Infiniti podliczyło słupki po sześciu miesiącach 2014 r. Okazuje się, że japońska marka sprzedała na całym świecie 101 220 nowych samochodów - co ma być wynikiem lepszym o 30 proc. w odniesieniu do pierwszego półrocza 2013 r.
Jeśli dać wiarę analitykom to producent pobił rekordowe wyniki miesięcznej sprzedaży globalnej w kwietniu, maju i czerwcu tego roku. Pozycja Infiniti wzrosła na 31 rynkach na świecie, w tym na tak kluczowych jak USA, Chiny, Kanada, Europa i Bliski Wschód.
Do globalnych wyników Infiniti przyczynili się polscy kierowcy.
Wzrost sprzedaży nowych samochodów w segmencie premium w Polsce przekroczył 35 proc., a Infiniti Polska wybiło się zdecydowanie najbardziej ponad średnią, bowiem wzrost w tej marce wyniósł aż 380 proc. Oczywiście w dużej mierze wpływ na sprzedaż miała oferta samochodów z homologacją ciężarową, ale nie tylko - zastrzega Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska. Niezmiennie znakomicie sprzedaje się atrakcyjnie pozycjonowany cenowo QX70, a jednocześnie przebojem staje się najmłodszy w gamie model Q50, szczególnie w wersji z napędem hybrydowym - dodaje.
Od momentu premiery Q50 w 2013 r. Infiniti sprzedało na świecie około 50 tysięcy egzemplarzy tego auta.
Japoński producent zapowiada, że w 2015 roku zadebiutuje nowy model o nazwie Q30 - będzie to kompaktowy samochód luksusowy, który powalczy z BMW serii 1, audi A3 i mercedesem klasy A.
Wiadomo też, że w ciągu najbliższych pięciu lat portfolio Infiniti powiększy się o 60 proc., a liczba dostępnych silników i przekładni przynajmniej się podwoi. Do końca tej dekady producent planuje zaoferować osiem różnych linii sedanów i coupe oraz sześć linii crossoverów i SUV-ów. Będą one napędzane silnikami z wtryskiem bezpośrednim, turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi. Nie zabraknie napędów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in oraz aut z silnikami elektrycznymi.
Efektem tego planu na koniec dekady ma być sprzedaż na poziomie 500 tysięcy samochodów rocznie.