- Nowa Dacia Duster już dostępna w Polsce
- Nowa Dacia Duster w stylu modelu Bigster. To przestronny SUV z dużym bagażnikiem
- Znika silnik Diesla. Nowa Dacia Duster jako mocna hybryda i z instalacją LPG
- Nowa Dacia Duster, czyli trzy silniki do wyboru. Także z 4x4
- Nowa Dacia Duster Eco-G 100, czyli SUV z instalacją LPG. Jakie zyżycie paliwa?
Nowa Dacia Duster już dostępna w Polsce
Dacia Duster w Polsce jest koniem pociągowym biznesu rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault. W 2023 roku zarejestrowano 9100 egz. tego auta. To drugi najpopularniejszy nad Wisłą samochód segmentu SUV B+ i trzeci wybór w sprzedaży do klienta indywidualnego. Dobra passa nie może jednak trwać wiecznie, stąd zmiana warty…
Nowa Dacia Duster właśnie debiutuje na polskim rynku. Samochód można już zamawiać. Cena SUV-a trzeciej generacji na poziomie starego modelu to siarczysty policzek w twarz chińskiej konkurencji. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Nowa Dacia Duster w stylu modelu Bigster. To przestronny SUV z dużym bagażnikiem
Nowy Duster powstał na platformie CMF-B, czyli jak Sandero i Jogger. Mimo identycznej długości z poprzednikiem (4,3 m) nowocześniejsza architektura pozwoliła wygospodarować więcej miejsca na pokładzie. Stąd bardziej obszerna kabina i większa o 27 l pojemność bagażnika (472 l z napędem na przednie koła). Stylistycznie czerpie z dłuższego o 26 cm modelu Bigster, który zadebiutuje jesienią 2024 roku.
Znika silnik Diesla. Nowa Dacia Duster jako mocna hybryda i z instalacją LPG
Nowy Duster nie będzie już dostępny z silnikiem Diesla. Zamiast tego producent stawia na miękką hybrydę MHEV, pełną hybrydę i benzynowy silnik 1.0 z fabryczną instalacją LPG.
– Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Dacii. W 2023 roku, z prawie 18 tys. sprzedanych samochodów, Polska uplasowała się na 10. miejscu w światowym rankingu marki Dacia – powiedziała dziennik.pl Agnieszka Łyżwińska, dyrektor zarządzająca Dacia EAST. – Tak jak w całej Europie także i w Polsce wraz z wprowadzeniem nowego Dustera wprowadzamy do oferty nową gamę silnikową odpowiadającą dzisiejszym potrzebom klientów: silnik Eco-G 100, TCe 130, TCe130 4x4 oraz Hybryda 140 – i to właśnie hybryda, dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu przy znacząco obniżonym spalaniu jest odpowiedzią na zakończenie produkcji diesla – wyjaśniła.
Nowa Dacia Duster, czyli trzy silniki do wyboru. Także z 4x4
Bazowa Dacia Duster TCe 130 skrywa pod maska nowy trzycylindrowy i turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 z systemem miękkiej hybrydy 48V. Układ MHEV wspomaga silnik spalinowy podczas rozruchu i przyspieszania, umożliwia też odzyskiwanie energii i ładowanie baterii podczas hamowania. Silnik można mieć z napędem na przednią oś lub układem 4x4.
Dacia Duster Hybrid 140 to pełny napęd hybrydowy złożony z wolnossącego silnika benzynowego 1.6/94 KM, dwóch silników elektrycznych i zautomatyzowanej skrzyni biegów. System posiada cztery przełożenia dla jednostki spalinowej i dwa dla elektrycznej. Taka hybryda w trybie elektrycznym ma pozostawać nawet do 80 proc. czasu jazdy (w mieście).
Nowa Dacia Duster Eco-G 100, czyli SUV z instalacją LPG. Jakie zyżycie paliwa?
Wreszcie nowa Dacia Duster Eco-G 100, czyli SUV silnikiem 1.0 i fabryczną instalacją LPG. Producent obiecuje ponad 1300 km zasięgu, a to dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 100 litrów (50 l benzyny i 50 l gazu LPG). Producent deklaruje zużycie benzyny na poziomie 6,5 l/100 km, a gazu LPG 7,9 l/100 km.
Butlę zamontowano pod podłogą, dzięki temu nie zmniejsza pakowności bagażnika. Już teraz zanosi się, że właśnie nowy Duster z LPG będzie prawdziwym hitem.
– Dwupaliwowy silnik Eco-G czyli z fabryczną instalację gazową to jednostka napędowa szczególnie ceniona przez polskiego klienta. W całej gamie spalinowej Dacii 2 na 3 klientów wybiera to doskonałe rozwiązanie, wiedząc że Dacia oferuje najlepszy stosunek wartości do ceny – oceniła Łyżwińska.
Nowa Dacia Duster kosztuje od 79 900 zł z LPG - oto ceny i cztery wersje wyposażenia
Nowa Dacia Duster w bazowej wersji Essential kosztuje od 79 900 zł (silnik 1.0 Eco-G 100 - fabryczne LPG). Wyposażenie to stacja Media Control, relingi dachowe, manualna klimatyzacja, 6 poduszek powietrznych oraz czujniki parkowania z tyłu.
Dacia Duster w odmianie Expression to wydatek od 87 900 zł. Nowy SUV jest bogatszy o 17-calowe alufelgi, 7-calowy cyfrowy zestaw zegarów, centralny ekran dotykowy 10,1 cala z systemem multimedialnym Media Display i bezprzewodową łącznością Apple CarPlay/Android Auto czy kamerę cofania.
Nowa Dacia Duster Extreme kosztuje od 93 900 zł
Terenowo stylizowana Dacia Duster Extreme kosztuje od 93 900 zł. Samochód zapewni dodatkowo modułowe relingi dachowe, tapicerkę microcloud łatwą w czyszczeniu, gumowe dywaniki podłogowe i wykładzinę bagażnika, automatyczną klimatyzację, system YouClip, elementy ozdobne wnętrza i nadwozia w kolorze brązowo-miedzianym.
Nastawiona na komfort nowa Dacia Duster Journey także kosztuje od 93 900 zł. Ta konfiguracja to m.in. 18-calowe alufelgi, automatyczna klimatyzacja, automatyczny hamulec postojowy, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system multimedialny Media Nav Live z nawigacją i dostępem do internetu, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami.
Nowa Dacia Duster: cennik, silniki, wersje wyposażenia
Nowa Dacia Duster | Essential | Expression | Extreme | Journey |
silnik 1.0 Eco-G 100 z LPG | 79 900 zł | 87 900 zł | 93 900 zł | 93 900 zł |
1.2 TCe 130 MHEV | - | - | 100 900 zł | 100 900 zł |
1.6 Hybrid 140 | - | - | 117 400 zł | 117 400 zł |
1.2 TCe 130 MHEV 4x4 | - | - | 112 400 zł | 112 400 zł |