Fabryka aut narodziła się z połączenia dwóch zakładów produkujących silniki samolotowe - był wtedy lipiec 1917 roku. Wtedy też pojawiło się znane dziś logo firmy symbolizujące śmigło.
Koniec I wojny światowej i pokojowe ustalenia zwaśnionych stron zabroniły Niemcom produkowania między innymi części samolotowych.
BMW nie miało wyjścia i musiało się przekwalifikować - w ten sposób w 1927 roku z taśmy zjechał pierwszy samochód - produkowany na licencji Austina Seven model Dixi.
Największym przedwojennym osiągnięciem BMW był model 328 z 1937 roku. Ten 2-miejscowy roadster posiadał silnik o pojemności 2,0 litra i mocy 80 KM. Auto zyskało rozgłos dzięki sukcesom sportowym w takich wyścigach jak Mille Miglia czy 24h LeMans.
W trakcie II wojny światowej BMW wróciło do przemysłu wojennego - znów produkowało silniki dla Luftwaffe oraz motocykle dla Wehrmachtu.
Po wojnie BMW ratując się przed niechybną plajtą wypuściło na rynek samochodzik o słodkiej nazwie Isetta - mały trzykołowy pojazd napędzany dwusuwowym silnikiem, który stał się symbolem "sukcesu gospodarczego" odradzających się Niemiec.
Ale marka nie była zainteresowana masową, tanią produkcją - szefom BMW marzyły się piękne, luksusowe maszyny. I tak w 1961 roku na niemieckich drogach pojawił się model 1500, przodek obecnej serii 3.
Pod koniec ubiegłego wieku BMW - silne i wciąż eksperymentujące na rynku - wykupuje ikony motoryzacji - Rovera i Rolls-Royce’a
W 2005 roku BMW zakupiło wyścigowy team Sauber, którego jednym z dwóch podstawowych kierowców jest Robert Kubica (pierwszy w historii Polak startujący w Formule 1).
Dobrze wszystkim znane BMW na samym początku istnienia nie miało z samochodami wcale do czynienia - patrząc na historię monachijskiej fabryki można śmiało stwierdzić, gdyby nie I wojna światowa - nie byłoby teraz tych wszystkich wspaniałych aut ze znaczkiem BMW.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama