Nowy doładowany motor benzynowy EcoBoost 2.0 SCTi (203 KM i 300 Nm od 1750 do 4500 obr/min.) zastąpi wolnossącego i paliwożernego 2.3/161 KM (208 Nm). Moc na asfalt przeniesie seryjnie montowana nowa dwusprzęgłowa 6-biegowa przekładnia automatyczna Ford PowerShift.

Reklama

>>>Raz, dwa, trzy! Oto nowy Ford Focus!

Napęd to jeden z owoców "downsizingu" silników jaki Ford stosuje od jakiegoś czasu… Mniejsze jednostki z turbodoładowaniem potrafią spalać znacznie mniej paliwa przy osiągach porównywalnych lub przewyższających paliwożerne silniki o ogromnych pojemnościach.

Wyżej jest już tylko doładowany pięciocylindrowy kaliber 2.5/220 KM - właśnie takie mondeo sprawiła sobie policja...

>>>Nowa broń policji - do setki w 7,5 sekundy

Jednak to nie koniec rewolucji pod maską mondeo. Po raz pierwszy pojawi się także nowa 163-konna odmiana najnowszego turbodiesla 2.0 TDCi. W tym przypadku przekładnia Ford PowerShift będzie oferowana jako opcja.

>>>Duże zamieszanie u Forda

Kiedy? Samochód powinien pojawić się w sprzedaży pod koniec 2010 roku lub na początku 2011 r.