Akcja serwisowa, która dotyczy 34 mln samochodów, jest wynikiem śledztwa przeprowadzonego w sprawie jakości poduszek powietrznych wyprodukowanych przez japońską firmę Takata. Według agencji Reutera, producent nie podał jasnej przyczyny potencjalnej awarii. Wiadomo, że chodzi o poduszki czołowe kierowcy i pasażera oraz boczne. 

Eksperci Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ustalili natomiast, że przyczyną awarii może być wilgoć, która po pewnym czasie dostaje się do systemu napełniania poduszek gazem. Wcześniej w wyniku dochodzenia na rynku japońskim zdiagnozowano zastosowanie wadliwego materiału pirotechnicznego w wybranych napełniaczach poduszek powietrznych. 

Poduszki produkowane przez japońska firmę Takata stosowało 11 producentów samochodów - na liście jest m.in. Honda i Daihatsu (obie firmy ogłosiły, że wzywają do kontroli 5 mln aut), Ford i General Motors.

Część z tych samochodów trafiła także do Europy. W Polsce akcję kontrolną dotyczącą poduszek powietrznych ogłosiły niedawno Toyota i Nissan. Masz takie auto? CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT>>>

Wadliwie działające poduszki powietrze były w USA przyczyną 6 ofiar śmiertelnych. Ponad 100 osób zostało rannych - wśród nich jest Stephanie Erdman, która zeznawała przed komisją senatu USA. Kobieta przestała widzieć na prawe oko - oślepił ją odłamek z wybuchającej poduszki firmy Takata.