- Nowy Peugeot 408 to połącznie SUV-a i nadwozia fastback
- Peugeot 408 dłuższy i bardziej przestronny niż 308 kombi, a pojemności bagażnika?
- Nowy Peugeot 408, wnętrze i wyposażenie
- Peugeot 408, silniki benzynowe i moc hybrydy plug-in
- Nowy Peugeot 408, ładowanie i gwarancja na akumulator
Peugeot 408 kradnie show wyglądem i popisuje się rozwiązaniami. Francuzi znowu złamali schemat. Tym razem stworzyli nowy gatunek samochodu krzyżując charakterystyczne cechy SUV-a z dynamicznym kształtem nadwozia fastback, które jest określane przez marketingowców jako bardziej eleganckie, a jednocześnie praktyczniejsze.
408 patrz na świat przez reflektory matrycowe Matrix LED z charakterystycznymi kłami. Przód wyróżnia atrapa chłodnicy w kolorze karoserii. Grill skrywa też radar niezbędny do funkcjonowania licznych systemów wspomagania kierowcy. Boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia i nadkoli płynnie przechodzą w masywny czarny tylny zderzak. Całość stoi 189 mm nad drogą na 20 calowych felgach.
Nowy Peugeot 408 to połącznie SUV-a i nadwozia fastback
Samochód powstał na zmodyfikowanej platformie EMP2, czyli podobnie jak bratni 308 i 308 SW, ale jest od nich dłuższy o 32,7 cm i 4,7 cm - od początku do końca ma 4,69 m. Rozstaw osi – co istotne dla przestronności kabiny – jest większy niż w kombi i wynosi prawie 2,79 m. W efekcie siedzący na tylnej kanapie mają 188 mm dodatkowego miejsca na wysokości kolan. Dlatego inżynierowie podkreślają, że nowy 408 jest najprzestronniejszym modelem Peugeota jeśli chodzi o wygodę w drugim rzędzie.
Peugeot 408 dłuższy i bardziej przestronny niż 308 kombi, a pojemności bagażnika?
Przy pięciu pasażerach bagażnik 408 oferuje aż 536 l pojemności, które można zwiększyć do 1611 l (kufer hybrydy 471/1546 l). To ciut mniej niż w kombi 308 SW - 608/1644 l. Jednak i tym razem stojący o klasę wyżej Peugeot 508 SW zyskuje rywala w rodzinie (530/1780 l). Także kompaktowe modele SUV powinny nerwowo oglądać się za siebie.
Tylna kanapa dzielona na dwie części 60/40 jest składana automatycznie przyciskiem na ścianie bagażnika. W tak powiększonym kufrze da się w przewieźć paczki o długości nawet 1,89 m. Użytkowanie na co dzień ułatwi elektrycznie sterowna klapa – wystarczy machnąć nogą pod zderzakiem. A porządek zaprowadzą najróżniejsze siatki, haczyki czy rozsiane po aucie schowki w tym największy 36-litrowy pod podłogą wersji spalinowej.
Nowy Peugeot 408, wnętrze i wyposażenie
W kabinie największy ciężar położono na multimedia oraz łączność. Miejsce pracy kierowcy zdominowały dopracowane detale. 408 chwali się najnowszą odsłoną Peugeot i-Cockpit. Rozwiązanie, z którego słynie francuska marka obejmuje podwójnie spłaszczoną małą kierownicę, wirtualny 10-calowy zestaw zegarów w prawdziwej technologii 3D oraz dotykowy ekran na konsoli środkowej (10-cali). A tuż poniżej przewidziano panel z wirtualnymi przyciskami i-toggles, którym przypisano skróty do obsługi wybranych funkcji, np. klimatyzacji, audio, telefonu, nawigacji (TomTom z aktualizacją w czasie rzeczywistym), ulubionej aplikacji z telefonu lub innych pozycji z menu wskazanych przez użytkownika. Pogrubione szyby boczne mają zatrzymać hałas z zewnątrz.
Peugeot 408, silniki benzynowe i moc hybrydy plug-in
Podstawowy napęd zapewni silnik benzynowy 1.2 Turbo/130 KM (230 Nm) seryjnie połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną. Dwie kolejne opcje to układ hybrydowy plug-in, czyli z możliwością ładowania gniazdka.
W 180-konnej odmianie 408 HYBRID 180 Francuzi połączyli turbobenzynową jednostkę 1.6 PureTech/150 KM, silnik elektryczny 110 KM, 8-biegowy automat oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh i mocy mocy wyjściowej 102 kW.
225-konna wersja 408 HYBRID 225 różni się benzynowym 1.6 o mocy 180 KM. System rekuperacji, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo powinien zwiększyć wydajność całego układu.
Zasięg w trybie elektrycznym pozostaje tajemnicą w trakcie homologacji, ale można spodziewać się ok. 60 km.
Peugeot przewiduje też 408 z napędem w 100 proc. elektrycznym. Ten samochód do sprzedaży trafi kilka miesięcy po rynkowym debiucie "zwykłego" modelu.
Nowy Peugeot 408, ładowanie i gwarancja na akumulator
Pełne ładowanie akumulatora odbywa się maksymalnie: w ciągu ok. 7 godzin ze standardowego gniazda (ładowarka 3,7 kW, 8 A), w 3 godziny i 50 minut z gniazda przyspieszonego ładowania (ładowarka 3,7 kW, 16 A) lub w niecałe 2 godziny w przypadku z dedykowanej ładowarki typu Wallbox (7,4 kW; 32 A). Gwarancja na baterię to 8 lat lub 160 tys. km
Peugeot 408 to długa lista systemów wspomagania kierowcy
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, to tu Peugeot okazał się bardzo hojny. A największym hitem jest system półautonomicznej jazdy Drive Assist 2.0 z asystentem zmiany pasa ruchu, który jeśli sąsiedni pas jest wolny, pozwala 408 nasamodzielną zmianę pasa ruchu po dotknięciu kierunkowskazu.
Poza tym o komfort dba m.in. układ rozpoznawania znaków drogowych z automatycznym dostosowaniem prędkości do ograniczeń, monitorowanie martwego pola w odległości 75 m, adaptacyjny tempomat z funkcją samodzielnego ruszania czy układ kamer 180 lub 360 stopni z asystentem parkowania. Francuska nowość potrafi też wykrywać pieszych czy rowerzystów i automatycznie hamować.
Nowy Peugeot 408, jaka cena w Polsce i opinia
Peugeot 408 w Polsce zadebiutuje najwcześniej na początku 2023 r. Nowicjusz wygląda nieszablonowo, jest przy tym przestronny i bardzo dobrze wyposażony. Jeśli ceny zostaną rozsądnie skalkulowane, to możemy być świadkami narodzin najpopularniejszego auta francuskiej marki. W końcu wszystko, co choć trochę przypomina SUV-a znika na pniu...