Polska zima kontra bajery. Zobacz pierwszy test całkiem nowego volvo V40 cross country
1 Dziennik.pl sprawdził, czy uzbrojone w napęd na cztery koła, mocny silnik i większe zderzaki auto poradzi sobie z trudnymi zimowymi warunkami. Do egzaminu stanęło nowiutkie i lśniące volvo V40 cross country T5 AWD...
dziennik.pl
2 Czym się różni cross country od zwykłego V40? Przede wszystkim wyglądem. Inne zderzaki i dokładki pod progami (na polskim rynku to standard dla cross country). Auto ma też czarne obudowy lusterek, czarną atrapę chłodnicy, pionowe światła do jazdy dziennej i srebrne relingi. Wszystkie te elementy to odpowiedniki podróżnych atrybutów Indiany Jonesa. Dzięki nim auto ma wyglądać jakby było gotowe do wyruszenia na poszukiwanie skarbu...
dziennik.pl
3 W konfrontacji z rzeczywistością przygoda nie może być zbytnio oddalona od cywilizacji. Powiększony o 4 cm prześwit i 19 calowe koła nie poradzą sobie z niczym więcej niż szutry czy zasypane śniegiem utwardzone drogi. Auto dojedzie do hotelu w górach, ale nie ryzykuj buszowania po dzikich odstępach leśnych...
dziennik.pl
4 Co pod maską? Wersja T5 AWD jest wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy. Pojemność skokowa tej jednostki to 2,5 litra uzyskane z pięciu cylindrów ustawionych w rzędzie. Silnik to znana w świecie motoryzacji jednostka (napędzała m.in. focusa ST -230 KM i RS - 305 KM, a nawet RS500 o mocy 350 KM), która w przypadku V40 cross country generuje 254 KM i aż 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego...
dziennik.pl
5 Napęd na cztery koła jest realizowany za pomocą hydrokinetycznej przedkładani i układu Haldex piątej generacji. Jak to działa w praktyce?
dziennik.pl
6 Dane techniczne wiele obiecują, a napęd na cztery koła pozwala lepiej panować nad autem. Volvo V40 cross country T5 AWD jest autem szybkim, ale czuliśmy pewien niedosyt. Silnik słynący z rasowego brzmienia został ukryty pod wieloma warstwami mat wyciszających i do wnętrza nie docierał rasowy pomruk....
dziennik.pl
7 Reakcja na gaz jest zadowalająca, jeśli weźmiemy pod uwagę, że siedzimy za kierownicą prestiżowego crossovera, a nie sportowego auta...
dziennik.pl
8 Praca skrzyni biegów zostaje dopasowana do stylu jazdy kierowcy. To oznacza, że jeśli jeździmy bardziej agresywnie, skrzynia zmienia biegi przy wyższych obrotach, a jeśli delikatnie operujemy gazem, biegi są przełączane gładko i przy niższych prędkościach obrotowych...
Volvo
9 Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje poczucie pełnej kontroli nad autem. Zawieszenie trzyma auto w ryzach. Nie musimy obawiać się o to, że w czasie pokonywania górskich serpentyn rozlejemy gorącą kawę. Auto nie przechyla się na boki dobrze tłumi nierówności. Zaskakujące jest to, że nawet 19 calowe felgi nie obniżały komfortu podróżowania autem
dziennik.pl
10 Szereg systemów bezpieczeństwa, którymi naszpikowano najnowszy model Volvo dba o właściwy kierunek jazdy, jednak daje kierowcy możliwość wprowadzenia auta w poślizg, który bardzo łatwo można kontrolować...
dziennik.pl
11 Wnętrze V40 cross country różni się od V40 kolorystyką i możliwościami personalizacji...
dziennik.pl
12 Skóra i luksus w stylu Volvo. Całość sprawia wrażenie solidnej roboty...
dziennik.pl
13 Oprócz standardowych przycisków i przełączników, na desce rozdzielczej znajdziemy m.in. włączniki systemów takich jak asystent parkowania równoległego - wciskasz guzik i...
dziennik.pl
14 Układ pomoże wjechać w kopertę po prawej i po lewej stronie (aby w poszukiwaniu skanować lewą stronę auta należy włączyć lewy kierunkowskaz), jest także system pomagający zjechać ze wzniesienia, aby go aktywować należy przełączyć skrzynią w tryb pracy manualnej i ustawić pierwszy bieg
dziennik.pl
15 V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi - T5 i T4. Model jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM). Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2)
dziennik.pl
16 Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję "start-stop" oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów
Volvo
17 Testowane auto wyposażone we wszystkie dostępne dodatki kosztowało około 195 tysięcy złotych
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję