Toyota C-HR hitem. Japończycy tną ceny o 20 000 zł

Toyota C-HR to najpopularniejszy w Polsce kompaktowy SUVi jeden z kluczowych modeli japońskiego producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Sprzedaż na poziomie 11 000 sztuk po 9 miesiącach 2025 roku przekłada się na ponad 13 proc. udziału w tym segmencie. C-HR jest też najczęściej wybieraną hybrydą plug-in. Z wynikiem 2155 rejestracji odpowiada za lwią część sprzedaży tego napędu Toyoty nad Wisłą. Od początku 2025 roku do końca września japońska marka wypuściła na drogi ponad 6000 aut z układem PHEV (ponad 130 proc. więcej rok do roku).

Reklama

Stawka jest wysoka, a Toyota nie zamierza ustąpić pola. Stąd Japończycy tną ceny nawet o 20 000 zł i mocno obniżają próg wejścia do świata hybryd. Na co mogą liczyć kierowcy?

Nowa Toyota C-HR wygląda awangardowo. Połowa kupuje oczami

Reklama

Design to jeden głównych powodów zakupu C-HR. Toyota wylicza, że nawet połowa nabywców zdecydowała się na ten samochód z powodu stylistyki. Linia nadwozia nowej generacji radykalnie różni się od poprzednika. Za odważną kreską podąża funkcjonalność, a aerodynamika to numer popisowy drugiego wcielenia japońskiego auta. Tu każdy element pełni ważną rolę w osiągnięciu opływowej linii. Klamki chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej. Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w poprzedniku. Auto jest jednak lżejsze, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

W kabinie Toyota C-HR stawia na 12,3-calowy ekran, przyciski i pokrętła

Wnętrze to wzorowa proporcja między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w poprzednim modelu, ale wiele płaszczyzn można regulować. Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy. Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. W przypadku C-HR plug-in daje też możliwość zdalnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania baterii. Aplikacja pokazuje również poziom naładowania baterii i dostępny zasięg. Do tego można ustawić schemat ładowania, aby rozpoczęło się automatycznie w wybranym momencie, na przykład w nocy, kiedy ceny energii są niższe. C-HR oferuje jeszcze takie bajery jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota / Jeroen Peeters

Pojemność bagażnika zależy od hybrydy. Jakie są różnice?

Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika C-HR z hybrydą 1.8 to 388 litrów, auto z 2-litrowym napędem hybrydowym oferuje 364 l.

W odmianie plug-in kufer oferuje 310 litrów. Mniejszy przedział bagażowy to m.in. efekt zastosowania większej baterii.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybrid 2024 / Toyota

Toyota C-HR to dwie klasyczne hybrydy 5. generacji i pierwszy raz napęd 4x4

Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekt?

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 2024 Toyota C-HR / Toyota / Jeroen Peeters

Toyota C-HR 1.8 Hybrid najpopularniejsza w Polsce. Jakie zużycie benzyny?

Nowy C-HR z hybrydą 1.8 zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM napędu 4. generacji. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km. Właśnie na ten napęd zdecydowała się większość kupujących C-HR.

Napęd hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem wytwarza 197 KM. Stąd nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w starym modelu. W wersji z układem AWD-i w porównaniu z odmianami przednionapędowymi zastosowano na tylnej osi elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR 2.0 Hybrid Plug-in przejedzie 100 km za 10 zł

Ładowana z gniazdka C-HR 2.0 Hybrid Plug-in skrywa pod maską nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z obecnej Toyoty Prius. Benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Jednak w takim aucie podczas jazdy miejskiej korzysta się z sekcji elektrycznej, stąd już przy niskich prędkościach obrotowych niemal 400 Nm momentu obrotowego pozwala dynamiczniej ruszyć ze świateł.

Toyota obiecuje aż 66 km jazdy na prądzie w cyklu mieszanym. Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień może być wykorzystywany jako samochód elektryczny (ale pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów sprawdzi się jako hybryda. W trybie elektrycznym w mieście C-HR 2.0 PHEV zużywa średnio między 13 a 16 kWh energii na 100 km, to oznacza wydatek na poziomie 10 zł. Z kolei C-HR z klasyczną hybrydą na setkę potrzebuje ok. 3,8-4,0 l benzyny za ok. 23 zł.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Zdaniem producenta C-HR plug-in hybrid ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny. Ten bajeczny wynik z homologacji jest możliwy do realizacji, ale tylko jeśli baterie są naładowane, a kierowca nie ingeruje w automatycznie włączający się tryb jazdy EV. W praktyce dynamiczną podróż komputer podsumował zużyciem na poziomie 5,3 l/100 km. Oszczędny wynik to też zasługa przekładni CVT nowej generacji. Co ważne, gdy wciśniemy pedał gazu do końca, samochód wyrywa przed siebie i przyspiesza płynnie, a w kabinie cały czas panuje cisza. Spokojne traktowanie gazu pozwala bez wysiłku zejść do 3,2 l/100 km.

Jak jeździ hybryda plug-in naładowana i z rozładowanym akumulatorem?

Hybrydowy C-HR w wersji plug-in bez względu, czy ma pełną, czy rozładowaną baterię, zapewnia bardzo podobne osiągi. Różnice są tak nieznaczne, że może je wyłapać jedynie aparatura pomiarowa. Zaskakujące? Wynika to z faktu, że ładunek, który pozostał w baterii po rozładowaniu części pluginowej, nadal wystarcza do zasilenia napędu hybrydowego i wykorzystania jego pełnych możliwości. System nie pozwala na to, żeby akumulator trakcyjny rozładował się do zera. Zawsze pozostaje bufor około 20 proc. pojemności, dzięki temu auto korzysta z napędu hybrydowego, a nie tylko z silnika spalinowego.

Nowa Toyota znika w ciemno. Ma 230 KM i spala 4,8 l na 100 km. Cena hitem Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR 1.8 Hybrid kosztuje od 120 800 zł, to 20 100 zł taniej

Najtańsza Toyota C-HR 1.8 Hybrid w wersji Comfort kosztuje teraz od 120 800 zł, czyli o 20 100 zł mniej wobec regularnego cennika. W standardzie oferuje m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • lampy przednie i tylne w technologii LED,
  • kamerę cofania,
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową,
  • system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych,
  • system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem,
  • 6 głośników,
  • inteligentnego asystenta głosowego,
  • interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota / Jeroen Peeters

Polak nie żałuje sobie przy konfiguracji wyposażenia Toyoty C-HR

Toyota C-HR Style to najpopularniejsza wersja tego auta. Obecnie samochód kosztuje od 149 600 zł. Standard to m.in.:

  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect + z systemem nawigacji dostępnej online i offline,
  • wycieraczki z czujnikiem deszczu,
  • inteligentny kluczyk,
  • przednie i tylne czujniki parkowania,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne,
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół auta,
  • podgrzewana kierownica,
  • indukcyjna ładowarka,
  • system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED,
  • port USB-C w drugim rzędzie siedzeń,
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.\\

Toyota C-HR plug-in w wersji Style jest też dostępna w ofercie wyprzedażowej i kosztuje od 165 900 zł (20 000 mniej niż na metce). Taki model z 2024 roku jest tańszy o 29 000 zł i wymaga kwoty od 156 900 zł.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR w wersji Executive taniej o 20 000 zł

Toyota C-HR 1.8 hybrid/140 KM w najwyższej wersji Executive kosztuje obecnie od 160 400 zł. Aż 20 000 zł rabatu japońska firma oferuje przy zakupie 223-konnej odmiany plug-in - takie auto można mieć za 176 900 zł lub nawet za 167 900 zł (model 2024). Wyposażenie to m.in.:

  • 19-calowe alufelgi,
  • czarny dach,
  • czarne wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka,
  • przednie fotele sportowe,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy,
  • elektrycznie starowana klapa bagażnika,
  • nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED,
  • światła główne w technologii LED.
Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Hybryda plug-in w wersji GR Sport taniej o 29 000 zł

Toyota C-HR Plug-in Hybrid GR Sport (2024) kosztuje od 182 900 zł (29 000 zł taniej wobec cennika). Tegoroczny model potaniał o 20 000 zł do 191 900 zł. Standard to:

  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • reflektory główne w technologii Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi (AHS),
  • systemem doświetlania zakrętów i funkcją automatycznego samopoziomowania reflektorów przednich,
  • asystent zmiany pasa ruchu, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • ekran panoramiczny z systemem kamer 360 stopni,
  • kamera monitorującą kierowcę,
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu,
  • asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

Ile kosztuje nowa Toyota C-HR Tokyo Edition?

Toyota C-HR Tokyo Edition to najlepiej wyposażona wersja tego modelu japońskiej marki. Seryjne oferuje:

  • cyfrowe lusterko wsteczne,
  • wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD),
  • dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni,
  • światła główne w technologii Matrix LED,
  • fotele kierowcy i pasażera z elektryczną regulacją i podgrzewaniem,
  • system premium audio JBL z 9 głośnikami,
  • system multimedialny Toyota Smart Connect+ z 12,3-calowym ekranem dotykowym oraz nawigacją z trybami online i offline
  • ekran panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
  • asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

Nowa Toyota C-HR Tokyo Edition z układem 2.0 Hybrid o mocy 197 KM i napędem na przód kosztuje 194 000 zł. Wersja z układem 4x4 AWD-i to cena od 203 800 zł. Toyota C-HR Plug-in Hybrid w wersji Tokyo Edition kosztuje 195 900 zł wraz kablem do ładowania o długości 7,5 m i etui na przewód.

Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR - dane techniczne, wymiary, osiągi

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
FWD FWD AWD FWD
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE
Pojemność cm3 1798 1987
Średnica cylindra x skok tłoka mm 80,5 x 88,3 80,5 x 97,5
Stopień kompresji (:1) 13.0 14.0
Moc KM/kW/obr/min 98 / 72 /5200 152 / 112 / 6000
Moment obrotowy silnika spalinowego Nm/obr/min 142 / 3600 190 / 4400 - 5200
Napęd hybrydowy 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Bateria Litowo-jonowa
Pojemność kWh 4,08 13,6
Zasięg w trybie EV km 66
Typ przedniego silnika elektrycznego Silnik z magnesami trwałymi
Moc maksymalna KM/kW 94/70 111/83 163 / 120
Maks. moment obrotowy Nm 185 206 208
Tylny silnik elektryczny
Moc maksymalna KM/kW 41/30
Maks. moment obrotowy Nm 84
Łączna moc układu KM/kW 140/103 198/145 223 / 164
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Zużycie paliwa 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Cykl mieszany WLTP l/100 km 4,8-5,0 4,8-5,0 5,1-5,3 0,9
Pojemność zbiornika paliwa l 43 43 43 43
Wymiary zewnętrzne 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Długość mm 4360
Szerokość mm 1830
Wysokość mm 1558-1564 1564
Rozstaw osi mm 2640
Przedni zwis mm 915
Tylny zwis mm 805
Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR Toyota C-HR / Toyota / Jeroen Peeters