Jedyny prawdziwy samuraj z Japonii! Spali tylko 3,9 l na setkę. Zobacz ZDJĘCIA
1 Niewielki SUV Mitsubishi jest sprzedawany w Polsce od około dwóch lat, a już doczekał się kuracji kosmetycznej. Odmłodzony ASX otrzymał nowy przedni i tylny zderzak, nowe reflektory i nowe elementy wyposażenia dodatkowego. Wewnątrz poprawiła się jakość materiałów wykończeniowych, nowa jest kierownica i pokrętło sterujące napędem zastąpiono przyciskiem 4WD...
Newspix / IGOR KOHUTNICKI
2 Inżynierowie japońskiej marki od nowa nastroili kilka elementów schowanych pod karoserią. Przekonstruowano wielowahaczowe zawieszenie i wzmocniono układ hamulcowy. Trzeba przyznać, że uzyskali niezły kompromis między precyzją prowadzenia a komfortem. ASX po zmianach nie jest już tak twardy, jak poprzednik. Dla wielu ważną informacją może być fakt, że mitsubishi ASX jest jedynym kompaktowym crossoverem produkowanym w Japonii - powstaje w fabryce Mitsubishi Okazaki.
dziennik.pl
3 ASX zapewnia wyższą pozycję za kierownicą, praktyczny prześwit i dzielny napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu niewielkie Mitsubishi poradzi sobie nie tylko z wysokimi krawężnikami, ale też z koleinami wypełnionymi błotem i zaśnieżoną górską drogą.
Newspix / IGOR KOHUTNICKI
4 Krótkie zwisy również sprzyjają wypadom poza utwardzone drogi, jednak większość ASX-ów spędza życie w mieście i największym zabrudzeniem na jakie mogą liczyć jest pył z podziemnych parkingów.
dziennik.pl
5 ASX sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Pięciodrzwiowe nadwozie przewiezie pięcioro pasażerów - jednak na dłuższe wypady lepiej wybierać się w konfiguracji 2+2. Dzięki systemowy ISOFIX można bezpiecznie zamontować dziecięce foteliki. Bagażnik auta ma pojemność niemal 400 litrów. Schowki rozmieszone w kabinie pomogą zaprowadzić porządek.
dziennik.pl
6 Mitsubishi nie skąpi jeśli chodzi o wyposażenie standardowe. Każdy ASX jest wyposażony w komplet poduszek i kurtyn powietrznych włącznie z poduszką kolanową dla kierowcy, system ABS z możliwością rozdzielania siły hamowania pomiędzy poszczególne koła, system kontroli trakcji z kontrolą stabilności pojazdu, tempomat, złącze AUX i USB, a także manualną klimatyzację... Moc?
dziennik.pl
7 Pod maskę może trafić silnik benzynowy z rodziny MIVEC o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 117 KM. Wykazuje się on niezwykle małym apetytem na paliwo (średnio nawet poniżej 6 litrów na 100 km), jednak według Japończyków nie jest on godzien współpracować z napędem na cztery koła.
dziennik.pl
8 Droższą alternatywą może być idealnie pasujący do charakteru auta turbodiesel DID o pojemności 1,8 l, który generuje moc 150 KM (maksymalny moment obrotowy - 300 Nm). Osiągi silnika wysokoprężnego zaspokoją potrzeby większości kierowców. Auto wyposażone w tę jednostkę napędową żwawo przyspiesza - bez protestów zabiera się do wyprzedzania kolumny tirów.
Mitsubishi
9 Jednostka napędowa wykazuje się dobrą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Średnio podczas testu komputer wyświetlał wartość około 6 litrów na 100 km. Choć notowane są przypadki, kiedy ASX 1.8 DID/150 KM średnio spalał nawet do 3,9 litra paliwa na 100 km - w tym wypadku oznacza to zasięg ponad 1600 km na jednym tankowaniu!
dziennik.pl
10 Kabina została dobrze wyciszona - hałasy z zawieszenia czy klekot zimnego silnika jest niemal niesłyszalny wewnątrz auta. Modyfikacje najmniejszego SUV-a Mitsubishi wyszły na dobre, chociaż te wszystkie udoskonalenia wprowadzono nieco na siłę, ponieważ pierwszy ASX był całkiem udaną konstrukcją. Jedynym elementem, który może skutecznie odstraszyć klientów jest cena auta.
dziennik.pl
11 O ile podstawowy benzyniak MIVEC 1,6 o mocy 117 KM i napędem wyłącznie na przednią oś jest dostępny za około 75 tysięcy złotych. To można uznać za dobrą ofertę. Jednak Mitsubishi każe dużo sobie płacić za turbodiesla DID 1,8 o mocy 150 KM. Dobrze wyposażone auto z wysokoprężnym sercem może kosztować ponad 100 tysięcy złotych. Za tę kwotę można kupić dobrze wyposażone czeskie auto w rozmiarze limuzyny, lub koreańskiego SUV-a.
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję