Nowy Opel Frontera. Cennik modelu

Opel Frontera zapisał się w historii jako solidna terenówka oparta o ramową konstrukcję. Off-roadowa gwiazda w ofercie niemieckiej marki to owoc współpracy z Isuzu, który w latach 90. zjednał sobie miłośników jazdy z dala od utwardzonych szlaków. Model powraca, choć jego forma jest zupełnie inna niż przed laty. Zamiast 20-centymetrowego prześwitu i ramy są tu całkiem inne właściwości. Kto ucieszy się z powrotu Frontery? Sporym zainteresowaniem może cieszyć się odmiana siedmiomiejscowa.

Nowy Opel Frontera powstał na platformie opracowanej dla małych i niedrogich aut koncernu Stellantis. To płyta podłogowa, która znalazła już zastosowanie m.in. w Citroenie C3. Teraz przyszedł czas na małego SUV-a niemieckiej marki, który z nadwoziem o długości ok. 4 metrów zastąpi model Crossland. Nowa Frontera jest pozycjonowana poniżej Grandlanda. Poznaliśmy ceny nowości w segmencie B-SUV. Zamówienia właśnie zostały otwarte.

Reklama

Opel Frontera od 102 900 zł

Reklama

Opel podał ceny nowego modelu. Opel Frontera Hybrid w bazowej wersji wyceniony został na 102 900 zł. Klienci, którzy zainteresowani są siedmiomiejscową konfiguracją wnętrza, muszą dopłacić 3200 zł. Frontera Hybrid z silnikiem 1.2 Turbo dostępna jest w podstawowej wersji o mocy 100 KM, lub mocniejszej, z hybrydowym układem rozwijającym 136 KM. Cena tej drugiej to 108 200 zł.

Nowy Opel Frontera / Opel

Klienci, którzy chcą podróżować elektryczną wersją małego crossovera mogą zamówić elektryczną Fronterę Electric oferującą zasięg do 305 kilometrów (według WLTP) w cenie już od 125 900 zł. Natomiast wersja o wydłużonym zasięgu będzie mogła przejechać do około 400 kilometrów (WLTP) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie.

Nowy Opel Frontera - wyposażenie

Na jakie wyposażenie możemy liczyć? Nowy model jest dostępny w wersji wyposażenia Frontera Edition lub Frontera GS. Wariant GS będzie wyposażony między innymi w multimedialny system informacyjno-rozrywkowy z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym i nawigacją, a także kamerę cofania. Klienci Frontery mogą spersonalizować swój samochód za pomocą dwóch pakietów pakietów dostępnych na liście opcji - "Comfort” i „Tech”.

Nowy Opel Frontera / Opel

Opel chwali się również, że niezależnie od wersji wyposażenia, nowa Frontera gwarantuje przyjemność z jazdy. Właściwości jezdne mają być zasługą dostrojenia zawieszenia i optymalizacji układu jezdnego, której dokonali specjaliści z Rüsselsheim.

Opel Frontera 2025 - silniki

Jakie jednostki napędowe pracują pod maską nowego Opla? Pierwsze skrzypce gra silnik benzynowy 1.2 Turbo (o mocy 100 KM lub 136 KM) połączony z nową 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Głównym elementem 48-woltowego systemu jest napędzane paskiem urządzenie ISG o mocy 28 KM łączące w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Dzięki niemu podczas wytracania prędkości silnik nie zużywa paliwa, a odzyskana energia ładuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 432 Wh. ISG pełni też funkcję silnika elektrycznego – wtedy wykorzystuje zebrany prąd i wspomaga jednostkę benzynową zatykając turbodziurę dodatkowym zastrzykiem 55 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny umożliwi również jazdę w trybie elektrycznym na dystansie do około 1 km, oczywiście pod warunkiem delikatnego traktowania pedału przyspieszenia.

Nowy Opel Frontera / Opel

Wersja elektryczna z silnikiem o mocy 113 KM zużywa średnio 18,5 kWh/100 km. Akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) można ładować prądem stałym DC z mocą 100 kW. Standardowe ładowanie prądem przemiennym AC od 20 do 80 proc. zajmie około 4 godzin i 10 minut przy mocy 7 kW lub 2 godziny i 50 minut w przypadku, gdy jest dostępna moc 11 kW.

Bagażnik do 1594 litrów. Oto nowy Opel Frontera

Niemcy zwracają również uwagę na aspekty praktyczne i chwalą się przestrzenią bagażową w nowym Oplu. Pojemność bagażowa wynosi 460 litrów przy podniesionych oparciach tylnej kanapy i wzrasta do 1594 litrów, gdy oparcia zostaną złożone. Dodatkową wszechstronność zapewnia tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40 oraz, oferowana w standardzie, podłoga bagażnika, którą można ustawić w dwóch położeniach - zależnie od tego, jak ma zostać rozmieszczony bagaż.

We wnętrzu czeka na nas deska rozdzielcza narysowana w znajomy sposób. Język stylistyczny Opla daje o sobie znać kokpitem Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami. Kierowca zasiada z kolei w fotelu ze szczeliną zmniejszająca nacisk na kość ogonową (Opel opatentował tę funkcję pod nazwą Intelli-Seat). Oprócz tego, w kokpicie znalazła się ładowarka indukcyjna z dodatkowym chłodzeniem, dwa porty USB z przodu, a także jeden z tyłu.

Nowy Opel Frontera / Opel
Nowy Opel Frontera / Opel
Nowy Opel Frontera / Opel