Nowa Alfa Romeo 33 Stradale sensacją! Włosi zaskoczyli świat

Alfa Romeo 33 Stradale naszych czasów ujawniona! Nowe dzieło włoskich inżynierów i stylistów można spokojnie zaliczyć nie tylko do najważniejszych premier w nowożytnej historii marki z Mediolanu, ale także współczesnej motoryzacji. Brawo za rozmach i odwagę! Oto szczegóły…

Ślicznotka ustawiona na 20-calowych felgach z pięcioma otworami wzorowanych na tarczy telefonu retro ocieka nawiązanymi do modelu z 1967 roku. Patrzy na świat przez lampy zespolone o charakterystycznym eliptycznym kształcie. Drzwi otwierane do góry to kolejny detal z przeszłości. Alfa 33 Stradale jest niezwykle aerodynamiczna, co potwierdza współczynnik Cx wynoszący 0,375.

Reklama
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale z drzwiami otwieranymi do góry

Alfa Romeo 33 Stradale za motylkowymi drzwiami wita ascetycznym wnętrzem. Kierownica - jak za dawnych czasów - nie ma żadnych przycisków. Podobnie jak w kokpicie samolotu, elementy sterujące znajdują się na różnych poziomach - na dolnej konsoli środkowej i wyżej w centralnej części podsufitki.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo / MAXSAROTTO
Alfa Romeo 33 Stradale z 1967 roku / Alfa Romeo / Stefano Arcari

Wnętrze przewidziano w dwóch wersjach wyposażenia: Tributo i Alfa Corse. Pierwsza z nich, wykończona w skórze i aluminium, jest hołdem dla modelu 33 Stradale z 1967 roku. Wyróżnia się skórzaną tapicerką foteli w kolorze biscotto i ardesia (zbliżony do antracytu) oraz takim samym wykończeniem deski rozdzielczej, poszycia drzwi i tunelu środkowego. Można też wybrać inne dwubarwne opcje jak: czerwony/czarny lub niebieski/ardesia.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale i dwa poziomy wyposażenia

Z kolei poziom Alfa Corse to połączenie włókna węglowego i alcantary: tapicerka foteli, deski rozdzielczej, poszycia drzwi i tunelu środkowego łączy alcantarę oraz skórę w odcieniach takich jak czarny, czerwono-czarny lub niebiesko-czarny.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale jako samochód spalinowy i elektryczny. Jaka moc i osiągi?

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale w wersji spalinowej to umieszczony poprzecznie na środku 3-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM zestawiony z ośmiostopniową skrzynią biegów DCT, napęd na tylne koła i elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Mechaniczne serce pozwala przyspieszyć w mniej niż 3 sekundy do setki. Prędkość maksymalna - 333 km/h.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alternatywą jest napęd w 100 proc. elektryczny o mocy ponad 750 KM. Osiągi równie sensacyjne! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 2 sekundy!

Aluminiowa rama w kształcie litery H i nadwozie typu "monocoque" z włókna węglowego gwarantują sztywność i lekkość. Dach, ramy okien także wykonano z włókna węglowego i aluminium, a tylną szybę z poliwęglanu.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale wykorzystuje zawieszenie z podwójnym wahaczem z aktywnymi amortyzatorami i pół-wirtualnym układem kierowniczym na przedniej i tylnej osi. To autorskie rozwiązanie Alfy.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale nie zaczepi przodem o próg zwalniający

Z kolei lift przedniej osi umożliwia podniesienie dolnej części auta podczas przejazdy przez nierówności, szyny lub podczas wjazdu na parking czy do garażu. Kierowca może włączyć tę funkcję, korzystając z przycisku Assetto na konsoli środkowej podczas jazdy z prędkością poniżej 40 km/h. Układ hydrauliczny podnosi przednią oś o około 50 mm, a następnie przywraca ją do standardowej wysokości po ręcznym wyłączeniu systemu lub po przekroczeniu ustawionego ograniczenia prędkości.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale i cena, która zwala z nóg

Alfa Romeo 33 Stradale powstanie w 33 sztukach. To była dobra wiadomość.Zła jest taka, że wszystkie sprzedano jeszcze przed premierą! Samochód kosztuje ok. 3 mln euro (czyli 13,5 mln zł!). Drogo? Jak widać nie dla wszystkich cena ma znaczenie. Takie auta kupują kolekcjonerzy, którzy postrzegają je jako lokatę kapitału.

Każdy egzemplarz 33 Stradale zostanie zbudowany indywidualnie. Do realizacji tego wyzwania powstał "Zespół 33", który ma zatwierdzać życzenia klientów, dbając o poszanowanie dla historii i legendarnego charakteru samochodu. Stąd też, nie będzie na świecie dwóch identycznych aut, co czyni je prawdziwymi arcydziełami na czterech kołach…

Samochody będą rejestrowane zgodnie z ekskluzywną procedurą i z określonym numerem VIN. Pierwsze 3 litery identyfikują markę Alfa Romeo "ZAR", kolejne pięć cyfr odnosi się do samochodu i zostało wybranych w odniesieniu do historycznej rodziny TIPO 33 "10533", natomiast ostatnie 8 cyfr, czyli "sygnatura" klienta, identyfikują dany egzemplarz i mogą być spersonalizowane przez 33 właścicieli. Indywidualny kod zostanie wygrawerowany nad tunelem środkowym. Z kolei tabliczka poświadczająca specyfikę podwozia, silników, skrzyni biegów, akumulatora i nadwozia typu monocoque, wzorem lat 60. XX w. będzie umieszczona z tyłu.

Tylko 33 egzemplarze, ale to nie koniec…

Reklama

- Dzięki nowej 33 Stradale pragnęliśmy stworzyć coś, co dorówna naszej przeszłości, przysłuży się marce i sprawi, że fandom Alfistów będzie odczuwał dumę - powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo. - Taki rezultat można było osiągnąć tylko dzięki wiedzy, wytrwałej pracy i pasji naszego zespołu, przy wsparciu kierownictwa, którego ambicją jest dalsze zapisywanie chlubnych rozdziałów przyszłości marki, z pełnym poszanowaniem dla jej wyjątkowej historii. To pierwszy samochód marki "fuoriserie" (zbudowany na zamówienie) od 1969 roku i obiecuję, że nie ostatni - zaznaczył.

Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo / MAXSAROTTO
Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo