Inne

Na uroczystej gali w Berlinie ogłoszono wyniki konkursu na najlepsze auto. Plebiscyt jest organizowany od 1976 roku. Nie ma w nim jednego zwycięscy, bowiem wyniki ogłaszane są w poszczególnych klasach pojazdów.

W jury "Złotej Kierownicy" zasiadają ważne osobistości życia publicznego i gospodarczego, specjaliści z dziedziny techniki oraz sławy sportu motorowego m.in. Walter Röhrl, Ralf Schumacher i Mattias Ekström.

Reklama

Oto zdobywcy "Złotej Kierownicy" i auta którym złoto przeszło koło nosa:

Maluchy - Volkswagen Polo - 2816 punktów (drugie miejsce - Citroen C3 i 1918 pkt., trzecie miejsce Hyundai i20 i 1797 pkt.)

>>>Polo - ten volkswagen pali najmniej na świecie

Kompakty - Opel Astra - 2532 punktów (drugie miejsce - Skoda Yeti i 2242 pkt., trzecie miejsce Renault Megane i 1965 pkt.)

>>>Opel uciekł Rosjanom i produkuje w Polsce

Klasa średnia i wyższa - Audi A5 Sportback - 2570 punktów (drugie miejsce - BMW serii 5 GT i 2265 pkt., trzecie miejsce Mercedes klasy E kombi i 2204 pkt.)

Samochody luksusowe - Porsche Panamera - 2389 punktów (drugie miejsce - BMW serii 7 i 2346 pkt., trzecie miejsce Mercedes klasy S i 2204 pkt.)

>>>Panamera, czyli jak wjechać porsche do windy

Reklama

Vany - Renault Scénic (drugie miejsce - Toyota Verso, trzecie miejsce Peugeot 5008)

Inne

Samochody sportowe - Mercedes SLS (drugie miejsce - Audi R8 Spyder, trzecie miejsce Aston Martin One-77)

>>>SLS - legenda Mercedesa powraca

Rozdano też laury za rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu. "Zieloną Kierownicę" dostały Toyota Prius i Volkswagen Polo Bluemotion.



Złotą kierownicę jury przyznało również szefowi Fiata. Luca Cordero di Montezemolo dostał ją za niezwykłe zaangażowanie w kilku sektorach przemysłu motoryzacyjnego, o czym świadczą wyniki osiągnięte pod jego przywództwem przez markę Ferrari (od 1991) i przez markę Fiat (od 2004).

Szef Fiata dołączył do takich osobistości jak Henry Ford II (1983), Ferry Porsche (1984), Lee Iacocca (1987) i Ferdinand Piëch (1997), Giovanni Agnelli (1985) oraz Michael Schumacher (1993).

Plebiscyt jest organizowany w dwóch etapach na łamach niemieckiego tygodnika "Bild am Sonntag" oraz magazyu motoryzacyjnego "Auto Bild". W pierwszej rundzie europejscy czytelnicy głosują na swoje ulubione pojazdy, wybierając 46 aut w sześciu kategoriach. Następnie zespół ekspertów, w tym 50 inżynierów, kierowców wyścigowych, redaktorów naczelnych testują i oceniają kandydatów za dynamikę, komfort i jakość.