- Honda ZR-V to nowy SUV większy niż HR-V i mniejszy od CR-V
- Nowa Honda ZR-V, czyli jaka moc i osiągi?
- Honda ZR-V to hybryda z silnikiem benzynowym 2.0
- Honda ZR-V, wnętrze i pojemność bagażnika?
- Honda ZR-V debiutuje, kiedy cena w Polsce?
Honda ZR-V wjeżdża w lukę między HR-V i CR-V. Nowy model japońskiej marki będzie rywalizować w najpopularniejszym segmencie C-SUV. To pierwsza z premier ujawnionych przez producenta.
ZR-V powstał na tej samej platformie co nowy Civic. Stąd też japoński SUV przejął system hybrydowy e:HEV. Ten ruch przypomina sztuczkę Toyoty, która na bazie Corolli zbudowała Corollę Cross. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Honda ZR-V to nowy SUV większy niż HR-V i mniejszy od CR-V
Honda ZR-V jako hybryda e:HEV wykorzystuje 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Połączono je z nowym 2-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w oszczędnym cyklu Atkinsona (sprawność energetyczna sięga 41 proc.). Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm.
Nowa Honda ZR-V, czyli jaka moc i osiągi?
W praktyce ten SUV przez większą część czasu jazdy działa podobnie jak lokomotywa spalinowo-elektryczna, czyli 2-littowy benzynowiec nie ma połączenia z kołami. Zamiast tego napędza generator zasilający silnik elektryczny, który dostarcza moc do kół przedniej osi.
Honda ZR-V to hybryda z silnikiem benzynowym 2.0
Zespół napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków i sytuacji drogowej. Honda deklaruje, że przechodzenie z jazdy elektrycznej w hybrydową (gdy potrzeba wysokiego momentu obrotowego) i tryb spalinowy (wyższe prędkości) odbywa się niezauważalnie.
Do tego kierowca może ustawić tryb sportowy, normalny, ekonomiczny i indywidulany, a tryb B z silniejszą rekuperacją powinien zapewnić wrażenie jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować przełącznikiem za kierownicą.
Honda ZR-V, wnętrze i pojemność bagażnika?
W środku minimalistyczna deska rozdzielcza z pokaźnym ekranem skupia się na wygodzie kierowcy. Honda obiecuje wyjątkowo przestronne i wygodne wnętrze z mnóstwem schowków. Bagażnik zapewni nawet 1291 l pojemności.
Honda chce by ZR-V we wnętrzu dawał poczucie użytkowania auta premium, stąd w środku nowoczesne tkaniny i przyjemne w dotyku materiały. Mistrzem pierwszego wrażenia jest metalowa kratka nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu poprowadzona przez całą szerokość deski rozdzielczej. Zamiast analogowych zegarów jest 10,2-calowy wyświetlacz. Z kolei stacja multimedialna obsługuje Android Auto i bezprzewodowy z Apple CarPlay.
Honda ZR-V debiutuje, kiedy cena w Polsce?
Honda ZR-V na rynku zadebiutuje jesienią 2023 roku. Wtedy też poznamy ceny i wyposażenie.
Nowa Honda CR-V jest większa i zapewni dwa napędy do wyboru
Honda CR-V szóstej generacji urosła wzdłuż i wszerz. Dodatkowe milimetry przełożyły się na lepszą przestronność kabiny. Rozstaw osi dłuższy o 38 mm pozwolił na uzyskanie dodatkowych 15 mm na nogi pasażerów podróżujących z tyłu. Pojemność bagażnika urosła o 18 proc. Ośmiostopniowa regulacja oparć kanapy odchyla się o 10,5 stopnia więcej. Producent podkreśla, że nacisk położony na wysoką jakość materiałów i tkanin w kabinie sprawia, że CR-V przesunął się w stronę segmentu premium.
Nowy CR-V będzie oferowany z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z hybrydą plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Pod względem stylistycznym oba modele różnią się od siebie projektami kratek wlotów powietrza.
Nowa Honda CR-V i hybryda plug-in, jaki zasiąg?
Nowy CR-V z 2-litrową hybrydą plug-in w trybie wyłącznie elektrycznym na zapewnić zasięg na poziomie 82 km. Ładowanie od zera do pełna przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza można osiągnąć w 2,5 godziny.
NOWY CR-V i wyposażenie w Honda SENSING 360
Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360. To autorski system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który pokrywa martwe pola widoczności wokół auta pomaga uniknąć kolizji.
Oto nowa Honda e:Ny1, czyli trzeci SUV
Trzeci nowy SUV to Honda e:Ny1 z napędem w 100 proc. elektrycznym. Nowicjusz będzie rywalizować w segmencie B, czyli aut miejskich.
Honda e:Ny1, czyli jaka moc i zasięg?
Honda e:Ny1 powstała na nowej platformie e:N Architecture F przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem. Silnik dostarczy ponad 200 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego. Pod podłogą mieści się akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, który zapewnia zasięg do 412 km (WLTP). Przewidziano też szybkie ładowanie prądem stałym – uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. powinno zająć 45 minut.
Honda EM1 e: - oto nowy skuter elektryczny
Honda EM1 e: to pierwszy elektryczny jednoślad japońskiej marki w Europie. Skuter jest wyposażony w wymienny akumulator Honda Mobile Power Pack e:, który można wyjąć do ładowania w domu (waży około 10 kg). Obsługa całości jest prosta: ładowarka z chłodzącym ją wentylatorem pobiera prąd o mocy maksymalnie 270 W z jednofazowego gniazda elektrycznego o napięciu z zakresu 100-240 V. Masa ładowarki to 5,3 kg, a wskaźniki LED pokazują stan naładowania w 4 segmentach.
Ładowanie pustego akumulatora trwa około 6 godzin. Uzupełnienie energii od 25 proc. do 75 proc. pojemności – trwa 2,7 godziny (160 minut). Japończycy obiecują trwałość - Honda Mobile Power Pack e: wytrzyma ponad 2500 cykli ładownia.
Źródłem napędu EM1 e: jest silnik elektryczny ukryty w tylnym kole, przy czym zasięg użytkowy wynosi 41,3 km, a prędkość maksymalna 45 km/h. Wyposażenie obejmuje wyświetlacz z cyfrowym zestawem wskaźników, schowek pod siedzeniem, gniazdo USB, podnóżki pasażera i tylny bagażnik.