Tyle o prototypie. Sprzedaż produkcyjnego X1 ruszy po koniec 2009 roku - do tego czasu inżynierów BMW czeka mnóstwo nieprzespanych nocy.
Lekko nie będzie, bo w obozie Audi też raczej nie zmrużą oka - budują konkurencyjne Q3. Ciekawe, komu bezsenność wyjdzie na zdrowie?
Inny ciekawy koncept to Hypnos. Hybrydowy napęd daje mu 200 koni mocy. Spalanie to ledwie 4,5 litra na setkę. Z wydechu do atmosfery ulatuje 120 g dwutlenku węgla na kilometr jazdy.
Rysopis? Lambo z krwi i kości. Niskie (ponad 1.30 m), bardzo szerokie (niemal 2 m) i długie (przeszło 5 m) cacko. Rozstaw osi - 3 m z małym ogonkiem! 22-calowe felgi owija plaster wyczynowej opony pirelli pzero.
Napęd? Uwaga, nie przed tylną osią, ale... za przednią. Czarodzieje z Lamborghini obiecują, że mocy nie zabraknie. Niewykluczone, że koni mechanicznych dostarczy nawet… turbodiesel.
Produkcja? Na razie nie ma zielonego światła. Ach jeszcze jedno… estoque to szpada matadora używana do walki z bykiem.
Płynąca karoseria kryje czterocylindrowy motor, zasilany bezpośrednim wtryskiem. Jednostka ma zużywać wyjątkowo mało paliwa - wszystko dzięki systemowi SISS (Smart Idle Stop System), który wyłączy silnik np. w oczekiwaniu na "zielone". A niewielkie spalanie to niski poziom emisji dwutlenku węgla.
Mini
Crossover to pomysł na pierwszego SUV-a Mini. Ostateczna wersja powinna pojawić się 2010 roku. Znane kształty retro skrywają 4-miejscowe, sprytnie zaprojektowane wnętrze i stały napęd 4x4.
Nissan
Nuvu - wesoły pomysł na miejski elektryczny wehikuł. Przywiózł ze sobą rozwiązania, jakie dostaniemy najdalej w 2012 roku w produkcyjnym Nissanie napędzanym prądem. Na szklanym dachu zamontowano kilkanaście małych paneli słonecznych w kształcie liści. Wytwarzana przez nie energia trafia do akumulatora. Pojazd ma dwa zwykłe fotele i trzecie, składane siedzenie, używane tylko w razie potrzeby.
Napęd? Rozwiązanie hybrydowe nowej generacji. Według ludzi z Peugeota, układ daje kierowcy 200 KM, wyrzucając do atmosfery niezwykle czyste spaliny - na kilometr jazdy w powietrze uleci ledwie 109 g dwutlenku węgla. Równie dobrze auto może poruszać jedynie motor elektryczny, a wtedy spalin nie ma.
Renault
Megane w trzeciej odsłonie. W Paryżu zadebiutowały dwa wcielenia - pięciodrzwiowe i coupe. Właśnie na bazie tego ostatniego powstała szalona, żółta wyścigówka.
Ondelios - samochód nie z tej ziemi. Pod futurystyczna skorupą z najlżejszych włókien siedzą trzy silniki i napęd na cztery koła. Oto pomysł na luksusową jazdę na koniec świata.
Saab
Szwedzka marka na 25. jubileusz swoich kabrioletów wystawia 9-X Air. Kabriolet z rewolucyjnym rozwianiem składania dachu "Canopy Top" i chowaną oddzielnie tylną szybą - swoje rozwianie Saab zgłosił już do opatentowania.
Auto wykorzystuje też technologię hybrydową - napędzany paskiem od wału korbowego silnik elektryczny zastępuje zwykły alternator. Prąd trafia do akumulatorów litowo-jonowych pod podłogą bagażnika. Generator pomaga w ruszaniu, wyprzedzaniu, oszczędzaniu paliwa i ładowaniu baterii. Rozwiązanie umie także odzyskiwać energię z hamowania.