Z przodu wersję po modernizacji najłatwiej poznacie m.in. po zmienionym grillu. Do tego przedni zderzak otrzymał nieco inną formę (ze zintegrowanymi wlotami powietrza po bokach), a jego dolna partia jest od teraz stylizowana na osłonę podwozia. Z tyłu wzrok przyciąga nowe wypełnienie lamp z trzema poziomymi blokami.
Standardowa specyfikacja obejmuje lakier metalizowany oraz 20- lub 21-calowe obręcze. Pomijając bazową odmianę GLS 350 d 4MATIC, wszystkie pozostałe są seryjnie oferowane z pakietem stylistycznym AMG. Nabywcy mają do wyboru lakiery z gamy Manufaktur, a także felgi o średnicy do 23 cali. Dodatkowo nadwozie można spersonalizować, wybierając Pakiet Night z czarnymi dodatkami oraz stopnie progowe ze stali szlachetnej z elementami gumowymi.
Mercedes GLS: jakie zmiany w środku?
We wnętrzu uwagę zwraca kierownica nowej generacji (na życzenie podgrzewana), a także metalizowane akcenty wykończenia. Do palety odcieni tapicerki dołączyły dwa nowe kolory: brąz bahia oraz beż catalanii (oba łączone z czernią). Deska rozdzielcza jest seryjnie obszyta syntetyczną skórą Artico; po modernizacji standardem jest też ozdobne wykończenie brązowym drewnem lipowym o wysokim połysku. Oferta elementów dekoracyjnych wzbogaciła się o panele Manufaktur z błyszczącym, czarnym lakierem fortepianowym i motywem płynnych linii, znane wcześniej z Mercedesa-Maybacha GLS 600 4Matic.
Tak jak wcześniej, GLS teraz też seryjnie występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji. Komfort mogą zwiększyć opcjonalne dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewane tylne siedzenia (zarówno w drugim, jak i trzecim rzędzie), a także pakiet wyciszenia wnętrza.
Mercedes GLS: odświeżone multimedia
Nowy GLS otrzymał zaktualizowaną generację systemu multimedialnego MBUX, która wprowadza nowy wygląd interfejsu. Zawartość ekranów można indywidualizować, korzystając m.in. z trzech różnych grafik (styl klasyczny, sportowy lub dyskretny). A i to nie wszystko: do aktywacji asystenta głosowego nie trzeba teraz wypowiadać hasła "Hej Mercedes".
Do dyspozycji jest też widok off-roadowy, który w czytelny sposób podaje parametry istotne podczas jazdy w terenie. Standardowy pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oferuje funkcję wirtualnej maski, pozwalającą z wyprzedzeniem dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie czy głębokie dziury.
Na liście opcji dostępne są między innymi pakiet techniczny Off-Road z osłoną podwozia, dwustopniowy filtr wnętrza Energizing Air Control chroniący przed drobnym pyłem i innymi zanieczyszczeniami powietrza, a także asystent manewrowania przyczepą. Największy SUV Mercedesa to utalentowany holownik – dopuszczalna masa przyczepy sięga 3,5 t.
Mercedes GLS: jakie wyposażenie
Zaktualizowany GLS wyróżnia się bogatą specyfikacją, która standardowo obejmuje m.in.: pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus, Keyless-Go, ochronę przed kradzieżą, klimatyzowane przednie fotele (wentylowane i podgrzewane), bezprzewodowe ładowanie smartfona, rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX, nagłośnienie Burmester, komfortowe domykanie drzwi oraz matrycowe reflektory LED.
Konfigurację ułatwiają specjalnie skomponowane pakiety, np. AMG Premium Plus (obejmuje m.in. wyświetlacz Head-up, dach panoramiczny, pakiet Air-Balance i wielokonturowe przednie fotele z funkcją masażu) oraz AMG Ultimate (dodatkowo zawiera m.in. system multimedialny MBUX dla pasażerów z tyłu i wielokonturowe siedzenia tylnej kanapy z wentylacją).
Mercedes GLS: jakie ceny w Polsce, dane techniczne
Ceny? Bazowa odmiana GLS 350 d 4MATIC z jednostką wysokoprężną (313 + 20 KM) kosztuje od 486 100 zł, a GLS 450 4MATIC z silnikiem benzynowym (381 + 20 KM) – od 512 000 zł. Niemało, ale jak na tak duże, komfortowe i dobrze wyposażone auto – jest dobrze. Nic, tylko rozbijać skarbonkę.
Mercedes-Benz | GLS 350 d 4MATIC | GLS 450 d 4MATIC | GLS 450 4MATIC | |
Pojemność skokowa | ccm | 2989 | 2989 | 2999 |
Moc maksymalna | kW/KM | 230/313 | 270/367 | 280/381 |
Przy | obr./ min | 3600-4800 | 4000 | 5800-6100 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 650 | 750 | 500 |
Przy | obr./min | 1350-3200 | 1350-2800 | 1800-5000 |
Dodatkowy moment obr. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 8,2 | 8,5 | 10,8 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 214 | 221 | 245 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 6,1 | 6,1 |
Prędkość maksymalna | km/h | 238 | 250 | 250 |
Cena w Polsce od | zł | 486 100 zł | 533 900 zł | 512 000 zł |
Komentarze(0)
Pokaż: