Lexus rozbił bank w Polsce. Hybrydy i SUV-y nie mają sobie równych

Lexus RX 400h w 2005 roku rozpoczął rynkowy desant hybryd tej marki. Wtedy w segmencie premium rządziły mocne silniki Diesla, aż tu nagle mało znana firma wyskakuje z napędem ni to benzynowym, ni to elektrycznym. I przekonuje, że ten SUV jest super. Na początku szału nie było. Japończycy nie dali jednak za wygraną, z kolejną generacją usprawniali swoje rozwiązanie. W efekcie na przestrzeni 19 lat wprowadzili na drogi niemal 3 mln aut ze zelektryfikowanymi napędami.

W Polsce Lexus z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę. Sukces najlepiej opisują liczby. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 5568 samochodów Lexusa, czyli o 21 proc. więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach 2023 roku. To także ponad połowa całej zeszłorocznej sprzedaży. Do japońskiej marki już należy 10 proc. rynku premium…

Reklama

Lexus NX hitem. Klasyczna hybryda czy hybryda plug-in?

Koniem pociągowym biznesu są SUV-y – modele NX i RX, znalazły się wśród 10 najpopularniejszych aut premium od początku roku. Tylko w maju na polskie drogi wyjechało 1247 Lexusów (+16 proc.), a NX dostępny jako klasyczna hybryda lub hybryda plug-in został liderem rynku aut z wyższej półki. Skąd takie wzięcie?

Lexus NX 350 / Lexus
Reklama

NX drugiej generacji rozpoczął metamorfozę Lexusa. Od tego modelu Japończycy stawiają na nowoczesny design i sportowe wrażenia z jazdy. Stąd najmłodsza na rynku gama SUV-ów i crossoverów z wyższej półki. Nowa stylistyka pociągnęła za sobą cyfryzację, a ta rozlała się na kolejne modele. Szybkie multimedia teraz są powszechnie stosowane w całej gamie producenta. Jednocześnie NX 450h+ jako pierwsza hybryda plug-in Lexusa dostał misję przekonania kierowców do technologii PHEV. Pod względem technicznym napęd ten składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w ekonomicznym cyklu Atkinsona ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM. Oba przekazują moc na przednie koła. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator (54 KM), który współpracuje z układem hybrydowym. W ten sposób kierowca dostaje 309 KM mocy systemowej, wsparcie elektrycznego układu 4x4 E-Four i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 s. A to już osiągi ze świata aut sportowych.

Lexus NX 450h+ / Lexus

Lexus NX 350h to klasyczna hybryda. Jakie spalanie?

Lexus NX 350h spełni potrzebę osób poszukujących klasycznej hybrydy. Ten SUV wykorzystuje poprawiony klasyczny układ hybrydowy 4. generacji. Duet spalinowo-elektryczny z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym wytwarza 243 KM mocy i w wersji z napędem 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s (8,7 s model przednionapędowy). Zużycie benzyny na poziomie 6-7 l na 100 km przy ok. 1,8 t aucie trzeba uznać za oszczędne. Zespół pracuje kulturalnie i liniowo rozwija moc, co również pasuje do komfortowego klimatu NX-a. 243-konny SUV bardzo dobrze odnajdzie się w życiu codziennym.

Lexus NX 350 / Lexus

Nowy Lexus LBX sensacją rynku premium

Najnowszy Lexus LBX zalicza udany start rynkowy i debiutuje w top 10 samochodów klasy premium. W maju zarejestrowano 369 szt. tego auta, co dało ósmą lokatę oraz było lepszym wynikiem od wszystkich rywali z segmentu B-SUV Premium. Od początku roku na polskie drogi wyjechały już 534 LBX-y.

Lexus LBX / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Lexus LBX i nowy napęd hybrydowy z silnikiem 1.5. Ile spala?

LBX dostał pod maskę 1.5-litrową hybrydę. Pod względem komponentów to rozwiązanie jest bardziej zaawansowane i mocniejsze od 116-konnego napędu z Yarisa Cross. To także pierwszy raz, kiedy w Lexusie hybryda składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego 1.5, dwóch silników elektrycznych, sterownika, przekładni planetarnej i zupełnie nowej bipolarnej baterii niklowo-wodorkowej (Yaris ma litowo-jonową baterię). Akumulator schowany pod tylną kanapą ma mniejszą masę i wymiary, ale jest w stanie dwa razy szybciej przekazywać większą moc. Co wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz powinien zapewnić dłuższą żywotność). Podczas hamowania energia odzyskiwana jest jeszcze szybciej. Zespół generuje 136 KM mocy i 185 Nm momentu obrotowego.

Lexus LBX / Lexus

Nowa hybryda jest też bardzo ekonomiczna – wynik 3,6 l/100 km nie wymaga specjalnych wysiłków, a gdyby się uprzeć to i 3,3 l udałoby się uzyskać. Opinia? Jeśli brać pod uwagę niemal 140-konny napęd, podwyższone nadwozie, większe koła z szerszymi oponami i ponad 1300 kg wagi auta, to wyniki zużycia benzyny mogą imponować. Sam Lexus dla LBX-a z napędem na przednią oś deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4-4,7 l/100 km.

Lexus LBX / Lexus / Daniel Reinhardt

Nowy Lexus LBX kosztuje od 139 900 zł, jakie wyposażenie?

Lexus LBX w bazowej odmianie kosztuje od 139 900 zł. Taki model oferuje m.in. elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem i nawigacją w chmurze, przednie reflektory Full LED L-Shape oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +3. Oprócz podstawowej wersji oferowane są cztery odmiany: Elegant, Relax, Emotion i Cool. Każda z nich dostępna jest z napędem na przód lub z napędem na cztery koła E-FOUR. Do wyboru jest także 17 wariantów kolorystycznych – dziewięć lakierów oraz osiem dwukolorowych malowań nadwozia z czarnym, kontrastującym dachem.

Lexus LBX / Lexus / GRAF

Lexus rozwija biznes w Polsce, ma już 21 salonów

Lexus ma apetyty na więcej i dąży do 100-procentowego pokrycia rynku premium w Polsce, stąd rozbudowa sieci salonów sprzedaży i stacji obsługi. Na mapie właśnie pojawił się nowy obiekt Lexus Kielce, który należy do Grupy Romanowski.

Lexus Kielce to pierwszy obiekt w województwie świętokrzyskim / Lexus / GRAF

Grupa Romanowski ma ponad 30 lat doświadczenia w branży. Od 18 lat zajmuje się sprzedażą marki Lexus, prowadząc dwa salony w Krakowie.

Lexus Kielce - nowość na mapie Polski

Nowy salon Lexusa w Kielcach to już 21. stacja japońskiej marki. Budynek może imponować designerskimi detalami nawiązującymi do stylistyki najnowszych modeli marki. Obiekt zapewnia pełen zakres usług, w tym sprzedaż samochodów nowych i używanych, serwis mechaniczny, a także serwis blacharsko-lakierniczy. Na miejscu można też kupić akcesoria i części zamienne, nabyć ubezpieczenie oraz sfinansować samochód.

Lexus Kielce to pierwszy obiekt w województwie świętokrzyskim / Lexus / GRAF