Redakcja magazynu "Auto Świat" ogłosiła wyniki pierwszej edycji plebiscytu "Złota Kierownica". Najwięcej głosów czytelników i jury zdobył Opel Astra, otrzymując tym samym tytuł "Złotej Kierownicy 2009".

Reklama

W starciu o złoto z Oplem z fabryki w Gliwicach poległy kolejno: drugie miejsce Mazda3, trzecie miejsce Volkswagen Polo, czwarte miejsce Kia Soul, piąte miejsce Porsche Panamera.

>>>Zobacz, które samochody są na wagę złota

O tytuł walczyło 46 samochodów w sześciu kategoriach. Pozostali zwycięzcy to:

- Auta małe: Volkswagen Polo (dalej kolejno - Citroen C3, Toyota iQ, Ford Ka i Hyundai i20)

>>>Polo - ten volkswagen pali najmniej na świecie

Reklama

- Kompakty: Opel Astra (dalej kolejno - Mazda3, Toyota Urban Cruiser, Kia Soul, Chevrolet Cruze)

>>>Opel uciekł Rosjanom i produkuje w Polsce

- Klasa średnia i wyższa: Audi A5 Sportback (dalej kolejno - Toyota Avensis, Mercedes klasy E, Subaru Legacy, BMW 5GT)

>>>A5 Sportback - ktoś chce takie Audi?

- Auta luksusowe: Porsche Panamera (dalej kolejno - Lexus LS, Mercedes klasy S, Maserati Quattroporte Sport GT S, BMW serii 7)

>>>Panamera, czyli jak wjechać porsche do windy

- Auta sportowe: Aston Martin One-77 (dalej kolejno - Ferrari California, Lexus LF-A, Audi R8 Spider, Nissan GT-R)



Reklama

- Vany: Toyota Verso (dalej kolejno - Renault Scenic, Peugeot 5008, Peugeot 3008, Fiat Fiorino Qubo)

Po raz pierwszy przyznano tytuł "Zielonej Kierownicy" dla samochodu Honda Insight - pierwszej hybrydy w przystępnej cenie.

Do redakcji tygodnika "Auto Świat" wpłynęło prawie 30 tysięcy zgłoszeń, które wzięły udział w losowaniu nagrody głównej - Seata Ibizy.