- Lexus rozbił bank w Polsce. Hybrydy i SUV-y nie mają sobie równych
- Lexus NX hitem. Klasyczna hybryda czy hybryda plug-in?
- Lexus NX 350h to klasyczna hybryda. Jakie spalanie?
- Nowy Lexus LBX sensacją rynku premium
- Lexus LBX i nowy napęd hybrydowy z silnikiem 1.5. Ile spala?
Lexus rozbił bank w Polsce. Hybrydy i SUV-y nie mają sobie równych
Lexus RX 400h w 2005 roku rozpoczął rynkowy desant hybryd tej marki. Wtedy w segmencie premium rządziły mocne silniki Diesla, aż tu nagle mało znana firma wyskakuje z napędem ni to benzynowym, ni to elektrycznym. I przekonuje, że ten SUV jest super. Na początku szału nie było. Japończycy nie dali jednak za wygraną, z kolejną generacją usprawniali swoje rozwiązanie. W efekcie na przestrzeni 19 lat wprowadzili na drogi niemal 3 mln aut ze zelektryfikowanymi napędami.
W Polsce Lexus z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę. Sukces najlepiej opisują liczby. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 5568 samochodów Lexusa, czyli o 21 proc. więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach 2023 roku. To także ponad połowa całej zeszłorocznej sprzedaży. Do japońskiej marki już należy 10 proc. rynku premium…
Lexus NX hitem. Klasyczna hybryda czy hybryda plug-in?
Koniem pociągowym biznesu są SUV-y – modele NX i RX, znalazły się wśród 10 najpopularniejszych aut premium od początku roku. Tylko w maju na polskie drogi wyjechało 1247 Lexusów (+16 proc.), a NX dostępny jako klasyczna hybryda lub hybryda plug-in został liderem rynku aut z wyższej półki. Skąd takie wzięcie?
NX drugiej generacji rozpoczął metamorfozę Lexusa. Od tego modelu Japończycy stawiają na nowoczesny design i sportowe wrażenia z jazdy. Stąd najmłodsza na rynku gama SUV-ów i crossoverów z wyższej półki. Nowa stylistyka pociągnęła za sobą cyfryzację, a ta rozlała się na kolejne modele. Szybkie multimedia teraz są powszechnie stosowane w całej gamie producenta. Jednocześnie NX 450h+ jako pierwsza hybryda plug-in Lexusa dostał misję przekonania kierowców do technologii PHEV. Pod względem technicznym napęd ten składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w ekonomicznym cyklu Atkinsona ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM. Oba przekazują moc na przednie koła. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator (54 KM), który współpracuje z układem hybrydowym. W ten sposób kierowca dostaje 309 KM mocy systemowej, wsparcie elektrycznego układu 4x4 E-Four i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 s. A to już osiągi ze świata aut sportowych.
Lexus NX 350h to klasyczna hybryda. Jakie spalanie?
Lexus NX 350h spełni potrzebę osób poszukujących klasycznej hybrydy. Ten SUV wykorzystuje poprawiony klasyczny układ hybrydowy 4. generacji. Duet spalinowo-elektryczny z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym wytwarza 243 KM mocy i w wersji z napędem 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s (8,7 s model przednionapędowy). Zużycie benzyny na poziomie 6-7 l na 100 km przy ok. 1,8 t aucie trzeba uznać za oszczędne. Zespół pracuje kulturalnie i liniowo rozwija moc, co również pasuje do komfortowego klimatu NX-a. 243-konny SUV bardzo dobrze odnajdzie się w życiu codziennym.
Nowy Lexus LBX sensacją rynku premium
Najnowszy Lexus LBX zalicza udany start rynkowy i debiutuje w top 10 samochodów klasy premium. W maju zarejestrowano 369 szt. tego auta, co dało ósmą lokatę oraz było lepszym wynikiem od wszystkich rywali z segmentu B-SUV Premium. Od początku roku na polskie drogi wyjechały już 534 LBX-y.
Lexus LBX i nowy napęd hybrydowy z silnikiem 1.5. Ile spala?
LBX dostał pod maskę 1.5-litrową hybrydę. Pod względem komponentów to rozwiązanie jest bardziej zaawansowane i mocniejsze od 116-konnego napędu z Yarisa Cross. To także pierwszy raz, kiedy w Lexusie hybryda składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego 1.5, dwóch silników elektrycznych, sterownika, przekładni planetarnej i zupełnie nowej bipolarnej baterii niklowo-wodorkowej (Yaris ma litowo-jonową baterię). Akumulator schowany pod tylną kanapą ma mniejszą masę i wymiary, ale jest w stanie dwa razy szybciej przekazywać większą moc. Co wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz powinien zapewnić dłuższą żywotność). Podczas hamowania energia odzyskiwana jest jeszcze szybciej. Zespół generuje 136 KM mocy i 185 Nm momentu obrotowego.
Nowa hybryda jest też bardzo ekonomiczna – wynik 3,6 l/100 km nie wymaga specjalnych wysiłków, a gdyby się uprzeć to i 3,3 l udałoby się uzyskać. Opinia? Jeśli brać pod uwagę niemal 140-konny napęd, podwyższone nadwozie, większe koła z szerszymi oponami i ponad 1300 kg wagi auta, to wyniki zużycia benzyny mogą imponować. Sam Lexus dla LBX-a z napędem na przednią oś deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4-4,7 l/100 km.
Nowy Lexus LBX kosztuje od 139 900 zł, jakie wyposażenie?
Lexus LBX w bazowej odmianie kosztuje od 139 900 zł. Taki model oferuje m.in. elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem i nawigacją w chmurze, przednie reflektory Full LED L-Shape oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +3. Oprócz podstawowej wersji oferowane są cztery odmiany: Elegant, Relax, Emotion i Cool. Każda z nich dostępna jest z napędem na przód lub z napędem na cztery koła E-FOUR. Do wyboru jest także 17 wariantów kolorystycznych – dziewięć lakierów oraz osiem dwukolorowych malowań nadwozia z czarnym, kontrastującym dachem.
Lexus rozwija biznes w Polsce, ma już 21 salonów
Lexus ma apetyty na więcej i dąży do 100-procentowego pokrycia rynku premium w Polsce, stąd rozbudowa sieci salonów sprzedaży i stacji obsługi. Na mapie właśnie pojawił się nowy obiekt Lexus Kielce, który należy do Grupy Romanowski.
Grupa Romanowski ma ponad 30 lat doświadczenia w branży. Od 18 lat zajmuje się sprzedażą marki Lexus, prowadząc dwa salony w Krakowie.
Lexus Kielce - nowość na mapie Polski
Nowy salon Lexusa w Kielcach to już 21. stacja japońskiej marki. Budynek może imponować designerskimi detalami nawiązującymi do stylistyki najnowszych modeli marki. Obiekt zapewnia pełen zakres usług, w tym sprzedaż samochodów nowych i używanych, serwis mechaniczny, a także serwis blacharsko-lakierniczy. Na miejscu można też kupić akcesoria i części zamienne, nabyć ubezpieczenie oraz sfinansować samochód.