Zobacz, jak działa przełomowe rozwiązanie Volvo! Benzyna traci sens
1 Dlaczego większość aut elektrycznych w opinii kierowców jest bez sensu? Jako jedną z głównych wad wymieniają długi proces ładowania. Inżynierowie Volvo i Siemensa postanowili rozwiązać ten problem - opracowali ładowarkę o mocy 22 kW przystosowaną do ładowania prądem trójfazowym (380 V).
Volvo
2 Kiedy na drodze? Szefowie Volvo zapewniają, że pierwsza demonstracyjna partia 100 ulepszonych elektrycznych volvo C30 (wyposażonych w rozwiązanie opracowane z Siemensem) latem 2013 roku trafi do europejskich firm leasingowych.
Volvo
3 Nowy silnik elektryczny Siemens ma moc 120 KM (89 kW). Jednak w aucie na prąd bardziej liczy się moment obrotowy (jedna z zalet silników elektrycznych), który da kierowcy elastyczność na zawołanie. Całe 250 Nm, jakie produkuje napęd C30, trafi na przednie koła już od początku skali obrotomierza. Upraszczając, wcale nie zależy to od prędkości obrotowej (odwrotnie niż w zwykłych silnikach).
Volvo / Lars Ardarve www.ardarve.se
4 Ulepszone elektryczne volvo C30 przyspiesza do 70 km/h w 5,9 sekundy. Zasięg samochodu wynosi do 164 km.
Volvo
5 W opinii twórców nowej ładowarki samochody w nią wyposażone są doskonałą propozycją dla firm, których pojazdy poruszają się głównie po mieście i jego najbliższych okolicach. Wydajna ładowarka zwiększa dobowy zasięg auta, a koszty prądu są przy tym znacznie niższe niż zakup konwencjonalnego paliwa. Czy chcą powiedzieć, że benzyna jest bez sensu?
Volvo / Lars Ardarve
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję