Nowa mazda szóstka to zmieniona stylizacja przodu plus nowe reflektory i tylne światła. Dzięki temu auto prezentuje się bardziej agresywnie.Kierowca dostanie do wyboru sześć silników, w tym mocną, nową jednostkę benzynową 2.0 DISI (direct-injection spark ignitron, czyli układ wtrysku bezpośredniego). Auto wyposażone w ten motor ma spalać mniej paliwa i emitować mniej spalin niż stary silnik 2.0, który zastępuje.
Moc przeniesie pięciostopniowy automat, który zdaniem konstruktorów został specjalnie dostosowany i zapewnia optymalne połączenie przyspieszenia i oszczędności paliwa.
Gamę silników benzynowych uzupełniają oszlifowane od nowa wersje jednostek MZR 1.8 i 2.5, a z jednostek wysokoprężnych dostępny jest silnik MZR-CD 2.2 w trzech wersjach mocy - od 129 do 180 KM. Wszystkie wersje silnikowe mają być dynamiczne i zapewnić oszczędne zużycie paliwa oraz mniejszą emisję CO2.
>>>Duża Mazda spali tyle co najmniejsza Mazda
Poprawiona Mazda6 wyposażona jest również w nowe ustawienia zawieszenia i kilka nowych funkcji związanych z bezpieczeństwem - jak przednie reflektory adaptacyjne czy wspomaganie ruszania na wzniesieniu.
Tyle szóstka, jednak większą nowością Mazdy będzie piątka drugiej generacji. "Rozpoczynając prace nad nową wersją Mazdy5 dążyliśmy do stworzenia nowego samochodu segmentu minivanów, który połączy wyjątkowo przyjazny dla środowiska charakter, co ma obecnie ogromne znaczenie, z nową ekspresją stylowego designu" - podkreśla Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.
Nowa piątka urodą nawiązuje do wyglądu 3 i 6. Odsuwane tylne drzwi to znak rozpoznawczy vana Mazdy. Druga generacja auta, podobnie jak poprzednik,zabierze na pokład 7 osób. Dodatkowe fotele będzie można łatwo ukryć w podłodze bagażnika. Mazda5 dostanie pod maskę nowy, dwulitrowy silnik benzynowy DISI z systemem i-stop (Start&Stop). Inżynierowie obiecują, że motor ten wyrzuci do powietrza o 15 proc. mniej CO2 niż dotąd stosowany dwulitrowiec. Seryjnie napęd przeniesie 6-biegowa skrzynia manualną.
Gama silników benzynowych obejmuje ponadto motor 1.8, współpracujący z sześcioprzełożeniową przekładnią. Producent milczy na temat silników wysokoprężnych, ale można być pewnym, że tych jednostek nie zabraknie.