CUPRA wjeżdża do Polski i rusza z budową struktur sprzedaży. Od listopada będzie można zapisać się na jazdę testową lub zamówić auto w 14 punktach. A do obsługi klientów firma wyszkoliła specjalnych CUPRA Masterów, którzy mają wiedzieć wszystko o samochodach tej marki i ich finansowaniu.
– Ogromnie cieszy nas, że do sześciu pierwszych salonów dealerskich dołączają kolejne punkty. Bardzo zależy nam, aby każdy klient miał szansę w pełni doświadczyć wartości marki, odwiedzając CUPRA cornery – powiedział Tomasz Wróbel, dyrektor ds. rozwoju sieci dilerskiej CUPRA. – To jednak nie koniec ekspansji CUPRY w Polsce. Na początku przyszłego roku ruszy specjalny format dilerski, łączący pasję do emocjonujących samochodów ze światem motoryzacyjnego lifestyle’u – zapowiedział.
Formentor w Polsce
Pierwszym modelem spółki-córki SEAT-a opracowanym tylko dla niej jest CUPRA Formentor. Przypominamy, że do tej pory jej oferta obejmowała usportowione odmiany kompaktowego leona i SUV-a ateca. Po przeszło dwóch latach od przecięcia pępowiny i wyodrębnienia Cupry jako osobnej marki, do produkcji seryjnej właśnie wszedł model zaprojektowany wyłącznie na jej potrzeby. Formentor z miedzianym logo nie ma też swojego odpowiednika w gamie SEAT-a.
CUPRA imię Formentor zapożyczyła od najbardziej wysuniętego na północ punktu Majorki. Hiszpański crossover wygląda świetnie. Szpanuje miedzianymi detalami, muskularną sylwetką i sportowymi proporcami. A nad Wisłę wjeżdża w specjalnej, inaugurującej ten model specyfikacji Veloz (hiszp. szybki), sygnowanej skrótem VZ. Formentor VZ skrywa silnik 2.0 TSI o mocy 310 KM (400 Nm), 7-biegową skrzynię DSG oraz napęd 4x4. Auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy (prędkość maksymalna - 250 km/h).
Kierowcy z pewnością docenią kokpit z wirtualnymi zegarami (przekątna 10,25 cala) czy dotykowy 12-calowy ekran stacji multimedialnej z obrazem ostrym jak brzytwa i nawigacją. Formentor VZ to także trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, adaptacyjne zawieszenie DCC, kluczyk zbliżeniowy, podgrzewanie foteli (kubełkowych) i kierownicy, reflektory LED oraz ambientowe oświetlenie kabiny, przycisk trybu CUPRA. Do tego są jeszcze podświetlane nakładki progowe w przednich drzwiach czy sportowe nakładki na pedały.
Z listy dodatków można zamówić między innymi wyczynowy układ hamulcowy Brembo czy zestaw Petrol Blue, wprowadzający obicia przednich siedzeń z perforowanej skóry naturalnej Nappa i skóry ekologicznej oraz pełną elektryczną regulację fotela kierowcy z funkcją zapamiętywania ustawień. Z kolei pakiet wspomagania XL to m.in. systemem rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition, inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist czy sygnalizacja o zbliżającym się pojeździe w czasie wysiadania Exit Warning. Wśród opcji jest też system ochrony pasażerów Pre-Crash Assist.
CUPRA Formentor - cena
CUPRA Formentor w Polsce kosztuje od 194 500 zł lub 1130 zł netto miesięcznie w leasingu (wpłata własna min. 30 proc.). Za podobne pieniądze ciężko będzie znaleźć coś w ofercie konkurencji wśród kompaktowych crossoverów klasy premium. Hiszpańskie auto objęte jest 5-letnią gwarancją.
Formentor to jednak nie wszystko na co stać Hiszpanów. Jeszcze w tym roku do oferty CUPRY dołączy leon w hybrydowej wersji plug-in (ładowanie z gniazdka), z kolei hybrydowa CUPRA Formentor o łącznej mocy układu 245 KM i z elektrycznym zasięgiem na poziomie przeszło 50 km trafi na rynek z początkiem 2021 r.
CUPRA el-BORN – sportowiec na prąd
Jednak największą sensacją będzie CUPRA el-Born, pierwszy w pełni elektryczny samochód marki (ładniejszy bliźniak ID.3). Nowy model rozpędzi się do 50 km/h w 2,9 sekundy, a dzięki akumulatorowi o pojemności 82 kWh, zapewni zasięg do 500 km. Funkcja szybkiego ładowania oznacza, że el-Born skumuluje energię potrzebną do pokonania 260 km w 30 minut. Produkcja ruszy w 2021 roku.