Mitsusbishi Outlander należał do grona najpopularniejszych modeli japońskiej marki w Europie, a łączna sprzedaż trzech poprzednich generacji tego SUV-a przekroczyła 513 tys. egzemplarzy. Auto w wersjach spalinowych i jako hybryda plug-in (PHEV) ma na koncie ponad 20 nagród branżowych, a na wielu rynkach znajdowało się w czołówce najchętniej kupowanych hybryd plug-in tej klasy. Pod koniec 2021 roku Outlander został wycofany z oferty, a sam koncern planował nawet ograniczenie działalności na Starym Kontynencie.

Od kilku miesięcy jesteśmy jednak świadkami zmiany strategii marki, której efektem są plany odświeżenia gamy modelowej w Europie i większe wykorzystanie synergii w ramach aliansu Renault-Mitsubishi-Nissan. Pierwszym tego przykładem jest wprowadzenie do oferty nowej generacji ASX-a, który bazuje na Renault Capturze, a kolejnym zapowiedziany na jesień debiut nowego Colta. Ten ostatni to bliźniak Renault Clio. W przyszłym roku do palety dołączy czwarta generacja Outlandera, która już dostępna jest na wybranych rynkach poza Europą, ale zostanie dopasowania do potrzeb i preferencji klientów w naszym regionie.

Mitsubishi Oultlander PHEV tylko w wersji hybrydowej

Najnowsza odsłona Outlandera pod względem stylistycznym zwraca uwagę charakterystycznym dla marki motywem Dynamic Shield widocznym w pasie przednim, który ma sugerować solidność i bezpieczeństwo. Tył nadwozia wyróżnia unikalny sześciokątny wzór określany jako Hexaguard Horizon. Wnętrze z miejscem dla nawet 7 osób ma łączyć wysoką jakość wykończenia z funkcjonalnością i bogatym wyposażeniem.

Reklama
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi

Europejski wariant modelu dostępny będzie wyłącznie jako hybryda plug-in (PHEV) ze zmodyfikowanym i dopasowanym do norm emisji układem składającym się z silnika benzynowego oraz dwóch elektrycznych. Seryjny będzie też system Super-All Whell Control, czyli napęd 4x4, ale na razie koncern nie ujawnia jeszcze szczegółów specyfikacji.

Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi

Mitsubishi szykuje ofensywę nie tylko w Europie

Przy okazji informacji o debiucie nowego Outlandera Mitsubishi zdradziło kilka szczegółów swojej najnowszej strategii, w ramach której w ciągu najbliższych pięciu lat koncern wprowadzi na rynek globalny 16 pojazdów, z których dziewięć będzie zelektryfikowanych. Dodatkowo marka będzie dążyć do tego, aby do 2030 roku 50 proc. jej globalnej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne. W tym celu planuje też zainwestować do tego czasu 1,5 mld dolarów w zabezpieczenie dostaw i produkcję baterii do tych modeli. Z kolei do 2035 roku cała flota Mitsubishi ma być zelektryfikowana – obejmie hybrydy plug-in (PHEV), hybrydy (HEV) i modele elektryczne (BEV). Mitsubishi zapowiedziało też 30-procentowy wzrost nakładów inwestycyjnych na badania, rozwój i wydatki kapitałowe w najbliższych 6 latach, co ma wesprzeć konkurencyjność firmy i umocnić jej pozycję w ramach aliansu Renault-Mitsubishi-Nissan.

Co ciekawe, pomimo nacisku na elektryfikację, Japończycy w ciągu najbliższych pięciu lat nadal planują wprowadzić na rynek co najmniej siedem modeli napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi, ale raczej nie trafią one na rynek europejski.

Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV2024 Mitsubishi Outlander PHEV2024 / Mitsubishi / Mitsubishi