Nowe auto japońskiego producenta. Zobacz wideo i zdjęcia infiniti Q50 eau rouge
1 Wszystko zaczęło się w styczniu 2014 roku w czasie salonu samochodowego w Detroit - to właśnie tam zadebiutował prototypowy model infiniti Q50 Eau Rouge. Samochód tak spodobał się kierowcom, że zapadła decyzja rozwijaniu projektu w kierunku produkcji. Po zapaleniu zielonego światła przez kierownictwo Q50 Eau Rouge przeszedł próby dynamiki w ośrodku testowym Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii. Efekt? W opinii inżynierów zastosowany silnik spisał się znakomicie…
Infiniti
2 "Nasi inżynierowie tylko czekali na taki projekt jak Q50 Eau Rouge" - powiedział Johan de Nysschen, prezes Infiniti. "W Pekinie pokazaliśmy dowód w postaci jeżdżącego prototypu, testowanego "na maksa", a jego wstępna ocena napawa nas ogromnym optymizmem" - dodał de Nysschen. Przypominamy, że wcześniej przed chińskim pokazem podczas salonu samochodowego w Genewie przedstawiciele Infiniti odsłonili silnik Q50 Eau Rouge... ZOBACZ WIDEO niżej >>>
Infiniti
3 Sercem Q50 Eau Rouge jest sprawdzony i uznawany z niezawodna jednostka napędowa z nissana GT-R - wykonany z aluminium i magnezu, podwójnie doładowany, 24-zaworowy silnik 3,8 V6. Moc - 569 KM, moment obrotowy - 600 Nm. Napęd współpracuje z siedmiobiegowym automatem. Moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła, z równym rozdziałem pomiędzy przednią i tylną oś.
Infiniti / wolfango.it
4 W trakcie testów w ośrodku testowym Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii okazało się, że Q50 Eau Rouge od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie krótszym niż cztery sekundy. Prędkość maksymalna - 290 km/h.
Newspress
5 Co ciekawe, na samym początku brano pod uwagę sześciobiegową skrzynię biegów, zintegrowaną z mechanizmem różnicowym (transaxle) klasy GT-R, przy czym skrzynia miała znajdować się nad tylną osią, co pomaga we właściwym wyważeniu samochodu. Ostatecznie jednak inżynierowie zrezygnowali z tego pomysłu. Powód? Z tyłu zrobiłoby się ciasno. Przekładnia zintegrowana z mechanizmem różnicowym wymagałaby również większego tunelu, żeby pomieścić wymagany dodatkowy wał napędowy.
Infiniti
6 W czasie salonu samochodowego w Pekinie inżynierowie Infiniti stwierdzili, że dalej będą udoskonalać parametry aerodynamiczne Q50 Eau Rouge oraz dopracowywać tylną oś i ustawienia tylnego zawieszenia. Nie wyklucza się wprowadzenia elektronicznego modułu sterującego zawieszeniem. Wstępne dane z tunelu aerodynamiczne pokazały, że dzięki obniżeniu sylwetki (o 15-20 mm) osiągnięto lepszy przepływ powietrza pod podwoziem. Rozważa się także i testuje wprowadzenie specjalnych płaskich powierzchni pod spodem auta.
Infiniti
7 W kabinie mają królować włókno węglowe. Q50 Eau Rouge najprawdopodobniej będzie wyposażony w specjalnie zaprojektowane, wyścigowe fotele kubełkowe marki Recaro, obszyte skórą i zamszem.
Infiniti
8 Konstruktorzy zapewniają, że nadwozie Q50 Eau Rouge będzie miało wiele specjalnie opracowanych dla tego modelu elementów, wykonanych z włókna węglowego, takich jak na przykład przednia kratka, tylne rozdzielacze powietrza i boczne spojlery progowe.
Infiniti
9 Konstruując Q5 Eau Rouge japoński producent rzuca wyzwanie BMW ze znaczkiem M, stajni AMG, która tworzy szybkie modele Mercedesa, oraz rodzinie Audi RS.
Newspress
10
Newspress
11
Newspress / Max Earey
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję