- Izera pod okiem nowego prezesa. Kim jest Piotr Regulski?
- Nowy prezes Izery wybrany bez wiedzy ministra?
- Nowy prezes ElectroMobility Poland bez doświadczenia w motoryzacji. "To powinno być kluczowe"
- Izera z pozwoleniem na budowę fabryki. Powstanie 2000 miejsc pracy
- Izera SUV pojawi się pierwsza. Produkcja od 2026 roku
Izera pod okiem nowego prezesa. Kim jest Piotr Regulski?
Szybko poszło. Nowym prezesem ElectroMobility Poland został wybrany Piotr Regulski – donosi Busines Insider Polska. O ustanowieniu nowego szefa wszystkich szefów spółki odpowiedzialnej za polski samochód elektryczny Izera miała zdecydować rada nadzorcza EMP.
Co ciekawe nominacja zbiegła się z rekonstrukcją rządu Donalda Tuska. Borys Budka przestał być szefem Ministerstwa Aktywów Państwowych, a zastąpił go Jakub Jaworski. Właśnie temu resortowi podlega projekt Izera. Mimo tak radykalnej zmiany na rządowej szachownicy decydowano o mianowaniu nowego prezesa EMP.
Nowy prezes Izery wybrany bez wiedzy ministra?
Piotr Regulski to menedżer bez doświadczenia w branży motoryzacyjnej – zauważa Busines Insider. Zasłynął głównie z roli, jaką odegrał w restrukturyzacji RUCH-u. Następnie był prezesem tej firmy, podczas sprzedaży jej Orlenowi, którym sterował Daniel Obajtek. Działał też w innych branżach, ale nigdy nie był związany z sektorem automotive.
Nowy prezes ElectroMobility Poland bez doświadczenia w motoryzacji. "To powinno być kluczowe"
Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, uważa że przy wdrażaniu do produkcji polskiego auta elektrycznego doświadczenie w branży powinno być istotne.
– Znajomość rynku motoryzacyjnego na starcie może okazać się kluczowa. Wiedza o tym, jakie trendy panują w branży, jak pozycjonować się względem konkurencji i dokąd zmierza całość rynku, jest dziś absolutnie niezbędna dla takiego pomysłu jak Izera – podkreślił Drzewiecki.
Izera z pozwoleniem na budowę fabryki. Powstanie 2000 miejsc pracy
Prezydent Jaworzna wydał pozwolenie na budowę fabryki samochodów elektrycznych marki Izera. Zakład zostanie wybudowany w dwóch etapach z maksymalną roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. samochodów.
Pozwolenie wydano dla etapu pierwszego, którego powierzchnia zabudowy wyniesie 169 tys. m2. Fabryka będzie zakładem wysoko zautomatyzowanym. Do końca 2026 roku zatrudnienie w fabryce może znaleźć nawet 2000 osób.
Izera SUV pojawi się pierwsza. Produkcja od 2026 roku
Spółka ElectroMobility Poland wybrała firmę Mirbud do budowy fabryki samochodów w Jaworznie. Zakład ma być gotowy w ciągu 23 miesięcy od wbicia pierwszej łopaty. Uruchomienie seryjnej produkcji powinno nastąpić do połowy 2026 roku.
Pierwszy pojawi się model SUV zaprojektowany przez włoskie biuro Pininfarina. Platformę SEA, dostarczy chiński koncern Geely.