Chevrolet malibu kontra skoda superb. Zobacz pojedynek gigantów
1 Wymiary zewnętrzne obu aut są bardzo zbliżone. Chevrolet malibu jest o prawie 3 cm dłuższy (długość całkowita to 4865 mm), ale ma o 2 cm mniejszy rozstaw osi (2737 mm). Różnica w wysokości to zaledwie 3 mm (malibu 1465 mm, a superb 1462 mm). Szerokość mierzona z lusterkami to odpowiednio 2009 mm i 2131 mm dla Skody i Chevroleta...
dziennik.pl
2 W porównaniu udział wzięła druga generacja skody superb z ukochanym w naszym kraju silnikiem 2,0 TDI o mocy 170 KM. Chevroleta malibu napędzał nieco słabszy, 160-konny turbodiesel. Oba auta miały przedni napęd, który był przekazywany za pośrednictwem sześciobiegowych manualnych skrzyń biegów...
dziennik.pl
3 Oba silniki osiągały identyczny maksymalny moment obrotowy równy 350 Nm, jednak napęd skody był w stanie szybciej rozpędzić auto. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku Skody trwa 8,8 sekundy, a chevroleta 9,7 sekundy. Różnica ta wynika prawdopodobnie z faktu, że Chevrolet jest o około 100 kilogramów cięższy, niż Skoda
dziennik.pl
4 Oba auta są dość żwawe nie tylko w przypadku przewożenia samego kierowcy, ale i z obciążeniem. Przyspieszenie jest odczuwalne nawet na piątym i szóstym biegu, dzięki czemu nie ma konieczności redukowania przed wyprzedzaniem.
dziennik.pl
5 Średnie zużycie paliwa w trakcie trwania testu było bardziej niż zadowalające. Oba auta wykazały się małym apetytem na paliwo. Zarówno Skoda jak i Chevrolet w trakcie normalnego użytkowania potrzebowały średnio około 7 litrów oleju napędowego na pokonanie 100 kilometrów. Malibu jest wyposażony w większy o 13 litrów zbiornik na paliwo (73 litry), więc jego zasięg jest o ponad 200 kilometrów większy...
dziennik.pl
6 Silniki charakteryzują się niemal identycznymi osiągami, jednak w dziedzinie kultury pracy jest różnica. Silnik Skody jest cichszy. W tej konkurencji Chevrolet musi jeszcze trochę potrenować...
dziennik.pl
7 Zawieszenie Skody również pracuje ciszej i zapewnia lepszy komfort w czasie podróżowania. Płynniej tłumi nierówności i zapewnia lepsze wyczucie auta. Na tym polu Chevroletowi znów daje się we znaki wyższa masa własna auta. Pokonywanie nierówności malibu nie tylko bardziej czuć w kabinie, ale i słychać. Zawieszenie wydaje się bardzo obciążone silnikiem...
dziennik.pl
8 W dziedzinie przestronności przestrzeni bagażowej Skoda nie ma sobie równych. Jej bagażnik ma 595 litrów pojemności, to aż o 50 litrów więcej niż w przypadku malibu...
dziennik.pl
9 Chevrolet okazuje się lepszy w konkurencji na możliwości przewozowe - może zabrać na pokład 45 kg ładunku więcej (maksymalna ładowność malibu to 665 kg, a Skody 620 kg)...
dziennik.pl
10 Kufer skody superb okazuje się bardziej praktyczny - ma podwójnie otwieraną klapę...
dziennik.pl
11 Za pomocą przycisku decydujemy czy chcemy otworzyć samą pokrywę bagażnika jak w sedanie, czy pokrywę razem z tylną szybą. Docenimy takie rozwiązanie jeśli przyjdzie nam przewieźć duży ładunek, który mógłby nie przejść przez otwór bagażnika w malibu.
dziennik.pl
12 Pasażerowie nie powinni narzekać na warunki panujące w obu autach. Nie zabraknie miejsca na nogi, ani na głowę...
Chevrolet
13 Fotele malibu są nieco większe, jednak w Skodzie są lepiej wyprofilowane, co w naszej ocenie daje remis
Skoda
14 Deska rozdzielcza malibu jest ciekawsza stylizacyjnie, co zapisujemy po stronie plusów. Zarówno po stronie Chevroleta, jak i Skody uniknięto wpadek ergonomicznych...
Chevrolet / www.weigl.biz
15 Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza Skody jest lepsza, a jasna kolorystyka wprowadza milszą atmosferę. Wnętrze malibu także znalazło fanów wśród naszych kierowców testowych.
Skoda
16 Wyposażenie z zakresu komfortu podróżowania jest kompletne i zawiera m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także regulację nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń
Skoda
17 W obu przypadkach zadbano także o bezpieczeństwo podróżnych. Malibu jak i superb mogą pochwalić się wynikiem 5 gwiazdek w testach zderzeniowych. Komplet poduszek i kurtyn powietrznych i elektroniczni strażnicy są w pełnej gotowości do uratowania życia kierowcy i pasażerów
Chevrolet
18 Chevrolet malibu ma jeszcze jeden twardy orzech do zgryzienia. Chodzi o bardzo bogatą ofertę Skody superb, która jest dostępna w kilkunastu wersjach silnikowych (benzynowe o pojemnościach od 1,4 do 3,6 litra, w mocach od 124 do 260 KM, silniki diesla od 1,6 do 2,0 o mocach od 105 do 170 KM), z napędem tylko na przód lub 4x4, ze skrzynią manualną lub świetną przekładnią DSG, a także z nadwozie typu kombi...
dziennik.pl
19 Chevrolet daje możliwość wyboru pomiędzy benzyniakiem 2,4 o mocy 167 KM, a turbodieslem 2,0 o mocy 160 KM, a także skrzynią manualną lub automatyczną. W przypadku malibu są trzy wersje wyposażeniowe, a Skoda ma ich sześć i nieskończoną liczbę dodatków na liście płatnych opcji. Choć kupując malibu mamy w standardzie wiele rzeczy za, które Skoda chce dodatkowych pieniędzy…
dziennik.pl
20 Dlatego w kwestii ceny wygrywa Chevrolet. To kolejne potwierdzenie nieprawdziwości mitu o tym, że Skody są tanie. Malibu w kompletnie wyposażonej wersji kosztował około 110 tysięcy złotych. A skoda superb?
dziennik.pl
21 Skoda superb , którą testowaliśmy kosztowała w bazowej wersji 120 tysięcy złotych - dodatki takie jak aluminiowe felgi w rozmiarze 17 cali (w Malibu do wersji LTZ dostajemy 18 cali), nawigację z mapą Europy, skórzaną kierownicę i kilka innych dodatków winduje cenę Skody do ponad 134 tysięcy zł.
dziennik.pl
22 Nawet upust w wysokości 6 tysięcy zł, nie jest w stanie zniwelować kilkunasto tysięcznej różnicy w cenie. Wygląda na to, że w kluczowej dla wielu kierowców konkurencji kosztów - wygrywa malibu, jako korzystniejsza oferta.
dziennik.pl
23 Pozostaje jeszcze nie poruszany wcześniej temat wyglądu aut. Według nas, karoseria malibu jest o niebo ładniejsza, niż pokraczna Skoda i pomimo uboższej oferty, nieznacznie gorszego układu napędowego i mniej praktycznego nadwozia wygrywa porównanie tym, że jest świeższy, oryginalniejszy i tańszy.
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję