Stellantis w Polsce. Tu kręci się motoryzacyjny biznes

Z polskich zakładów Stellantisu wyjeżdża m.in. Jeep Avenger, Fiat 600 i Alfa Romeo Junior. Pełną parą idzie również produkcja dostawczych modeli, ale biznesowy zakres działania koncernu bynajmniej nie kończy się na produkcji samochodów. To w Gliwicach działalność prowadzi bowiem Centrum Oprogramowania SWX, które specjalizuje się w rozwijaniu architektury elektronicznej i elektrycznej dla pojazdów definiowanych oprogramowaniem (SDV – Software-Defined Vehicles).

Reklama

Jedno jest pewne - na biznesowej mapie Stellantisu, Polska jest ważnym punktem i ośrodkiem, w którym warto inwestować. Tylko w ostatnich latach polskie zakłady zrealizowały liczne projekty inwestycyjne o łącznej wartości przekraczającej 800 milionów euro. Do polskiego hubu przyjechał niedawno Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. Co zwiastuje dwudniowa wizyta szefa i liczne spotkania z przedstawicielami polskich zakładów?

Jean-Philippe Imparato z wizytą w Polsce

Reklama

W planie wizyty - seria spotkań z kluczowymi interesariuszami Stellantis. To m.in. pracownicy, dealerzy i partnerzy związkowi. Oprócz tego, w programie znalazły się wizyty w fabrykach pojazdów w Gliwicach i Tychach, podczas których omówiono kluczowe aspekty działalności Stellantis w Polsce. Omówienie celów na nadchodzące lata to dobry zwiastun - choć na ten moment nie ma planów na rozszerzenie portfolio produkcyjnego, już teraz obejmuje ono zarówno samochody osobowe, jak i duże pojazdy użytkowe z różnymi układami napędowymi, w tym w pełni elektrycznymi opcjami, ogniwami wodorowymi oraz hybrydami.

Jean-Philippe Imparato z wizytą w Polsce / Materiały prasowe

Co nowego dla kierowców? Takie plany ma Stellantis

Jednym z najważniejszych punktów programu wizyty było spotkanie ze stowarzyszeniem Dealerów Stellantis w Polsce. Wypracowane ustalenia i omówione priorytety mogą mieć realny wpływ na to, jak, gdzie i w jakiej cenie kierowcy będą kupować auta marek Citroen, Fiat, Opel, Alfa Romeo czy Jeep. Głównym celem ustaleń było przedstawienie priorytetów na 2025 rok w zakresie sprzedaży oraz usług posprzedażowych na zmieniającym się i coraz bardziej wymagającym rynku, który przechodzi obecnie transformację w kierunku elektromobilności. Nowy rodzaj napędu oznacza bowiem nowe wyzwania.

Koncern Stellantis, fabryka / Materiały prasowe / Pawel Suder

Imparato przedstawił cele organizacyjne, które mają zostać osiągnięte w 2025 r. Stellantis położy nacisk na uproszczeniu i usprawnieniu procesów i ma aktywnie wspierać sieć dealerską na płaszczyźnie handlowej, finansowej i ITC. Cel? Zwiększenie udziału i wolumenu sprzedaży na polskim rynku. Czy oznacza to, że do salonów zawitają większe rabaty i promocje? Takie hasło oczywiście nie pada wprost, ale zmiany w polityce cenowej są jednym z narzędzi, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż.

Citroen C3 Aircross to jeden z najtańszych samochodów w swojej klasie / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Jak podsumowała spotkanie Agnieszka Mojsiuk, prezes Stowarzyszenia Dealerów Stellantis w Polsce - Dzisiejsze spotkanie było bardzo konstruktywne i otwarte, poczuliśmy wsparcie dla potrzeb naszej sieci. Ustaliliśmy z Jean-Philippe Imparato, że zwiększenie udziału rynkowego naszych marek jest absolutnym priorytetem. Wspólnie zaczęliśmy wypracowywać działania mające na celu znaczące zwiększenie sprzedaży. Postanowiliśmy utrzymywać stały kontakt operacyjny, aby na bieżąco kontrolować realizację naszych planów i usuwać wszelkie przeszkody. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to wykorzystać potencjał nowoczesnej gamy modelowej Stellantis. Razem możemy osiągnąć wzrost sprzedaży i wzmocnienie sieci dealerskiej, zapewniając zadowolenie naszych klientów i satysfakcję pracowników. Dziękujemy za efektywną i szczerą dyskusję oraz zaangażowanie w naszą wspólną przyszłość.

Te auta powstają w Polsce. Fiat, Jeep, Opel i Alfa Romeo

Fabryka w Gliwicach, będąca częścią jednostki biznesowej Pro One Stellantis, produkuje modele dla pięciu marek, w tym Citroëny Jumper, Fiaty Professional Ducato, Ople/Vauxhalle Movano oraz Peugeoty Boxer, wspierając udaną ofensywę firmy na rynku pojazdów użytkowych, gdzie Stellantis jest liderem w Europie. Z kolei fabryka w Tychach uruchomiła, w latach 2023 i 2024, produkcję Jeepa Avenger, Fiata 600 oraz Alfa Romeo Junior, dostępnych z napędami spalinowymi, hybrydowymi i w pełni elektrycznymi, co ma kluczowe znaczenie w kontekście dynamicznej transformacji energetycznej przemysłu motoryzacyjnego w kierunku zerowej emisji.

Nasze polskie zakłady produkują kluczowe modele dla multi-energetycznej strategii Stellantis. Polskie portfolio produkcyjne Stellantis obejmuje różne rodzaje układów napędowych: od tradycyjnych po nisko- i zeroemisyjne, dając szeroki wybór zarówno naszym klientom indywidualnym, jak i biznesowym. Odgrywają też istotną rolę na naszej drodze do zrównoważonej mobilności. Jestem przekonany, że polski, bardzo zaangażowany, zespół będzie nadal przyczyniał się do rozwoju Stellantis – skomentował swoją wizytę Jean-Philippe Imparato.

Koncern Stellantis, fabryka / Materiały prasowe / Pawel Suder
Koncern Stellantis, fabryka / Materiały prasowe / Pawel Suder