Oto nowa toyota prius. Polski rząd ugnie się pod UE i ułatwi tani zakup hybrydy?
1 Całkowicie zmodernizowany pełny napęd hybrydowy stał się lżejszy, wydajniejszy i bardziej dynamiczny. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje się sprawność cieplną powyżej 40 proc. - w opinii konstruktorów jest to najlepszy wynik na świecie dla jednostki benzynowej.
Toyota
2 Pozostałe elementy układu hybrydowego zostały zamontowane tak, by obniżyć środek ciężkości i zajmować jak najmniej miejsca. Nowy zestaw baterii niklowo-wodorkowych o zwiększonej gęstości energetycznej jest teraz mniejszy. Ma tyeż być bardziej wydajny i trwały.
Toyota
3 Nowy prius powstał na platformie TNGA (Toyota New Generation Architecture) - zdaniem konstruktorów to rozwiązanie przyczyniło się do poprawy dynamiki i ekonomiczności. Samochód ma niżej położony środek ciężkości, co powinno zapewniać bardziej precyzyjne i stabilne prowadzenie.
Toyota
4 Auto ma bardziej przestronne, komfortowe wnętrze oraz większy bagażnik. Styl - cóż, delikatnie mówiąc nie jest to miss świata...
Toyota
5 Nowy prius został wyposażony w rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru. Rozbudowana wersja zawiera aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), który dostosowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego pojazdu, oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) rozszerzony o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi.
Mitsubishi
6 Jak wynika z danych Instytutu Samar, w I połowie 2015 roku rynek samochodów hybrydowych wzrósł o 51 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku. Od stycznia do czerwca 2015 roku zarejestrowano 2458 hybryd, a w tym samym półroczu rok wcześniej było ich tylko 1624. Nie oznacza to jednak boomu w branży, bo wciąż takich aut jest u nas ok. 10 tys. Co może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?
Toyota
7 Na przykład w Norwegii zakup samochodów elektrycznych zwolniony jest z VAT-u, podatku od zakupu czy podatków drogowych i opłat parkingowych. W Rumunii natomiast zakup aut ekologicznych wiąże się z dopłatami rządowymi w wysokości w przeliczeniu na złotówki nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. W Polsce takich zachęt brakuje. Problemem jest również brak uprzywilejowania właścicieli takich aut w miastach. Dotąd 16 miast wprowadziło różnego typu udogodnienia, ale ich skala wciąż jest niewielka.
Toyota
8 Polskie miasta nie są gotowe pod względem zaplecza (np. punkty ładowania) na szybki wzrost liczby aut elektrycznych. UE stawia jednak wymagania w tym zakresie - dyrektywa określa, że do 2020 roku będzie trzeba stworzyć taką infrastrukturę. Zatem nie jest wykluczone, że niedługo unijne przepisy skończą się ściąganiem kar, które Polska będzie musiała zapłacić.
Toyota
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję