Peugeot 208 w swojej drugiej już odsłonie obecny jest na rynku od 2019 roku i choć pozostaje aktualnie najchętniej kupowanym modelem marki w Europie, to jego odświeżenie było jak najbardziej wskazane. Tym bardziej że podobne zabiegi przeszli niedawno rywalizujący o klienta w tym samym segmencie Renault Clio i zbudowany na tej samej platformie CMP Opel Corsa.

Reklama

Warto wiedzieć, że druga odsłona 208 w ciągu niewiele ponad trzech lat produkcji znalazła blisko milion nabywców, a w latach 2021 i 2022 był to w ogóle najchętniej kupowany samochód na Starym Kontynencie. Co zatem można poprawić w takim bestsellerze?

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Peugeot 208 po face liftingu – zmiany w nadwoziu

Stylistyka modelu została zmodyfikowana zgodnie z najnowszą filozofią designu marki. Auto zyskało powiększony, przyciągający wzrok grill ze wstawkami w kolorze nadwozie i zajmującym centralne miejsce nowym logo marki. Podobny zabieg przeprowadzono wcześniej m.in. w modelach 508 i 2008. Charakterystyczne, teraz już potrójne „kły” ledowych świateł do jazdy dziennej zostały przesunięte bardziej na zewnątrz, dzięki czemu optycznie poszerzają przód i nadają sylwetce jeszcze bardziej zadziorny charakter.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Trzy ledowe linie znajdziemy także w lampach tylnych, ale w przeciwieństwie do dotychczas oferowanych wersji są one ustawione poziomo. W wariantach GT światła cofania i kierunkowskazy są również ledowe.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Na liście lakierów nadwozia pojawiły się dwa nowe: widoczny na zdjęciach Aqueda Yellow oraz Selenium Gray. Nowe są też wzory aluminiowych kół w rozmiarze 16 i 17 cali.

Peugeot 208 po face liftingu – stylowe i nowoczesne wnętrze

We wnętrzu teraz we wszystkich wersjach standardem będzie 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego (zastąpił stosowany dotychczas 7-calowy), a w wersji GT standardowo wyświetlacz 3D cyfrowych zegarów. Ponadto sam ekran dotykowy w odmianach Allure i GT prezentuje dane w wysokiej rozdzielczości. Użytkownicy mogą dostosować też kolor wyświetlacza, a także układ i prezentację informacji, zgodnie ze swoimi preferencjami. W bazowej wersji Active nowy 208 zachował analogowy zestaw wskaźników z 3,5-calowym kolorowym ekranem.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Na kierownicy uwagę zwraca nowe logo marki oraz przyciski do sterowania wybranymi funkcjami. Zestaw eleganckich fizycznych przełączników pozostał też pod ekranem dotykowym.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Peugeot 208 po face liftingu – co w wyposażeniu

Nowy 208 ma teraz standardowo system Peugeot i-Connect, a wszystkie wersje (do wyboru: Active, Allure i GT) mogą być opcjonalnie wyposażone w system Peugeot i-Connect Advanced. Już ten pierwszy zapewnia bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto. Drugi poszerzony jest m.in. o nawigację TomTom oraz obsługę głosową aktywowaną poleceniem "OK Peugeot". Co ważne, dostępne będą zdalne aktualizacje systemu "over-the-air".

Nowe wersje 208 Allure i GT będą standardowo wyposażone w 3 gniazda USB-C (dwa z przodu, jedno z tyłu) i gniazdo USB-A (z tyłu). Dodatkowo w opcji da się zamówić indukcyjną ładowarkę do smartfonów o mocy 15 W (wcześniej 5 W).

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Na liście elektronicznych asystentów, którzy mogą trafić do wyposażenia odświeżonej gamy 208, znajdziemy m.in.: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go i regulowanym ustawieniem odległości między pojazdami, automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o kolizji (wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień lub w nocy, od 7 km/h do 140 km/h), rozszerzone rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych na cyfrowym zestawie wskaźników, ostrzeganie o aktywnym opuszczeniu pasa ruchu z korektą pasa ruchu, monitorowanie uwagi kierowcy i monitorowanie martwego pola.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Peugeot 208 po face liftingu – jakie silniki

Największą nowością w palecie dostępnych układów napędowych dla Peugeota 208 będą dwie jednostki benzynowe PureTech z miękkimi układami hybrydowymi 48 V i 6-biegowymi skrzyniami e-DCS6 ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Pierwsza dysponuje mocą 100 KM, a drugą 136 KM i Peugeot obiecuje, że technologia hybrydowa zapewni do 15 proc. niższe zużycie paliwa.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Ofertę uzupełnią znane już z obecnej odsłony modelu silniki 1.2 o mocach 75 lub 100 KM, pierwszy z 5-biegową, a drugi z 6-biegową skrzynią ręczną. Nie zabraknie też odmiany czysto elektrycznej e-208, która wykorzystuje 156-konny silnik elektryczny i akumulator o pojemności 51 kWh oraz zapewni zasięg do 400 km w cyklu WLTP na jednym ładowaniu. Energię w akumulatorach da się uzupełniać na szybkich ładowarkach z mocą do 100 kW – szacowany czas ładowania od 20 do 80 proc. jest krótszy niż 25 minut. Seryjna pokładowa ładowarka jednofazowa ma moc 7,4 kW, w opcji trójfazowa o mocy 11 kW.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot

Peugeot 208 po face liftingu – kiedy w sprzedaży, jaka cena

Francuski koncern zapowiada, że rozpocznie sprzedaż odświeżonej generacji 208 w listopadzie tego roku. Chwilę wcześniej powinniśmy poznać ceny, które zapewne będą trochę wyższe od obecnie obowiązujących. Dla przypomnienia teraz za najtańszy wersję modelu trzeba zapłacić minimum 79 500 zł.

Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot
Peugeot 208 FL / Peugeot / Peugeot