>>>A5 Sportback - ktoś chce takie Audi?
Q7 3,0 TDI clean diesel/240 KM ma średnio spalać tylko 8,9 l/100 KM. To przez udoskonalony układ wtryskowy Common Rail (generuje ciśnienie 2 tys. bar), nowe czujniki komory spalania
oraz wysokowydajny układ recyrkulacji spalin. Za redukcję pozostałych tlenków azotu odpowiedzialny jest katalizator DeNOx. Bezpośrednio przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue - w
gorącym strumieniu spalin roztwór rozpada się na amoniak, który rozkłada tlenki azotu do nieszkodliwego azotu i wody. AdBlue będzie uzupełniany kiedy auto zamelduje się na przeglądzie
okresowym. Wersja tradycyjna 3,0 TDI ma tą samą moc i powinna przejechać setkę na 9,1 l paliwa.
>>>Poznaj najlepsze silniki świata
Ośmiocylindrowy 4,2 TDI dostał zastrzyk mocy - teraz kierowcę ucieszy 340 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Mimo większych możliwości spadło zużycie paliwa - tak uzbrojone Q7 ma spalać niecałe 10 l oleju napędowego na 100 km. Pozostałe wersje silnikowe również zmodyfikowano pod kątem zmniejszenia spalania. Q7 dostępny jest też z dwoma jednostkami benzynowymi: 3,6 V6 FSI/280 KM oraz 4,2 V8 FSI/350 KM.
Kolejna nowinka jaką kryje posągowa karoseria to system odzyskiwania energii, który podczas hamowania silnikiem zamienia nadmiar energii kinetycznej ruchu na prąd elektryczny i czasowo
magazynuje go w akumulatorze. W trakcie następnego przyspieszania, potrzebny prąd jest pobierany z akumulatora, co pozwala odciążyć alternator. Niemiecki producent twierdzi, że ta technologia
pozwala zredukować emisję CO2 do 5 gram na kilometr podróżowania.
>>>Tania jazda Audi
>>>Srebrna Strzała, czyli 380 km/h 75 lat temu
Wyposażenie seryjne pokładu Audi jest bardzo bogate ale zawsze można coś dołożyć z potężnej listy opcji, np. sprzęt audio Bang&Olufsen z 14 głośnikami i pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 145-240 mm.
Najtańsze Audi Q7 z silnikiem 3,6 FSI/280 KM kosztuje niemal 234 tys zł, wersja 4,2 FSI/350 KM - 300 tys. zł. Q7 z silnikiem 3,0 TDI/240 KM kosztuje 235 tys. zł, a w wersji clean diesel
- 248 tys. zł. Za topowe 6,0 V12 TDI o mocy 500 KM zapłacimy 598 tys. zł.
>>>Za kierownicą facet jest gorszy od kobiety
Każdą wersję rozpędza sześciostopniowy automat tiptronic przez cztery koła naraz - zawsze i wszędzie. Robi to naprawdę szybko, sprawdziliśmy…
Aby go zobaczyć przejdź do strony z najnowszymi komentarzami.