Hity i kity wśród aut używanych! Co kupić a czego unikać? Zobacz NOWY raport
1 Volvo uzyskało najwyższe noty w badaniu satysfakcji kierowców J.D. Power, które przeprowadzono w 2013 roku Niemczech. Z zakupu auta szwedzkiego producenta jest zadowolonych 83,2 proc. właścicieli. Najwyższe noty w kategorii samochodów luksusowych uzyskał model XC70, wyprzedzając produkty konkurencji. Co ciekawe to już drugie zwycięstwo Volvo w trzyletniej historii tego badania.
dziennik.pl
2 W raporcie J.D. Power Toyota jako producent znalazła się na drugim miejscu za Volvo - 81,6 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru samochodu japońskiej marki. Pierwsze miejsce w segmencie aut miejskich zajęła toyota aygo, z wynikiem poziomu zadowolenia kierowców 77,6 proc. Japoński producent znalazł się w czołówce również w segmencie B, gdzie toyota yaris osiągnęła wynik na poziomie 82,1proc. Najbardziej zadowolonych klientów w klasie samochodów kompaktowych ma toyota prius - hybrydowy model zwyciężył z wynikiem 85,4 proc. Na drugich miejscach w swoich kategoriach znalazł się avensis w klasie średniej (poziom zadowolenia kierowców 82,4 proc.) i verso w klasie vanów (82,7 proc.). Toyota auris z wynikiem 82,2 proc. zajęła czwarte miejsce w klasie aut kompaktowych.
Toyota
3 Mercedes to najwyżej skalsyfikowany producent Niemiecki. W raporcie J.D. Power marka z gwiazdą na masce zdobyła 81,0 proc. zadowolenia kierowców. Mercedes klasy E zamyka podium w klasie aut luksusowych. 80,8 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru tego modelu.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Z zakupu i użytkowania samochodów Mazdy jest zadowolonych 80,8 proc. kierowców. Kompaktowa mazda3 wśród aut kompaktowych z napędem konwencjonalnym jest najlepsza. Zdobyła uznanie 84,1 proc. swoich użytkowników. Japońska trójka w klasyfikacji ogólnej kompaktów jest na 2. lokacie.
Inne
5 Z zakupu i użytkowania samochodów Mitsubishi jest zadowolonych 80,7 proc. kierowców.
dziennik.pl
6 Z zakupu i użytkowania samochodów Hondy jest zadowolonych 80,6 proc. niemieckich kierowców. Model honda jazz zdobył uznanie 79,5 proc. użytkowników. Jest na 2. miejscu klasy małych vanów. Honda CR-V - japoński SUV wygrywa w swojej klasie. 85,2 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru tego auta.
Honda
7 79,8 proc. kierowców zadowalają produkty Skody. Model yeti zamyka podium klasy SUV. 84,4 proc. kierowców jest zadowolonych z użytkowania skody yeti.
Skoda
8 Volkswagen jako producent razem ze Skodą na 7. lokacie badania satysfakcji kierowców. 79,8 proc. użytkowników zadowalają produkty VW. Volkswagen CC (passat CC), czyli niemiecki pomysł na limuzynę w kształcie coupe okazuje się najlepszy w klasie średniej. Poziom zadowolenia kierowców - 82,8 proc. Volkswagen polo w klasie małych samochodów satysfakcjonuje 78,2 proc. swoich użytkowników. Polo zamyka podium w swojej kategorii. Volkswagen touran na 3. lokacie w klasie vanów. Z wyboru tourana zadowolonych jest 81,3 proc. użytkowników.
Volkswagen
9 W raporcie J.D. Power Audi jako producent znalazł się na 8. miejscu - 79,4 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru samochodu niemieckiej marki. Audi A5/S5/RS 5 pozwoliły niemieckiej marce zdobyć trzecie miejsce w klasie średniej w badaniu J.D. Power. 81,6 proc. właścicieli tych modeli jest usatysfakcjonowanych. Rodzina Audi A6 (A6/S6/RS6/Allroad Quattro) znalazła się na 2. miejscu kategorii aut luksusowych. 82,2 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru któregoś z tych modeli Audi.
Audi
10 Z zakupu i użytkowania samochodów Nissana jest zadowolonych 79,3 proc. niemieckich kierowców.
Nissan / P.SAUTELET
11 Z zakupu i użytkowania samochodów bawarskiej marki jest zadowolonych 79,0 proc. niemieckich kierowców. BMW zamyka top 10 producentów aut dających pełną satysfakcję swoim właścicielom. Dalej kolejno są sklasyfikowane firmy, których produkty są poniżej średniej rynkowej wynoszącej 78,9 proc.
BMW / M.MOESCH
12 Mini jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc. Auta marki Mini spełniają oczekiwania 78,5 proc. kierowców. W segmencie B mini jest na drugim stopniu podium.
Newspress
13 Seat swoimi samochodami zadowala 78,1 proc. użytkowników. Hiszpański producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc. Jednak na pochwałę zasługuje jakość seata altea/freetrack/XL - auta cieszą 83,7 proc. swoich użytkowników. To najlepszy wynik w klasie kompaktowych vanów.
SEAT
14 Z zakupu i użytkowania samochodów Suzuki jest zadowolonych 78,1 proc. niemieckich kierowców. Japoński producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Inne
15 Z zakupu i użytkowania samochodów koreańskiej marki jest zadowolonych 77,8 proc. niemieckich kierowców. Kia jako marka nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
dziennik.pl
16 Renault na tym samym poziomie co Kia. Z zakupu i użytkowania samochodów francuskiej marki jest zadowolonych 77,8 proc. niemieckich kierowców. Renault jako marka nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Inne
17 Z zakupu i użytkowania samochodów Forda jest zadowolonych 77,5 proc. kierowców. Producent z Kolonii jako marka nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Ford / Photos by Neil Turner
18 Opel na tym samym poziomie co Ford. Z zakupu i użytkowania samochodów niemieckiej marki jest zadowolonych 77,8 proc. kierowców. Opel jako marka nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Opel / Axel Wierdemann
19 Z wyboru samochodów Citroena jest zadowolonych 77,3 proc. kierowców w Niemczech. Francuska marka nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc. Mimo tego warto powiedzieć, że citroen C4 jest wysoko oceniony w Niemczech - 83,7 proc. użytkowników C4 jest z niego zadowolonych. Citroen okazał się lepszy od toyoty auris (z wynikiem 82,2 proc. zadowolenia zajęła 4. miejsce w klasie pojazdów kompaktowych). Zaś Citroen C3 Picasso, czyli francuski pomysł na małego vana przypadł do gustu 76,9 proc. kierowców z Niemiec. C3 Picasso jest na 3. miejscu swojej kategorii w badaniu J.D. Power.
Citroen
20 Z wyboru auta ze znaczkiem Hyundaia Citroena jest zadowolonych 77,2 proc. kierowców w Niemczech. Koreańska marka nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc. Jednak warto podkreślić, że hyundai i10 - najmniejszy model koreańskiego producenta zdobył uznanie u 76,6 proc. kierowców. Dzięki temu w ankiecie J.D. Power znalazł się na trzecim miejscu w segmencie aut miejskich.
Hyundai
21 Z wyboru samochodów marki Smart jest zadowolonych 77,1 proc. kierowców w Niemczech. Marka należąca do Daimlera nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc. W klasyfikacji modeli wygląda to znacznie lepiej - smart fortwo jest a małą toyotą, na drugim stopniu podium w segmencie aut miejskich - z wynikiem poziomu zadowolenia kierowców 77,1 proc.
Media / Daimler AG - Global Communicatio
22 Z zakupu i użytkowania samochodów Dacii jest zadowolonych 76,7 proc. kierowców. Producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Media
23 20. miejsce Peugeot - z zakupu i użytkowania samochodów francuskiej marki jest zadowolonych 76,1 proc. kierowców. 21. lokata - Chevrolet - 73,7 proc. kierowców wyraziło pozytywną opinię na temat aut tego producenta. Listę ocenianych marek na 22. pozycji zamyka Fiat - zakup produktu włoskiego giganta chwali sobie 73,3 proc. kierowców. Wszyscy trzej producenci nie przekroczyli średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,9 proc.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję