Najtańsza nowość Volkswagena! W Polsce up! chwyta za serce ceną i silnikiem! ZDJĘCIA
1 W miejskim tłoku up! czuje się jak ryba w wodzie… Silnikowi 1.0 o mocy 75 KM nie brakuje wigoru. Nie można narzekać na ociężałość, masa auta oscyluje w granicach 900 kg...
foto by Mateusz Szymański
2 Serce auta podczas wyprzedzania w mieście zachowuje się bojowo... Schody zaczynają się podczas wyprzedzania w trasie, kiedy silnik trzeba wkręcać na naprawdę wysokie obroty...
foto by Mateusz Szymański
3 Odzywa się wtedy charakterystyczny warkot 3-cylindrowej jednostki. Co ciekawe, silnik wprowadzany na wysokie obroty nie jest w stanie spalić więcej niż 6 litrów benzyny...
foto by Mateusz Szymański
4 To wartość maksymalna jaką udało się osiągnąć podczas testu - z włączoną klimatyzacją... W normalnych warunkach i bez eco-drivingu, średnie spalanie oscyluje w granicach 5 litrów
foto by Mateusz Szymański
5 Nie stanowi natomiast absolutnie żadnego wyzwania zejście do wartości o litr niższych - przy oszczędnej jeździe deklarowane przez producenta 4 l/100 km - są realne. I to w mocniejszej 75 konnej wersji auta (dostępnej również z automatem). Oprócz niej do wyboru jest jeszcze nieco słabsza, 60-konna jednostka...
foto by Mateusz Szymański
6 Testowana 5-drzwiowa wersja, posiadała niespotykane do tej pory w autach tej klasy wyposażenie. Podgrzewane fotele, klimatyzacja, szklany dach czy rozbudowany system multimedialny z komputerem pokładowym i nawigacją, to tylko krótka lista opcji w jaką można wyposażyć up'a!...
foto by Mateusz Szymański
7 Założeniem jakie przyświecało projektantom, poza oczywistą funkcjonalnością i użytecznością na co dzień, było również danie użytkownikowi możliwość indywidualnej konfiguracji każdego egzemplarza. Stąd specjalne edycje white up! i black up! oraz mnogość opcji kolorystycznych wnętrza czy dodatków zewnętrznych...
foto by Mateusz Szymański
8 VW up! na liście opcji ma też funkcję awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. System aktywuje się automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia.
foto by Mateusz Szymański
9 Auto jest obecnie jedną z najtańszych propozycji na rynku, gdzie zatem kryją się oszczędności? Poza brakiem możliwości otwierania szyby pasażera w drzwiach kierowcy i półką bagażnika która nie podnosi się wraz z klapą, naprawdę ciężko się takich doszukać!
foto by Mateusz Szymański
10 Najbardziej (dosłownie) razi w oczy brak możliwości regulacji podświetlenia zegarów. Nocna trasa staje się nie do zniesienia i wymaga prowizorycznego zasłaniania oślepiających białych zegarów...
foto by Mateusz Szymański
11 Materiały wykończeniowe są zadziwiająco dobrej jakości, lakierowane elementy deski rozdzielczej i kierownicy nadają wnętrzu polotu, lekkości...
foto by Mateusz Szymański
12 W żadnym wypadku nie można zarzucić miejskiemu maluchowi, że wieje od niego nudą. W tylnych drzwiach próżno szukać przycisku czy korbki do otwierania szyb - te są uchylne... Pakowność? Czy miejsca wystarcza jedynie na małe zakupy?
foto by Mateusz Szymański
13 Bagażnik w związku z gabarytami auta jest raczej symboliczny, ale za sprawą podwójnego dna mieści 251 litrów, co w tej klasie jest bardzo dobrym wynikiem. Fotele można bez problemu złożyć uzyskując blisko 1000 litrów pojemności...
foto by Mateusz Szymański
14 We wnętrzu wygodnie podróżują 4 osoby, miejsca na nogi jest zadziwiająco dużo...
foto by Mateusz Szymański
15 ... osoby o wzroście powyżej 180 cm - nie mogą narzekać również na brak miejsca nad głowami...
foto by Mateusz Szymański
16 Producent nie zapomniał o schowkach, więc nie ma problemu z walającymi się po całym wnętrzu rzeczami. Przednie drzwi bez problemu mieszczą litrową butelkę
foto by Mateusz Szymański
17 W aucie siedzi się wysoko, niestety pozycja za kierownicą i brak podłokietnika w długiej trasie stają się męczące
foto by Mateusz Szymański
18 Up! nadrabia to zawieszeniem. Nawet 15 calowe aluminiowe obręcze testowanej wersji, nie dawały odczuć nierówności, dziur i studzienek
foto by Mateusz Szymański
19 VW jest miękko zestrojony, płynie po drodze dając pasażerom odczucie podróżowania samochodem znacznie większym
foto by Mateusz Szymański
20 Przy czym za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego udało się uniknąć wychylania w zakrętach i "pływania" po drodze...
foto by Mateusz Szymański
21 Niebanalnie zaprojektowane wnętrze można wyposażyć w system multimedialny, który służy nam nie tylko jako nawigacja ale również odtwarzacz plików mp3 (wejście na USB, kartę pamięci i AUX) i rozbudowany komputer pokładowy. Dla lubiących eco-driving i osiąganie coraz lepszych wyników spalania VW stworzył doskonałe narzędzie: system "Think Blue", który czuwa nad ekologicznym modelem jazdy. Pokazuje kiedy zmieniać biegi, i tworzy rozbudowane statystki podróży. Dzięki niemu na 35-litrowym baku, w trasie bez problemu udało nam się pokonać dystans ponad 700 kilometrów
foto by Mateusz Szymański
22 5 gwiazdek w teście Euro NCAP, dużo pomysłów ukrytych w niewielkiej przestrzeni i ogólny poziom dopracowania dały najmniejszemu Volkswagenowi tytuł samochodu roku 2012. Brakuje jedynie możliwości wyboru turbodoładowanej jednostki, która w tak lekkim aucie, przeniosłaby definicję miejskiego podróżowania na zupełnie nowy wymiar...
foto by Mateusz Szymański
23 Podstawowa wersja take up! jest dostępna już od 31 990 zł. Wraz z rosnącym apetytem na dodatkowe wyposażenie możemy wybrać wyższą wersję move up! (35 tys. zł) lub high up! (41 tys. zł)
foto by Mateusz Szymański
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję