- Nowa Skoda Kodiaq RS już w Polsce. To mocny SUV dla dużej rodziny
- Wyposażenie? Kodiaq RS błyszczy i świeci jak żaden inny w tej klasie
- Skoda Kodiaq RS to nowe wnętrze. W kabinie rewolucja
- Co to jest Skoda Smart Dials?
- Kodiaq RS rodzinnie przestronny, na tylnej kanapie rozsiądziesz się jak w kinie
Nowa Skoda Kodiaq RS już w Polsce. To mocny SUV dla dużej rodziny
Nowa Skoda Kodiaq RS w czerwieni Velvet lub błękicie Race i na 20-calowych felgach Elias z czarnymi ramionami wygląda świetnie. Ten 4,8-metrowy SUV staje na szczycie gamy. Kusi nie tylko możliwościami 2-litrowego silnika benzynowego, ale również ceną. To jeden z najciekawszych wyborów w tej klasie. Ale po kolei...
Kodiaq RS wykorzystuje elementy nowego języka stylistycznego Modern Solid. Wyróżnia się grillem w czarnej oprawie. Czarne są też obramowania okien, relingi dachowe, osłony lusterek i dyfuzor tylnego zderzaka. Także na czarno po raz pierwszy pomalowano cały słupek D. Ta sztuczka stylistyczna zapewnia płynne połączenie pomiędzy przyciemnionymi szybami i sprawia, że dach wydaje się unosić nad resztą nadwozia.
Wyposażenie? Kodiaq RS błyszczy i świeci jak żaden inny w tej klasie
Nowy Kodiaq RS jest seryjnie wyposażony w najbardziej zaawansowane matrycowe reflektory Top LED Matrix z powitalną animacją. Górna sekcja Bi LED i dolny moduł Matrix to łącznie 36 segmentów świetlnych, czyli dwa razy więcej niż w poprzedniku. W nocy ich układ tworzy charakterystyczny układ czterech oczu. U dołu większego klosza mamy cienki pasek LED w kształcie litery L, służący jako światła do jazdy dziennej, postojowe i kierunkowskaz. Kodiaq RS to także SUV błyszczący i świecący jak żaden inny w tej klasie. Wszystko przez podświetlany sześciokątny grill między reflektorami. Tyle lampy łączy czerwona listwa. Do tego są dynamiczne kierunkowskazy z podświetlanymi kryształowymi elementami, podzielonymi na trzy sekcje.
Skoda Kodiaq RS to nowe wnętrze. W kabinie rewolucja
Skoda radyklanie przeprojektowała kabinę i postawiła na rozsądną cyfryzację. Kokpit nowego Kodiaqa RS z dużym, 13-calowym centralnym ekranem i umieszczonymi niżej otworami wentylacyjnymi wprowadza zupełnie nową ergonomię. W wersji RS mamy 3-ramienną wielofunkcyjną kierownicę z czerwonymi przeszyciami i profilowanym wieńcem dla pewniejszego chwytu. Sam system multimedialny szybko reaguje na dotyk, do tego jest konfigurowalny pasek skrótów najczęściej używanych funkcji oraz przejrzyście rozplanowane menu z dużymi polami dotykowymi.
Zamiast zegarów 10-calowy wirtualny kokpit, do tego przewidziano wyświetlacz head-up na szybie. Szczęśliwe Skoda nie rezygnuje z przycisków. Laminowane szkło dźwiękoszczelnych szyb bocznych z przodu poprawia komfort akustyczny wnętrza. Absolutną nowinką jest możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą klawiszy szybkiego dostępu Skoda Smart Dials. O co w tym chodzi?
Co to jest Skoda Smart Dials?
Pod ekranem stacji multimedialnej są teraz trzy pokrętła z 32-milimetrowymi wyświetlaczami. To właśnie te obrotowe przyciski dają szybki dostęp do wielu funkcji. Dwa zewnętrzne sterują temperaturą, ogrzewaniem i wentylacją foteli. Środkowa gałka obsługuje maksymalnie cztery różne funkcjonalności, w tym: głośność audio, prędkość i kierunek nawiewu, klimatyzację, tryby jazdy oraz wielkość mapy nawigacji. Cztery dodatkowe klawisze między pokrętłami to bezpośredni dostęp do wentylacji przedniej szyby, ogrzewania tylnej szyby, recyrkulacji powietrza i trybu automatycznej klimatyzacji.
Kodiaq RS rodzinnie przestronny, na tylnej kanapie rozsiądziesz się jak w kinie
Rozstaw osi nie wzrósł (2791 mm) i nie musiał. Wizytówką Kodiaqa RS pozostaje przestronność, którą Czesi wynoszą na wyższy poziom. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta. Z tyłu na kanapie z obszernym siedziskiem i szerokim podparciem poczujesz się niemal jak w kinie – na stopy, nogi i nad głową jest bardzo dużo miejsca. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela zostaje tyle luzu, że można założyć nogę na nogę. Do tego nawet po przesunięciu kanapy do przodu kolana ledwo muskają oparcie przedniego fotela. W wersji 7-osobowej podróżujący w trzecim rzędzie mają o 15 mm więcej przestrzeni nad głową (920 mm).
Dźwiękoszczelne szyby boczne oraz dwie wersje stylistyczne wnętrza
Kodiaq RS jest dostępny z dwoma wariantami wystroju wnętrza. Podstawowa wersja RS Lounge Design Selection obejmuje czarną podsufitkę, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarną tapicerką z połączenia sztucznej skóry i Suedia z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami. Oba przednie fotele są standardowo regulowane elektrycznie i zapamiętują ustawienia. Część deski rozdzielczej, wstawki w drzwiach i środkowy podłokietnik pokryte są czarnym materiałem Suedia.
Alternatywny pakiet RS Suite Design Selection obejmuje sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami wykonane z czarnej perforowanej skóry/sztucznej skóry z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami. Czarną skórę znajdziemy na desce rozdzielczej, boczkach drzwi i środkowym podłokietniku.
Jaka pojemność bagażnika? Skoda wysoko zawiesiła poprzeczkę
Bagażnik urósł aż o 75 litrów w porównaniu do starego modelu – teraz zapewnia rekordowe 910 l pojemności w wersji 5-osobowej bez składania tylnych siedzeń. Po ich złożeniu klamkami w burtach oferuje 2105 l (wzrost o 40 l). W wersji siedmiomiejscowej kufer mieści 340 l, czyli o 70 l więcej niż poprzednio, oraz 845 l po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu (wzrost o 80 l). Maksymalna pojemność kufra siedmiomiejscowego samochodu dochodzi do 2035 l, czyli o 30 l więcej niż w pierwszej generacji.
Bagażnik – podobnie jak w poprzedniku – wyznacza także wzorce w dziedzinie funkcjonalności, z pojemnym schowkiem pod podłogą, głębokimi wnękami po bokach, nisko poprowadzonym (jak na SUV-a) progiem załadunku oraz hakami na torby i klamkami do składania oparć na burtach. Znowu okazuje się, że nikt nie wymyślił nic bardziej praktycznego i większego w tej klasie – Kodiaq RS jest bezkonkurencyjny.
Skoda Kodiaq RS i nowe zawieszenie DCC Plus. Jak się prowadzi?
Skoda Kodiaq RS jest standardowo wyposażona w nowy systemem DCC Plus. Wykorzystuje on dwa niezależnie sterowane zawory do oddzielenia etapów odbicia i kompresji zawieszenia, umożliwiając tym samym szybsze i skuteczniejsze tłumienie (wcześniej obie funkcje były kontrolowane przez jeden zawór). Zdaniem inżynierów przy odpowiednim ustawieniu DCC Plus nadwozie największego SUV-a Skody pozostaje bardziej stabilne oraz mniej podatne na wibracje i ruchy pionowe, zwłaszcza podczas jazdy po złej nawierzchni, kostce brukowej czy pokrywach studzienek. Kierowca ma do wyboru tryb Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow oraz Off-Road.
Nowa Skoda Kodiaq RS za silnikiem 2.0/265 KM. To najmocniejsza wersja
Nowa Skoda Kodiaq RS dostała pod maskę benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM – to o 20 KM więcej wobec poprzednika. 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewni świetną elastyczność. Napęd na cztery koła przenosi 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Tak uzbrojony SUV z pazurem od 0 do 100 km/h przyspieszy w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 231 km/h.
Ile kosztuje nowa Skoda Kodiaq RS?
Skoda Kodiaq RS w Polsce kosztuje od 243 600 zł. Wyposażenie obejmuje:
- Wnętrze Design Selection Lounge RS
- Reflektory Top LED Matrix (z efektem powitalnym); pas świetlny na przednim grillu
- Tylne światła LED z czerwonym ozdobnym pasem pomiędzy lampami, dynamicznymi kierunkowskazami
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 20 cali czarne z czerwonymi zaciskami hamulców
- Dźwiękochłonne szyby boczne z przodu z Sunset
- Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna z logo RS i czerwonym obszyciem
- Sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami z tapicerką Suedia
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Ramka grilla w kolorze czarnym z połyskiem
- Relingi dachowe w kolorze czarnym z połyskiem
- Słupki D w kolorze czarnym z połyskiem
- Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym
- Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
- Canton Sound System