Niemcy kontra Szwedzi! Nowe audi A3 czy volvo V40? Wybieraj!
1 Audi przygotowuje się do takich pojedynków już od 1996 roku. Wtedy zaczęło uświadamiać kierowców, że wcale nie potrzebują limuzyny wielkości okrętu, aby poczuć luksus – trzeba przyznać, że Niemcy doszli w tym do perfekcji bo produkcja pojazdów z rodziny A3 stanowi ponad 20 procent całkowitej sprzedaży Audi...
dziennik.pl
2 W pojedynku bierze udział trzecia generacja A3 z trzydrzwiowym nadwoziem. Volvo tym razem pełni rolę "nowego w klasie". A taki nie ma łatwo...
dziennik.pl
3 Volvo V40 jednak jest typem, który robi pozytywne zamieszanie wszędzie tam, gdzie się pojawi. To samochód z gatunku "kochanie, chcę je mieć natychmiast!"
dziennik.pl
4 W starciu fizycznym, przegrywa Audi. Volvo jest większe i masywniejsze niż Audi. Ale A3 zadebiutowało właśnie z nadwoziem wzbogaconym o drugą parę drzwi, więc jego szanse rosną...
dziennik.pl
5 Z drugiej jednak strony, A3 wygląda na zwinniejsze. I tak jest w rzeczywistości. Promień zawracania V40 to 12,5 metra, a A3 zmieści się w niecałych 11 metrach. Różnica w rozstawie osi to 46 mm (Audi 2601 mm, a Volvo 2647 mm). Lepszą zwrotność docenimy w zatłoczonym mieście, gdzie czasem parkuje się na grubość lakieru (niektórzy nawet nie przejmują się lakierem)...
dziennik.pl
6 Pojemność bagażnika obu aut jest bardzo zbliżona. Jednak Audi minimalnie okazuje się lepsze - przy komplecie pasażerów przewiezie 365, a po złożeniu tylnej kanapy A3 oferuje 1100 litrów. Volvo minimalnie mieści 335, pojemność maksymalna to 1032 litry. Dopuszczalne obciążenie naszych zawodników to 459 kg dla A3 i 450 kg dla V40...
dziennik.pl
7 Jednak w tym przypadku podobieństwo nie oznacza remisu. Od pięciodrzwiowego nadwozia oczekujemy dominacji w obszarze praktyczności, a tu spodziewane rozjechanie trzydrzwiowego A3 nie nastąpiło. Brawo Audi! To zasługa nowej platformy MQB
dziennik.pl
8 Jest dziedzina, w której Volvo zostawia konkurencję w tyle. Bezpieczeństwo. Wystarczy zapytać kilka przypadkowych osób o to, czy woleliby mieć wypadek Volvo czy Audi. Odpowiedź łatwo przewidzieć. Volvo też o tym wie i opłaca mądre głowy, żeby wprowadzać nowe rozwiązania do swoich produktów...
dziennik.pl
9 Dzięki temu Volvo ma system, który do prędkości 50 km/h potrafi zapobiegać kolizjom. Audi potrafi jedynie przed nimi ostrzegać - punkt dla Szwedów...
dziennik.pl
10 Druga sprawa to absolutny hit w tej dziedzinie, czyli poduszka powietrzna wyskakująca spod podniesionej maski, która osłania 30 proc. powierzchni przedniej szyby. Poduszka powietrzna dla pieszego ma za zadanie zapewnić miękkie lądowanie potrąconemu człowiekowi. Dlaczego poduszka nie osłania całej szyby? Ponieważ po takim wypadku niezbędna jest widoczność do przodu, ponieważ może zajść potrzeba kontynuowania jazdy. Każdy z nas bywa pieszym, a przejaw dbania o nasze dobro zasługuje na nagrodę. Volvo górą!
dziennik.pl
11 Następna kategoria to porównanie podstawowych wersji. Najtańsze A3 jest wyposażone w m.in.: system ESC, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy, poduszki powietrzne boczne z kurtynami powietrznymi, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, reflektory halogenowe z diodami do jazdy dziennej, system ISOFIX, komputer pokładowy, tempomat, manualną klimatyzację, centralny zamek sterowany pilotem i system Start/Stop z systemem rekuperacji energii z hamowania
dziennik.pl
12 Pod maską najtańszego Audi pracuje benzynowy silnik 1,4 TSI o mocy 122 KM. Najtańsze Volvo V40 jest napędzane benzynowym T3 o pojemności 1,6 l i mocy 150 KM.
dziennik.pl
13 W skład wyposażenia standardowego modelu V40 wchodzi m.in. 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna chroniąca pieszego, 5-calowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz, układ Start/Stop oraz półautomatyczna klimatyzacja. Aby dorównać Audi musimy zapłacić za światła LED do jazdy dziennej 600 zł, a za tempomat ponad 1200 zł.
dziennik.pl
14 Różnica w cenie podstawowych wersji to około 7700 zł. Pierwsze w cenniku Audi kosztuje 90 670 zł (90 tys. zł + 670 zł za transport i przygotowanie auta do wydania), a najtańsze V40 - od 82 900 zł.
dziennik.pl
15 Ceny wybranych dodatków: aby mieć kamerę cofania w Volvo musimy zapłacić prawie 2300 zł. Taki dodatek w Audi jest tańszy...
dziennik.pl
16 Kamera ułatwiająca cofanie A3 kosztuje w Audi niecałe 2 tysiące złotych. Punkt dla Niemców!
dziennik.pl
17 Posiadanie złącza USB w V40 wymaga dokupienie zestawu audio High Performace za prawie 3 tysiące złotych. A w Audi?
dziennik.pl
18 W Audi musimy zapłacić za pakiet Connectivity ok 2,7 tys. zł, MMI radio za 2 tysiące zł i Audi Sound System za 2 tysiące złotych, co daje 6,7 tys. zł za złącze USB!
Audi
19 Kolejna runda porównawcza będzie dotyczyła gwarancji...
dziennik.pl
20 W przypadku Audi A3 dostajemy 2-letnią gwarancję producenta bez limitu kilometrów, 3-letnią na powłokę lakierniczą oraz 12-letnią na perforację nadwozia. Co daje Volvo?
dziennik.pl
21 Volvo daje 2 lata gwarancji producenta i 12 lat gwarancji zabezpieczenia antykorozyjnego. Punkt dla Audi!
dziennik.pl
22 Audi jest zwinniejsze, lepiej wyposażone w podstawowej wersji i ma lepszą gwarancję. Mimo trzydrzwiowej karoserii jest także równie pojemne, co Volvo. Wcielając się w potencjalnego klienta z kalkulatorem...
dziennik.pl
23 Wcielając się w potencjalnego klienta z kalkulatorem porównanie wygrywa Volvo, za innowacyjność w obszarze bezpieczeństwa, mocniejszy silnik w podstawowej wersji i korzystniej przygotowaną ofertę.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję