Do tej pory podstawową jednostką napędową w modelu V40 był benzynowy silnik T3 o mocy 150 KM. Teraz szwedzki producent wprowadza na polski rynek słabszą 120-konną jednostkę.

Warto podkreślić, że silnik T2 będzie miał identyczną wartość momentu obrotowego jak w mocniejszych wariantach benzynowych - T3 (150KM) i T4 (180KM). Kierowca dostanie do dyspozycji 240 Nm od 1600 do 4000 obr./min. 

Jednostka T2 pod względem konstrukcyjnym nie różni się od jednostek T3 i T4 dostępnych w modelu V40. To szesnastozaworowy silnik czterocylindrowy o pojemności 1596 ccm, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. 

T2 będzie dostępny wyłącznie z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Zdaniem inżynierów Volvo średnie spalanie modelu V40 T2 wyniesie 5,3 l/100 km.

Nowy silnik jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. W Polsce dobrze sprzedają się samochody kompaktowe z segmentu premium z podstawowymi silnikami benzynowymi - powiedział w rozmowie z portalem dziennik.pl Stanisław Dojs z Volvo Auto Polska.

Także w zaprezentowanym niedawno V40 Cross Country pojawi się nowe serce. Wersja z napędem na cztery koła była napędzana turbodoładowanym, rzędowym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym T5 o pojemności 2,5 l i mocy 254 KM. Teraz dołączy do niego nowa i mniejsza, dwulitrowa jednostka benzynowa T4 o mocy 180 KM. Maksymalny moment obrotowy - 300 Nm. 

Napęd na obie osie, tak jak w modelu T5 AWD, będzie realizowany za pomocą układu Haldex piątej generacji. Odmiana V40 Cross Country T4 AWD będzie dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów Geartronic.

Cena?

Nowe samochody trafią do salonów szwedzkiej marki w Polsce w czerwcu 2013 roku. Volvo V40 T2 ma kosztować od 79 900 zł (to taniej o 8 tys. zł w porównaniu do najsłabszego do niedawna modelu z silnikiem 1.6/150 ), a Volvo V40 Cross Country T4 AWD - od 116 900 zł.