Na początku kierowcy będą mieli do wyboru cztery silniki. Jeden benzynowy - 1.4/95 KM. Trzy pozostałe to turbodiesel 1.3 z mocą 90 lub 105 KM i topowy motor 2.0/135 KM. Później dołączą silniki Natural Power z podwójnym zasilaniem (benzyna i metan) i kolejny silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów Dualogic.
>>>Nie zabiorą nam fiatów z Polski!
Doblo drugiej generacji dostanie na pokład seryjnie montowany system Start&Stop - zarządzający czasowym wyłączeniem silnika np. na czerwonym świetle - ma to zagwarantować zmniejszenie spalnia i emisji spalin. Co ważne stanadrem każdej wersji nowego fiata będzie też ESP i Hill-holder, czyli asystent ruszania pod górę.
Duży fiat powstał na nowej płycie podłogowej dlatego twórcy cieszą się, że stworzyli samochód gwarantujący większą przestrzeń dla pasażerów - rozstaw osi wynosi 2755 mm i jest najdłuższym w swoim segmencie. Bagażnik osobowego doblo pomieści 790 litrów. Jednak komfort to nie tylko ilość miejsca ale też wyposażenie - na życzenie można mieć na pokładzie automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, nawigację i system Blue&Me.
Wreszcie wersja dostawcza - nowe doblo cargo. W porównaniu do porzednika samochód ma przestronniejszą pakę, o bardziej regularnych, kwadratowych kształtach. Drugie wcielenie cargo wyposażono też w boczne drzwi przesuwne oraz tylne drzwi o większych rozmiarach - prostrzy, szybszy załadunek i rozładunek.
>>>Mały fiat w Polsce - koniec tajemnic
Wymiary - długość przestrzeni ładunkowej do 2,2 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,2 metrów sześciennych, nośność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l/100 km i zasięg 1250 km przy silniku 1.3 Multijet.
Doblo będzie można mieć w siedmiu różnych wcieleniach nadwozia - furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z wysokim dachem, 5-miejscowe combi z krótkim i długim rozstawem osi; platformy do zabudowy z krótkim i długim rozstawem osi na których można stworzyć chłodnie, skrzynie stałe lub paki z plandeką itd.
Fiat może być spokojny o powodzenie nowego doblo - poprzednik skusił ok. miliona ludzi więc następca nie może być gorszy… Sprzedaż nowego auta ruszy w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku.