Kia CEED nowej generacji będzie dostępna w Polsce jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Wzorem innych modeli tej koreańskiej marki pojawi się w wyjściowej wersji "S", pośredniej "M" i najbogatszej "L". Z naszych ustaleń wynika, że już najtańszy wariant "S" może okazać się autem w zupełności wystarczającym do wygodnego codziennego użytkowania.

Nowa Kia CEED z przodu wygląda jak odbicie większego Singera KIA

A lista wyposażenia seryjnego nowego modelu CEED obejmuje: 6 poduszek powietrznych, ESP, światła mijania typu projekcyjnego, zdalnie sterowany centralny zamek, składany kluczyk, alarm obwodowy, immobilizer, radioodtwarzacz MP3, 6 głośników, sterowanie radiem z kierownicy, złącza USB, AUX, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, klimatyzację manualną z chłodzonym schowkiem, elektryczne szyby drzwi przednich.

Ktoś powie, że te elementy miał też schodzący z rynku cee'd. Zgoda, ale to dopiero połowa tego czym nafaszerowano jego następcę...

Koreańczycy stanęli na wysokości zadania przy projekcie nowego wnętrza. Może nie zaskakują innowacyjnością, za to jakością wykonania, wyglądem i dopracowaniem jak najbardziej. Zza kierownicy zerkają klasyczne okrągłe zegary KIA

Przynajmniej dziesięć systemów więcej niż poprzednik

Nowy CEED, który niebawem wjedzie na polskie drogi, w standardzie oferuje jeszcze armię elektronicznych asystentów kierowcy: Kia Brake Assist - system autonomicznego hamowania po rozpoznaniu pieszego przed maską z dwoma trybami pracy (miejskim i pozamiejskim); Kia Lane Departure Warning System - system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, Kia High Beam Assist - funkcję automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania, Kia Driver Attention Alert - system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, elektrycznie regulowane szyby z tyłu, konsolę nad głową kierowcy z lampkami do czytania i schowkiem na okulary, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Reklama
Kia CEED KIA

Autonomiczna Kia CEED

Kia CEED nowej generacji na pokładzie przywiezie zaawansowane rozwiązania technologiczne. Największą nowością będzie opcjonalny asystent jazdy w korku nazwany Lane Following Assist, który potrafi automatycznie kierować, hamować i przyspieszać do 130 km/h (system autonomicznej jazdy poziomu drugiego).

Samochód z takim rozwiązaniem nie tylko sam utrzyma się na środku swojego pasa ruchu, ale też dopilnuje bezpiecznego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Oczywiście ręce muszą znajdować się cały czas na kierownicy, bo takie (przynajmniej na razie) są wymogi prawne.

Dotykowy ekran może mieć 7 lub 8 cali – krótka zabawa z tym większym udowodniła, że urządzenie szybko reaguje na dotyk, a zmiany między widokiem np. nawigacji i komputera zachodzą błyskawicznie dziennik.pl

Lista dodatkowych bajerów obejmuje też aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi, ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem, wspomagania parkowania i rozpoznawania pieszych. Bezpieczeństwo podróży podniosą też opcjonalne reflektory wykonane w pełni w technologii LED.

Fotele są wygodnie wyprofilowane – zimą mogą grzać, a latem klimatyzować. Pozycja za kierownicą też niczego sobie – siedzi się niżej nad jezdnią, łatwo ustawić komfortową pozycję dziennik.pl

Na bazową jednostkę Kia wyznaczyła silnik 1.4 MPi/100 KM. Więcej koni mechanicznych dzięki turbo dostarczy trzycylindrowy 1.0 T-GDi/120 KM i nowy 1.4 T-GDi/140 KM – mniejszy nie będzie dostępny w Polsce, a większy w ofercie zastąpi wolnossącą konstrukcję 1.6 GDI.

Dopieszczony będzie nie tylko prowadzący, bo dzięki nowej platformie inżynierom udało się wygospodarować więcej przestrzeni na nogi i nad głową dla pasażera siedzącego z przodu. Również na tylnej kanapie przybyło luzu na wysokości ramion. Bagażnik oferuje 395 l pojemności, czyli o 15 l więcej niż kufer poprzednika dziennik.pl

Wysokoprężny napęd 1.6 CRDi będzie dostępny jako wariant o mocy 115 KM i 136 KM (280 Nm w obu przypadkach). Każdy silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną, a do 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi jako alternatywę przewidziano 7-biegowy dwusprzęgłowy automat.

Deskę rozdzielczą delikatnie skierowano ku szoferowi, a jej centrum zajmuje nowy system multimedialny, który połączy się z internetem. Obsługa instrumentów pokładowych prostotą przewyższa niektórych europejskich konkurentów KIA

Cena? Kia CEED nowej generacji kosztuje od 61 990 zł (samochód w wersji S z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 100 KM).

Konkurencja? Podobnie skonfigurowany nowy Ford Focus (1.0 EcoBoost o mocy 100 KM Trend) kosztuje od 63 900 zł, Hyundai i30 (1.4/100 KM Classic Plus) - od 67 tys. zł, Mazda 3 (1.5/100 KM SkyGo) prawie 69 tys. zł, Opel Astra (1.0 Turbo/105 KM Essentia) od 66,2 tys. zł, Toyota Auris (1.33/99 KM Active) niemal 67 tys. zł, Volkswagen Golf (1.0 TSI/110 KM City) od ok. 68,8 tys. zł.

Kia CEED KIA