając lewą lub prawą szybę przednich drzwi. Indukcyjna ładowarka w konsoli środkowej doładuje telefon o 50 proc. szybciej niż w poprzedniku. Do pełni szczęścia jest system nagłośnienia Mark Levinson Premium Sound Surround z 21 głośnikami.
Lexus RX to dwa rodzaje foteli i duża pojemność bagażnika
Fotele z ogrzewaniem i klimatyzacją zasługują na osobny akapit. Lepiej podpierają talię i trzymają za boki, są wygodniejsze niż w poprzedniku. Sekret tkwi pod tapicerką. Zmieniona konstrukcja zyskała nową elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Układ działa szybciej i odpowiednio dopasowuje kąty siedziska, oparcia oraz wysokość. Niższe mocowanie ułatwia wsiadanie. W wersji F SPORT są węższe i głębiej profilowane, a odmiana Omotenashi nastawiona na komfort zapewnia dodatkowo wysuwaną i regulowaną poduszkę siedziska. Przy okazji kabinie nie można odmówić praktyczności. Książkowe udogodnienia, jak schowki, uchwyty i miejsca na napoje są tam, gdzie trzeba i mają odpowiednie rozmiary.
Bagażnik oferuje 612 litrów pojemności. Wystarczyć by zmieścić dwie 77-litrowie walizki i dwie o pojemności 63 litrów lub cztery torby golfowe. Pod podłogą bagażnika jest schowek na narzędzia i inne drobiazgi. Sam kufer jest naprawdę sprytnie wygospodarowany. Pomysłowości Lexusa dopełniają solidne haki na siatki i obniżony próg załadunku.
Jak jeździ Lexus RX i ile spala hybryda turbo?
Na drodze najmocniejsza hybryda Lexusa zaskakuje ciszą w kabinie. Pod tym względem jazda RX 500h czy nawet podstawowym RX 350h przypomina podróżowanie samochodem w 100 proc. elektrycznym. Jeśli ktoś nie lubił hybryd ze względu na wycie silnika po wdepnięciu gazu, to po przejażdżce nowym RX zmieni zdanie. Inżynierowie wyjaśnili nam, że dźwięki pracującego benzynowca czy hałasy spod kół powstrzymują specjalne materiały redukujące wibracje przedniej szyby oraz tylnej klapy, a zastosowanie mastyksu (miękka żywica) o wysokim stopniu tłumienia na dachu i w panelach bocznych zmniejszyło poziom hałasu z zewnątrz. Do tego zmniejszono szum przepływu powietrza w okolicach przednich słupków i lusterek. Swoje trzy grosze w wersji RX 500h dokłada jeszcze 6-biegowy automat, który w przeciwieństwie do skrzyni bezstopniowej sprawia, że silnik krócej pracuje na wyższych obrotach i wchodzi na nie liniowo, a nie raptownym przeskokiem.
Lexus RX 500h i tylna oś skrętna wyraźnie zwiększa zwrotność, opinia o osiągach
RX 500h ma temperament auta sportowego. Popędzony zachowuje się jak ekolog na dopalaczach. Od 0 do 100 km/h przyspieszy w 6,2 sekundy, a to już blisko osiągów takich aut, jak Toyota GR Supra czy GR Yaris. I właśnie ze względu na wysokie możliwości Lexus na przedniej osi stosuje stałe zaciski hamulcowe z przeciwstawnymi tłoczkami oraz układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Stearing), który automatycznie dobiera kąt ich wychylenia maksymalnie o 4 stopnie. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają przeciwnie do kół przednich - wówczas manewrowanie prawie 5-metrowym SUV-em jest bajecznie proste (RX może też zaparkować zdalnie z poziomu aplikacji w telefonie). Na drodze szybkiego ruchu koła tylnej osi odchylają się w tym samym kierunku co przedniej. To w połączeniu z elektrycznym napędem 4x4 Direct4 sprawia, że RX 500h potrafi, jak mało który SUV, utrzymywać kontakt z kierowcą, angażować i dawać frajdę z lekkiego prowadzenia. Lepsze panowanie nad autem zapewnia też układ kierowniczy, dający pewniejsze wyczucie kół niż dotąd. Przez łuki – mimo symbolicznego wychylenia karoserii – przemyka zwinnie, posłusznie, przewidywalnie. Czuć, że nadwozie jest sztywniejsze niż w poprzedniku.
Na autostradzie RX 500h toczy się gładko, ujmuje stabilnością i poczuciem pełnej kontroli. Pneumatycznego zawieszenia nie ma nawet w opcji, ale stalowe sprężyny i adaptacyjne amortyzatory wydajnie filtrują niedoskonałości podniszczonej drogi. A w razie tarapatów to komputer układu Direct4 decyduje o przeniesieniu momentu obrotowego między przód i tył - rozkład może być dostosowany w zakresie od 100:0 do 20:80 w ciągu milisekund. Żaden system mechaniczny nie jest aż tak sprawny. Stąd ten samochód jest jeżdżącą oazą spokoju, jednak kiedy trzeba potrafi pokazać pazury. Pierwsza turbohybryda japońskiej marki ma dostarczyć emocji, skraść serce nawet tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Lexusem i robi to w świetnym stylu. RX 500h imponuje kulturą pracy, dynamiką i elastycznością 371 KM z turbo. Przy dynamicznej jeździe komputer wskazał ciut ponad 10 l/100 km, autostradowe prędkości podsumował wynikiem na poziomie 8 l/100 km, ale już spokojna podróż "zbija" zużycie paliwa do 6 l/100 km - to o 2 l mniej niż deklaruje producent. Jak widać delikatna prawa noga potrafi wydobyć z mocnej hybrydy jej oszczędny charakter.
Lexus RX 500h w pigułce:
- Silnik 2.4 turbo z 6-stopniową skrzynią automatyczną i elektrycznym napędem 4x4 DIRECT4;
- Moc 371 KM, moment obrotowy 550 Nm;
- Przyspieszenie: 6,2 s od 0 do 100 km/h.
Lexus RX 350h zamiast modelu Lexus 300h i silników Diesla, jakie spalanie?
Fani Lexusa z pewnością docenią bazowy model RX 350h. Nowy SUV wykorzystuje poprawiony klasyczny układ hybrydowy 4. generacji. Duet spalinowo-elektryczny z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym wytwarza 245 KM mocy i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Zużycie benzyny na poziomie niecałych 7 l na 100 km przy tej wielkości auta trzeba uznać za oszczędne. Nic dziwnego, że producent przedstawia go jako dobrą alternatywę dla konkurencyjnych aut z mniejszymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zespół pracuje kulturalnie i liniowo rozwija moc, co również pasuje do komfortowego klimatu RX-a. Dobre maniery jednak idą w kąt po przełączeniu w tryb sport lub redukując przełożenia łopatkami przy kierownicy. Wtedy dwutonowy RX 350h z seryjnym napędem na cztery koła E-Four popisuje się temperamentem. Wprawdzie daleko mu do turbo RX 500 h, ale ten 245-konny SUV bardzo dobrze odnajdzie się w życiu codziennym.
Wersja RX 350h ma też coś wspólnego z topową odmianą RX 500h. To nowa bipolarna bateria niklowo-wodorkowa (Ni-MH). W porównaniu z baterią stosowaną w schodzącym RX 450h, nowy akumulator ma mniejszą liczbę ogniw (216 a nie 240), ale osiąga takie same parametry. Bateria ma wydajny układ chłodzenia i została zainstalowana pod tylnymi siedzeniami, dzięki czemu nie ogranicza przestrzeni w kabinie, ani w bagażniku.
Lexus RX 350h w pigułce:
- 2,5-litrowy silnik hybrydowy;
- Moc 245 KM;
Lexus RX 450h+, czyli hybryda plug-in hitem nad Wisłą
Pierwszy miesiąc sprzedaży w Polsce pokazał jednak, że największym hitem jest Lexus RX 450h+ z napędem hybrydowym typu plug-in, czyli ładowanym z gniazdka. Ten wariant w 30 dni zamówiła niemal połowa z 1000 kupujących. Pod karoserią tego SUV-a pracuje układ znany z Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Zespół stanowi 2,5-litrowy benzyniak (182 KM) pracujący w ekonomicznym cyklu Atkinsona ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym (182 KM). Oba przekazują moc na przednie koła. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator (54 KM), który współpracuje z układem hybrydowym. W ten sposób kierowca dostaje 309 KM mocy systemowej i wsparcie elektrycznego układu 4x4.
Lexus RX 450h+ spala 1,1 l benzyny na 100 km, ale jest jeden haczyk
Nowa hybryda z wtyczką ma niemal taką samą moc jak schodzący z rynku RX 450h czwartej generacji, ale wyższy moment obrotowy i lepsze przyspieszenie. Mocniejszy silnik elektryczny sprawia, że auto jest jeszcze bardziej zrywne. Przyspieszenie RX 450h+ od 0 do 100 km/h potrwa 6,5 s. Przy tym RX 450+ ma osiągać zużycie paliwa na poziomie – uwaga! – 1,1 litra benzyny na 100 km. I żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy – ten bajeczny wynik jest możliwy pod warunkiem podróżowania z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Jeśli jednak ktoś nie dopilnuje uzupełniania prądu w baterii wówczas musi liczyć się ze znacznie szybszym osuszaniem zbiornika paliwa.
W przypadku hybrydy ładowanej z gniazdka kluczowe znaczenie mają parametry jazdy w trybie EV. Lexus z litowo-jonowej baterii 18,1 kWh płasko umieszczonej pod podłogą deklaruje 65 km elektrycznego zasięgu WLTP i możliwość bezemisyjnej jazdy do prędkości 130 km/h. Zaletę zasięgu docenią osoby, które na co dzień mają gdzie ładować baterie (dom, biurowiec). Wtedy RX 450+ może być wykorzystywana jako samochód elektryczny. Auto ma standardową ładowarkę o mocy 6,6 kWh. Ładowanie do pełna przy pomocy wallboxa trwa około 3 godzin, a wykorzystując domowe gniazdko uzupełnienie energii zajmie około 6 godzin.
Lexus RX 450h+ w pigułce:
- Hybryda typu plug-in z 2,5-litrowym silnikiem;
- Moc 309 KM;
- Przyspieszenie: 6,5 s od 0 do 100 km/h;
Nowy RX sam zaparkuje i zapamięta trzy miejsca
Nowy Lexus RX może być wyposażony w znany z flagowej limuzyny LS w pełni automatyczny system Advanced Park. Układ pomaga zaparkować auto, przejmując kontrolę nad kierownicą oraz układem hamulcowym. Zespół czterech kamer oraz 12 czujników ultradźwiękowych bada otoczenie, a komputer potrafi zapamiętać do trzech najczęściej wykorzystywanych miejsc parkingowych. Lista dodatków obejmuje też cyfrowe lusterko wsteczne, które daje kierowcy lepsze pole widzenia - wykorzystuje obraz z kamery cofania.
Jak Lexus RX uniknie kolizji i sam zmieni pas ruchu?
Bezpieczeństwo? System Lexus Safety System + jest standardem we wszystkich wersjach. W wyższych specyfikacjach można auto wzbogacić o asystenta zmiany pasa ruchu, który umożliwia automatyczną zmianę pasa ruchu na autostradzie oraz układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (alarmuje kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony). Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia wykrywa motocykle oraz inne obiekty, które znajdą się na drodze RX. System potrafi zidentyfikować niebezpieczeństwo zderzenia z autem nadjeżdżającym lub pieszym przechodzącym przez skrzyżowanie w trakcie skrętu auta. Ulepszony adaptacyjny tempomat (ACC) szybciej rozpoznaje samochody wjeżdżające na pas przed RX-a, a dzięki układowi Lane Trace Assist auto porusza się po zakrętach bardziej naturalnym torem. Tempomat identyfikuje i reaguje na większą liczbę znaków, w tym znaki ostrzegawcze i znak STOP.
Nowy Lexus RX w Polsce, czyli ceny i wyposażenie
Lexus RX 5. generacji jest dostępny w Polsce w trzech hybrydowych odmianach, sześciu wersjach wyposażenia, a także 11 lakierach oraz z czterema rodzajami tapicerki wnętrza. Już to bogactwo może zaskoczyć przy konfiguracji nowego RX w porównaniu do poprzednika…
Każdy RX w standardzie ma elektroniczne klamki, trzystrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można wywołać komendą „Hej Lexus”, możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych. Apple CarPlay obsługiwany jest bezprzewodowo, Android Auto przy pomocy kabla, a wybranymi funkcjami auta można sterować zdalnie z aplikacji Lexus Link w smartfonie. Przednie fotele mają elektryczną regulację w ośmiu kierunkach i podgrzewanie. Klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie. Standardem jest też kamera cofania oraz aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Nowy Lexus RX 350h w bazowej wersji Elegance z perforowaną tapicerką ze skóry Tahara kosztuje od 352 900 zł. Mocniejsza hybryda plug-in RX 450h+ Elegance to koszt od 402 900 zł.
Wersja Business obejmuje ponadto alufelgi 21 cali, bezprzewodową ładowarkę telefonu, podgrzewane koło kierownicy, a także lampy Full-LED i nastrojowe oświetlenie kabiny. Do wersji Business można też dołożyć szyberdach.
RX 350h Business kosztuje od 362 900 zł, a RX 450h+ od 412 900 zł.
Lexus RX w wersji wyposażenie Prestige i pakiet Technology
RX w wersji Prestige to wybór czterech kolorów tapicerki z naturalnej skóry. W zależności od wariantu podsufitka może być biała lub czarna. Fotele przednie z pamięcią ustawień są wentylowane. Elektrycznie otwieraną tylną klapę bagażnika uruchamia machnięcie nogą pod zderzakiem. Lista systemów wspierających kierowcę obejmuje m.in. czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania (ICS), system monitorowania martwego pola (BSM), układ zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA) oraz ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).
Lexus RX 350h w wersji Prestige kosztuje od 384 900 zł. Z kolei RX 450h+, czyli SUV z napędem hybrydowym plug-in, kosztuje od 434 900 zł.
Do tej wersji można zamówić pakiet Technology, który obejmuje 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni, nastrojowe oświetlenie kabiny oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa z asystentem wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu oraz ostrzeganiem o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu. Wersja Prestige z pakietem Technology może być doposażona o dwuczęściowy otwierany szklany dach panoramiczny.
Lexus RX 350h i RX 450h+ w wersji Omotenashi
RX 350h i RX 450h+ w najwyższej wersji Omotenashi ma trzy kolorystyki tapicerki wykonanej ze skóry półanilinowej (specjalny proces wyprawiania skóry sprawia, że jest przyjemniejsza w dotyku i bardziej miękka w porównaniu do tapicerki w niższej wersji Prestige). Konfigurator przewiduje połączenie z białą lub czarną podsufitką oraz ze wstawkami z drewna. RX Omotenashi wyróżnia się też specjalnym malowaniem 21-calowych felg oraz potrójnymi reflektorami LED z systemem BladeScan.
Standardem w tej wersji jest też 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, a także dotykowe przyciski na kierownicy, którym można przypisać różne funkcje oraz cyfrowe lusterko wsteczne. Przednie fotele mają regulacją w 10 kierunkach, a tylne boczne fotele są podgrzewane i wentylowane. Klimatyzacja jest wyposażona w filtr Nanoe X. Wersja Omotenashi ma 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, a także kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni.
Lexus RX 350h w wersji Omotenashi, czyli auto z klasyczną hybrydą kosztuje od 427 900 zł. Jako hybryda plug-in RX 450h+ to wydatek od 477 900 zł. Dodatkowo można zamówić dwuczęściowy otwierany szklany dach panoramiczny.
Najmocniejszy Lexus RX 500h to dwie wersje wyposażenia
Lexus RX 500h z napędem hybrydowym z silnikiem 2.4 turbo i automatyczną, sześciobiegową przekładnią jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – F SPORT Edition oraz F SPORT. Auto wyróżnia się zadziorną stylistyką, emblematami F SPORT, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, a także przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach. Do tego są specjalnie zaprojektowane 21-calowe felgi o 10 ramionach. W kabinie F SPORT Edition i F SPORT czeka kierownica i gałka dźwigni skrzyni biegów obszyte perforowaną skórą oraz aluminiowe pedały.
Dla topowego RX-a 500h zarezerwowano lakiery F White oraz Sapphire Blue, a ponadto dostępne będą jeszcze Sonic Grey, Sonic Platinum, Graphite Black oraz NOWY Sonic Copper. Tapicerka wnętrza to skóra naturalna z elementami skóry syntetycznej w kolorach Black oraz Dark Rose, podsufitka jest czarna, a wstawki aluminiowe.
Lexus RX 500h w wersji F SPORT Edition kosztuje od 470 990 zł. Auto w standardzie ma adaptacyjne zawieszenie AVS i tylną skrętną oś, a także kolorowy, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzację z filtrem Nanoe X, potrójne reflektory LED z systemem BladeScan.
Wersja F SPORT jest bogatsza o wentylowane fotele tylne, kamerę cofania 360 stopni, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika sterowaną ruchem nogi, cyfrowe lusterko wsteczne, a także 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz pakiet systemów bezpieczeństwa bogatszy o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu.
Lexus RX 500h F SPORT kosztuje 490 900 zł. Z dodatków można dołożyć dwuczęściowy otwierany szklany dach panoramiczny.
Lexus RX nowej generacji, cennik i 10 konfiguracji do wyboru
Wersja | Lexus RX 350h | Lexus RX 450h+ | Lexus RX 500h |
Elegance | 352 900 zł | 412 900 | - |
Business | 362 900 | 422 900 | - |
Prestige | 384 900 | 444 900 | - |
F Sport Edition | - | - | 470 990 |
F Sport | - | - | 490 900 |
Omotenashi | 427 900 | 487 900 | - |
Lexus RX 350h, RX 450+ i RX 500h (dane techniczne, osiągi, pojemność bagażnika)
WERSJE | RX 350h | RX 450h+ | RX 500h |
Typ | HEV | PHEV | HEV |
Silnik | 2,5-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy | 2,5-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy | 2,4-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem |
Typ baterii | Niklowo-wodorkowa | Litowo-jonowa | Niklowo-wodorkowa |
Moc maksymalna (KM/kW) | 250/184 | 309/227 | 371/273 |
Przekładnia | Hybrydowa | Hybrydowa | 6-biegowa, automatyczna |
Napęd 4x4 | E-Four | E-Four | DIRECT4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,9 s | 6,5 s | 6,2 s |
Zużycie paliwa (WLTP - l/100km) | 6,3-6,6 | 1,1-1,2 | 8-8,3 |
Pojemność bagażnika | 612 l | 612 l | 612 l |
Lexus RX nowej generacji kontra stary RX, zobacz różnice
Wymiary | Nowy Lexus RX | Różnice ze schodzącym RX |
Długość (mm) | 4890 | 0 |
Szerokość (mm) | 1920 | +25 |
Wysokość (mm) | 1695 | 0 |
Rozstaw osi (mm) | 2850 | +60 |
Rozstaw tylnych kół (mm) | 1650 | +15 |
Rozstaw przednich kół (mm) | 1695 | +45 |
Przedni zwis (mm) | 1080 | 0 |
Tylny zwis (mm) | 960 | -60 |