Marka Chery wjeżdża na polski rynek. To debiut w Unii Europejskiej

Grupa Chery to państwowy koncern motoryzacyjny istniejący od 1997 roku. To także pierwszy chiński producent samochodów osobowych, który zaczął je masowo eksportować. Do tej pory sprzedał na świecie ponad 13 mln aut. Po drodze dobił targu i w 2012 stał się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów rodowych – Jaguara i Land Rovera. Firma zgłosiła ponad 29 000 patentów, z których ponad 18 000 zostało przyznanych.

Reklama

Gigant jest dziś obecny w ponad 110 krajach i od 22 lat trzyma w garści tytuł największego chińskiego eksportera aut osobowych. Nad Wisłą Grupa Chery od roku oferuje auta swoich dwóch najmłodszych marek Omoda & Jaecoo. Jednak ambicje chińskiego biznesu są znacznie większe.Oto "imienna" marka Chery wybrała Polskę jako pierwszy kraj swojego debiutu w UE. Do końca 2025 roku zamierza otworzyć 25 salonów sprzedaży. To jednak nie koniec, bo istotny punkt na mapie Chery znajduje się również Polsce zbudowany u nas magazyn części zamiennych pozwoli uniknąć problemów logistycznych przy serwisowaniu samochodów.

Pierwsze samochody marki Chery już w kwietniu 2025 roku. Oto 4 SUV-y serii Tiggo

Reklama

Polska będzie pierwszym krajem w regionie UE, w którym Grupa Chery wprowadzi na rynek swoje produkty pod marką Chery – powiedział dziennik.pl Hong Binbao, menadżer marki Chery. Pierwsza seria samochodów marki Chery już płynie z Chin i w Polsce pojawi się w kwietniu. Na początek zadebiutuje linia modelowa Tiggo, która skupia się na SUV-ach.

  • Tiggo 4 z napędem hybrydowym
  • Tiggo 7 z klasycznym silnikiem spalinowym i hybryda plug-in
  • Tiggo 8 jako hybryda plug-in i z silnikiem benzynowym
  • Tiggo 9 jako hybryda plug-in

Modele Tiggo 7 i Tiggo 8 trafią do stałej sprzedaży już w trzecim kwartale 2025. Z kolei Tiggo 4 i Tiggo 9 wyjadą na drogi w czwartym kwartale.

Chery Tiggo 7 / Materiały prasowe

Chery Tiggo 7 - ten SUV ma być hitem w Polsce

Jako pierwszy z całej rodziny w Polsce pojawi się 4,5-metrowy kompaktowy SUV Chery Tiggo 7. Ten model ma być koniem pociągowym sprzedaży. W wersji bazowej pod maską pracuje turbodoładowany silnik 1.6 TGDI/147 KM (290 Nm) połączony z dwusprzęgłowym automatem. W gamie dostępne będą warianty z napędem na przednie koła i 4x4. Samochód zdaniem producenta powinien średnio zużywać 7 l benzyny na 100 km (lub 7,8 l/100 km w wersji z napędem na obie osie). Bagażnik zaoferuje 500 litrów pojemności z możliwością powiększenia do ponad 1300 l po złożeniu oparć kanapy.

Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 czy hybryda 1.5?

Alternatywą będzie Chery Tiggo 7 jako ładowana z gniazdka hybryda plug-in złożona z silnika 1.5 T-GDI i jednostki elektrycznej. Praktyczny zasięg EV na poziomie 75 km to efekt dużej baterii. W trybie hybrydowym na jednym baku samochód ma przejechać 1200 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,5 sekundy. Kierowca będzie mógł wybierać spośród kilku trybów jazdy. O wrażenia zza kierownicy, a także komfort dla pasażerów, ma zadbać wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Rywalami Tiggo 7 będzie m.in. Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Ford Kuga.

Na pokładzie witają cyfrowe zegary i wyświetlacz systemu multimedialnego ukryte za jedną, delikatnie zakrzywioną taflą. Ucieszy również obecność kilku osobnych przycisków oraz fizycznych pokręteł, które ułatwią obsługę.

Chery Tiggo 7 / Materiały prasowe

Wyposażenie Chery Tiggo 7 w Polsce obejmie m.in:

  • podgrzewanie i wentylację fotela kierowcy oraz elektryczną regulację w 6 kierunkach;
  • elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
  • bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
  • wyświetlacz head-up;
  • audio Sony plus 8 głośników;
  • głosowe sterowanie wybranymi funkcjami;
  • panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2;
Chery Tiggo 7 / Materiały prasowe
Chery Tiggo 7 / Materiały prasowe

Chery Tiggo 8 kontra Toyota RAV4 czy Kia Sorento

Producent liczy również, że polskim rodzinom do gustu przypadnie Chery Tiggo 8, który 4,7-metrowym nadwoziem powalczy w segmencie D-SUV, czyli stawi czoło takim tuzom jak Toyota RAV4, Kia Sorento, Hyundaia Santa Fe czy Renault Espace. Podstawowy wariant napędza benzynowy silnik 2.0 TGDI o mocy 197 KM (375 Nm) połączony z 7-biegowym dwusprzegłowym automatem i napędem 4x4 firmy ZF (spalanie na poziomie 7,4 l/100 km).

Chery Tiggo / Materiały prasowe

Chery wprowadzi także hybrydę plug-in złożoną z jednostki benzynowej 1.5 TGDI i silnika elektrycznego. Zasięg EV wynosi do 75 km. W trybie hybrydowym Tiggo 8 ma pokonać 1000 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,5 sekundy. Parkowanie ułatwi system kamer 540 stopni, który umożliwia nie tylko obserwowanie otoczenia wokół auta, ale także pod nim – nadwozie na ekranie centralnym staje się przezroczyste. Kierowcę w trakcie manewrów wspomaga również asystent ruchu poprzecznego z funkcją automatycznego hamowania.

Chery Tiggo / Materiały prasowe

Ile kosztuje Chery Tiggo 7? Z taką ceną to będzie hit

Ceny? Samochody Chery są dziś dostępne we Włoszech pod marką Dr oraz w Hiszpanii jako Ebro. Na hiszpańskim rynku odpowiednik Chery Tiggo 7 kosztuje od 27 900 euro, czyli ok. 116 000 zł.

Jeśli w Polsce cennik tego SUV-a otworzy kwota od 120 000 zł, wówczas można spodziewać się nowego hitu wśród klientów indywidualnych. Większy Tiggo 8 jako model Ebro to wydatek od 33 500 euro, co po przeliczeniu daje cenę od 140 000 zł (Toyota RAV4 kosztuje od 175 200 zł zł).

Chery Tiggo 8 / Materiały prasowe

Tak wygląda nowy i najtańszy SUV Chery Tiggo 4

Następnie pojawi się Chery Tiggo 4. Najmniejszy i najtańszy SUV z nadwoziem o długości ponad 4,3 m (2,6 m rozstaw osi) na rynku powalczy w klasie, w której rozpycha się Dacia Duster. Na celownik trafi także Renault Captur czy Toyota C-HR. Pod maską hybryda..

Chery Tiggo / Materiały prasowe

Chery Tiggo 9 to niemal 5-metrowy SUV z luksusem na pokładzie

Chery Tiggo 9 to będzie największy SUV nowej marki w Polsce. Z ponad 4,8-metrowym nadwoziem i wyposażeniem z wyższej półki (w tym 15,6-calowy ekran stacji multimedialnej, podwójne szyby czy system ENC, który w trakcie jazdy przesyła fale dźwiękowe w przeciwnych fazach przez głośniki, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości) ma powalczyć w klasie Lexusa RX czy Mazdy CX-60.

Chery Tiggo 9 / Materiały prasowe
Chery Tiggo 9 / Materiały prasowe
Chery Tiggo 9 / Materiały prasowe
Chery Tiggo 9 / Materiały prasowe