Jak zrobić porządne auto dostawcze? Opel poprosił o to Fiata i dzięki temu zaprezentował model combo van (czyli doblo ze znaczkiem niemieckiej marki). Samochód jest dostępny w dwóch wersjach rozstawu osi i w dwóch opcjach wysokości dachu, w wersji dwumiejscowej - furgon lub pięciomiejscowej tour van.
Combo van jest dostępny z drzwiami asymetrycznymi z tyłu oraz z rozsuwanymi z jednej strony pojazdu lub z obydwu stron. W niektórych konfiguracjach furgonu w tylnej części dachu można zainstalować dodatkową klapę w celu umożliwienia przewozu drabin.
Możliwości? Duże - pojemność do 3,4 lub 4,2 metrów sześciennych (krótki/długi rozstaw osi, składany fotel pasażera siedzącego z przodu) i ładowność do 1 tony.
Silniki i cena?
Combo van przewozi towary dzięki silnikom o mocy od 90 KM do 135 KM. W zależności od jednostki napędowej, pojazd jest dostępny z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów.
Silnik 1.6 CDTI/90 KM został dodatkowo wyposażony w półautomatyczną skrzynię biegów Easytronic. Zamiast standardowego zbiornika paliwa o pojemności 60 l, combo CNG zawiera zbiornik na benzynę o pojemności 22 l i cylindry zawierające 95 l gazu (130 l w wersji z długim rozstawem osi). Rezultat to maksymalny zasięg jazdy wynoszący 750 km.
Wszystkie wersje, oprócz modelu CNG, są dostępne z technologią Start/Stop. Co ważne dla firmowego budżetu na przykład wersje wysokoprężne wymagają przeglądu tylko co 35 tys. kilometrów lub raz na rok.
Podstawowy combo van najnowszej generacji, wyposażonego w silnik benzynowy pojemności 1,4/95 KM i kosztuje od 60 700 zł. Samochody można już zamawiać a ich odbiór przewidziano na początek kwietnia 2012.