Peugeot SR1 zdradza trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłości we wszystkich modelach francuskiej marki. Jak twierdzi producent SR1 jest pojazdem o idealnych, ponadczasowych proporcjach nawiązujących do tradycji samochodów typu grand touring z przeszłości. Wszystko przez dużą maskę, płynnie poprowadzone błotniki i bardzo niski środek ciężkości. Całość jest wypieszczona w najdrobniejszych detalach.
Perłą konstrukcji jest sztywny dach, którego powstał w technologii formowania wstępnego zapożyczonej ze świata żeglarstwa. Dzięki płynnej linii auto przypomina coupe. Jednak jak widać ze zdjęć SR1 to przystojniak tak z dachem, jak i bez dachu.
Wnętrze pomieści trzy osoby - tylny fotel tkwi pośrodku, tuż za przednimi siedzeniami. Zajęcie miejsca z tyłu umożliwia konsola centralna, którą można przesunąć do przodu podczas wsiadania. Smaczku dodaje wykończenie przetartą tapicerką skórzaną i drewnem. Kolejną technologiczną innowacją jest ekskluzywny zegarek zaprojektowany we współpracy z firmą Bell&Ross - w czasomierzu zastosowano frezowane wstawki z aluminium.
>>>Elektryczny Peugeot już na sprzedaż
W samochodzie zastosowano technologię HYbrid4, która pojawi się w modelu Peugeot 3008 w 2011 roku. Wersja SR1 to turbodoładowany silnik 1.6/218 KM umieszczony z przodu oraz tylny motor elektryczny rozwijający 70 kW (95 KM).
W trybie elektrycznym, auto staje się pojazdem typu ZEV (Zero Emission Vehicle - pojazd o zerowej emisji spalin), podczas gdy średnie spalanie paliwa wynosi zaledwie 4,9 litra/100 km przy emisji CO2 na poziomie 119 g/km. Podczas pracy z wykorzystaniem obu źródeł napędu, SR1 wytwarza potencjalną moc maksymalną 313 KM, a także korzysta z napędu na 4 koła.
>>>Wielka wpadka Toyoty. Chevrolet niczym stal
W przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze stabilizatorami. O większą precyzję kierowania i zwrotność dba układ 4 kół skrętnych. Kąt skrętu tylnych kół ustalany jest na podstawie prędkości jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.
Peugeot SR1 zachwyci podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Zaczynamy odliczanie…