Konstruktorzy grupy Fiat, uznawani w świecie motoryzacji za jednych z najlepszych jeśli chodzi o silniki, pochwalili się swoim gorącym dziełem. Najnowsza jednostka, jaka narodziła się w laboratoriach włoskiego producenta, jest przeznaczona do samochodów marki Alfa Romeo.

Reklama

Co ważne silni został zaprojektowany do zabudowy zarówno poprzecznej jak i wzdłużnej. Jest to konstrukcja 4-cylindrowa ma pojemność 1,8 l i rozwija moc maksymalną - uwaga - 300 KM. Prawdziwe cuore sportivo!

Inne

Zdaniem konstruktorów silnik wyznacza nowe standardy osiągów w swej kategorii. Konstrukcja ma spełniać przyszłe normy emisji spalin: europejską Euro 6 oraz amerykańską Tier 2 Bin 5.

Reklama

"Silnik ten ma konstrukcję całkowicie aluminiową i wyposażony jest w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, m.in. system bezpośredniego wtrysku benzyny pod ciśnieniem 200 bar, zdwojony system zmiennych faz rozrządu oraz turbosprężarkę o wysokiej wydajności." - mówi dziennikowi.pl Leszek Sukiennik, szef rynku polskiego Alfa Romeo.

Inżynierowie zachwalają, że połączenie aluminiowej architektury i zastosowanej technologii jest gwarancją idealnego w tej kategorii silników stosunku mocy do masy oraz oszczędnego zużycia paliwa (na jeden litr pojemności przypada niemal 167 KM!). Podkreślają też, że nowa jednostka nie będzie miała sobie równych pod względem poziomu hałasów i wibracji oraz osiągów - krótko mówiąc, ma być szybko i cicho…

Kiedy w produkcji?

Reklama



PAP/EPA / SANDRO CAMPARDO

"Jest to niezmiernie ważny krok dla Alfa Romeo w odniesieniu do dalszego re-pozycjonowania tej marki z myślą o dystrybucji światowej. W przygotowaniach modeli roku 2013 naszym głównym celem ekspansji pozostają wciąż Stany Zjednoczone. Wykorzystanie zasobów Grupy Fiat pod kątem rozwoju silników na potrzeby Alfy Romeo to ilustracja nowej wiary w potencjał tej marki. To tylko pierwsze z naszych zamierzeń, aby powrócić do historycznych korzeni Alfy jako najwspanialszej marki włoskich samochodów sportowych." - powiedział Harald J. Wester, dyrektor ds. technologii firmy Fiat oraz szef marek Alfa Romeo i Maserati.

AFP / Martin Meissner

Nowe dzieło włoskich inżynierów trafi do produkcji w zakładzie Fabbrica Motori Automobilistici (FMA) Pratola Serra. Pierwsze sztuki mają trafić pod maskę nowych aut Alfy z początkiem 2013 roku.