SsangYong Torres to najjaśniejsza gwiazda koreańskiej marki podczas targów w Poznaniu. Nowy SUV zalicza nie tylko premierę w Polsce, ale także oficjalny europejski debiut. Na żywo zaskakuje proporcjami. Wygląda jak prototyp J100 z 2021 roku, który uciekł na ulicę bez żadnych poprawek. Pod względem stylistycznym może przypominać połączenie charakterystycznych elementów Jeepa i Land Rovera Evoque.

Reklama

Jak tłumaczą Koreańczycy nazwa “Torres” nawiązuje do Parku Narodowego Torres del Paine w Patagonii słynącego ze nieziemskich widoków. UNESCO uznało to miejsce za Światowy Rezerwat Biosfery pełen wspaniałych gór, lodowców, jezior czy rzek. W przypadku najnowszego SsangYonga nazwa ma ucieleśniać przygody i wyzwania.

SsangYong Torres w Polsce, debiut podczas Poznań Motor Show, co to za samochód?

SsangYong Torres z nadwoziem o długości 4,7 m wskakuje między Korrando (4,45 m) a masywnego Rextona (4,85 m). Dla porównania Kia Sportage jest krótsza o prawie 19 cm (ma 4515 mm długości).

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres większy niż Korrando i mniejszy niż Rexton, Kia Sportage jest krótsza

Na pokładzie mnóstwo miejsca. Szczególnie dopieszczeni są pasażerowie tylnej kanapy - nad głowową osoby o wzroście 186 cm do dachu zostaje ok. 14 cm luzu! Od kolan do fotela kierowcy jest jeszcze 12-13 cm przestrzeni. Do tego oparcie kanapy można regulować w dwóch poziomach.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

SsangYong Torres, wnętrze, wyposażenie, jakie materiały?

Kokpit to minimalistyczny styl podlany cyfrowymi gadżetami. Zza podciętej u góry i u dołu kierownicy świeci wąski ekran zamiast klasycznych zegarów.

Konsolę środkową zdominowały dwa wyświetlacze - górny 9-calowy stanowi centrum sterowania stacją multimedialną, pokazuje też obraz z kamery cofania. Niższy 8-calowy zastąpił panel klimatyzacji, pozwala również sterować wybranymi funkcjami auta. Co ciekawe, premierowy Torres dostał nawet interfejs w języku polskim. Pod względem jakości materiałów Torres wypada nawet lepiej niż Rexton. Widać poważny postęp…

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

SsangYong Torres, jaka pojemność bagażnika? Koło dojzadowe to frykas

Bagażnik zapewnia pojemność od 700 do ponad 1660 l. Dla porównania kufer Korrando to ok. 550 l przestrzeni ładunkowej. Pod podłogą koło dojazdowe, taki frykas jest dziś rzadkością. W wybranych wersjach funkcjonalność Torresa podnoszą też zewnętrzne schowki rozlokowane pod panelami nadwozia – jeden z nich można wpasować w szeroki słupek C.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

Stylistyczny trik to udawane koło zapasowe pod tylnym oknem. Masywna klamka z prawej strony sugeruje otwieranie bagażnika w lewą stronę, a tu niespodzianka – klapa automatycznie unosi się do nieba.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres w Polsce na początek z silnikiem benzynowym i instalacją LPG, elektryk w drodze

SsangYong Torres skrywa pod maską silnik turbobenzynowy 1.5 T-GDi o mocy 163 KM (280 Nm) (także z dedykowaną instalacją LPG). To jednostka znana z Korrando. Można wybierać między odmianą z napędem na przednią oś i układem 4x4. Manualną 6-biegową skrzynię można zastąpić 6-biegowym automatem japońskiej firmy AISIN.

SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres i jaka cena w Polsce? Kosztuje więcej niż Kia Sportage

Samochód dziś debiutuje w Polsce podczas targów Poznań Motor Show. W listopadzie 2023 roku ofertę poszerzy Torres w 100 proc. elektryczny - równie futurystyczny, co model spalinowy.

SsangYong Torres jest pozycjonowany między Korrando a Rextonem. Można wybierać z czterech wersji wyposażania: Joy, Adventure, Adventure Plus i Wild

Cena nowego SUV-a w Polsce startuje z poziomu 139 900 zł w bazowej wersji Joy. Wyposażenie takiej najtańszej wersji obejmuje 7 poduszek powietrznych, w pełni LED-owe oświetlenie, 12,5-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, pakiet systemów bezpieczeństwa i Android Auto/Apple CarPlay, automatyczną 2-strefową klimatyzację czy 17-calowe obręcze ze stopów lekkich. Mniejsza o 19 cm Kia Sportage z silnikiem 1.6 T-GDI/150 KM kosztuje od 121 900 zł.

SsangYong Torres, cennik, wyposażenie i silnik

SsangYong Torres z napędem na przód JOY ADVENTURE ADVENTURE PLUS WILD
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6MT 139 900 zł 154 900
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT 164 900 176 400 192 900
SsangYong Torres z napędem 4x4 JOY ADVENTURE ADVENTURE PLUS WILD
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6MT napęd 4x4 z blokadą 164 900
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT napęd 4x4 z blokadą 174 900 186 900 202 900
SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

Nie tylko Ssangyong Torres rozkręca biznes w Polsce, oto premiery

Torres dla polskiego oddziału marki SsangYong może okazać się złotym dzieckiem, dzięki któremu słupki sprzedaży poszybują. Szczególnie, że koreańska marka jest dziś na fali dzięki dostępności swoich samochodów od ręki. Polska dla koreańskiego producenta to 7. rynek w Europie, a plan przewiduje wjazd na najwyższe miejsce podium w UE. Jednocześnie sieć sprzedaży w rok urosła z 10 punktów do 33 dilerów, którzy w 2023 roku mają pracować nad jakością obsługi.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

Jednocześnie na rynek w czerwcu wjedzie Tivoli po zmianach stylistycznych z zupełnie nowym wnętrzem. Także Rexton odmłodnieje od lipca 2023 roku - dostanie nowe reflektory i przeprojektowaną kabinę.

SsangYong tworzy w Polsce markę Proffesional, pikap Musso wjeżdza do wojska

Pikap Musso Grand w 2023 roku szykuje się do szturmu na polskim rynku. Importer koreańskich aut zapowiedział uwożenie nowej submarki SsangYong Proffesional, która zajmie się sprzedażą samochodów użytkowych. Plany przewidują m.in. zdobywanie kontraktów wojskowych, a zbudowany na ramie Musso wpisuje się w potrzeby militarne. Przedstawiciele marki przewidują, że ze względu na zwiększoną dostępność i krótki czas oczekiwania na odbiór ten samochód będzie święcił triumfy w swoim segmencie. Do tego wjeżdża też Musso z krótszą skrzynią, który powinien lepiej sobie radzić w terenie.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz