Według "Consumer Reports", Lexusy GX 460, będące dużymi samochodami typu SUV, mają problemy z trzymaniem się drogi i mogą wywrócić się podczas wykonywania ostrych skrętów. Chodzi o samochody modelu 2010 r., które weszły do sprzedaży na początku br.
Dotychczas sprzedano ok. 6 tys. tych samochodów. Koncern ocenia, że u dilerów jest jeszcze ok. 1600 egzemplarzy.
Japoński producent wezwał swoich dealerów aby wstrzymali sprzedaż Lexusów GX 460 do czasu zakończenia ich testów na fabrycznych poligonach.
"Traktujemy sytuację modelu GX 460 bardzo poważnie i jesteśmy zdecydowani zidentyfikować i usunąć problem, o którym napisał +Consumer Reports+" - powiedział Mark Templin, wiceprezes amerykańskiej filii koncernu.
Decyzja wstrzymania sprzedaży Lexusów GX 460 jest kolejnym ciosem dla prestiżu Toyoty i tak już mocno nadszarpniętego wycofaniem do naprawy ok. 9 mln samochodów na całym świecie z powodu problemów z pedałem przyspieszenia i układem hamulcowym.
Niedawno amerykański Departament Transportu ukarał koncern grzywną w wysokości 16,4 mln dolarów za nie poinformowanie władz federalnych we właściwym czasie o tych problemach.