Ibiza ST to produkcyjne wcielenie ekstrawagancjach kształtów prototypu IBZ Concept. Jak spisali się styliści i… księgowi? Mimo nadwozia kombi samochód zachowuje młodzieńczy i sportowy charakter ibizy. Nie ma co Hiszpanom udało się ciekawie zakończyć tył auta. Smaczek to dzielone klosze tylnych lamp.
>>>IBZ Concept - nadjeżdża nowe kombi Seata…
Od początku do końca ibiza ST mierzy 4,23 metra - jest o 18 centymetrów dłuższa od wersji hatchback. Bagażnik mieści 430 litrów a po złożeniu dzielonej tylnej kanapy pojemność rośnie. Do ilu? To na razie tajemnica Seata. Wiadomo jedynie, że pakowanie będzie bardzo wygodne przez niską dolną krawędź bagażnika, szeroki otwór i wielką, wysoko otwieraną klapę .
Także na pokładzie nie zabraknie miejsca. Zdaniem ludzi z Seata wnętrze ibizy ST jest imponująco przestronne i dopieszczone w najdrobniejszym szczególe. Sportowy klimat zaszczepiono ze zwykłej ibizy. Wierzymy na słowo.
Moc? O hiszpański temperament na drodze postarają się trzy silniki benzynowe i trzy diesle TDI z technologią common rail. Cztery z sześciu jednostek wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Motory rozwijają moc od 70 do 105 KM. Ciekawą propozycją są doładowane jednostki 1.2 TDI i 1.2 TSI.
>>>Nowy rekord spalania - 2,34 l na 100 km!
Ibiza ST będzie gwiazdą Seata podczas wiosennego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Premierę rynkową zaplanowano na początek lata 2010 r. Samochód będzie sprzedawany w trzech wersji Reference, Style i Sport. Na długiej liście opcji jest m.in. dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Szanse? Chętni już stoją w kolejce…