- Toyota Corolla 2024 wjeżdża do Polski
- Toyota Corolla 2024 jako hatchback 5d, sedan i TS kombi
- Nowa klimatyzacja nanoe X niszczy bakterie, cyfrowy kluczyk przez rok za darmo
- Toyota Corolla 2024 i nowe lakiery
- Toyota Corolla 2024 i różnice w hybrydach 1.8 i 2.0
Toyota Corolla 2024 wjeżdża do Polski
Toyota Corolla sprzedaje się na świecie co 30 sekund, a w Polsce co 30 minut. Nad Wisłą od dwóch lat nie oddaje konkurencji miejsca na najwyższym stopniu podium – tylko od stycznia do września 2023 roku zarejestrowano już przeszło 18,4 tys. sztuk tego auta.
Japończycy są jednak świadomi, że dobra passa nie trwa wiecznie stąd aplikują pakiet innowacji. Czym różni się Corolla 2024 od starszego modelu?
Toyota Corolla 2024 jako hatchback 5d, sedan i TS kombi
Corolla 2024 po raz pierwszy będzie dostępna z cyfrowym kluczykiem. Żeby skorzystać z funkcji otwierania i zamykania samochodu, nie trzeba uruchamiać specjalnej aplikacji - wystarczy mieć przy sobie smartfon z aktywnym profilem Smart Digital Key (z systemem Apple i Android).
Roczny abonament Smart Digital Key jest darmowy. Nowa technologia jest standardem w wersji Style, a w Corolli z nadwoziami hatchback i TS Kombi będzie dostępna jako opcja dodatkowa w wersji Comfort.
Nowa klimatyzacja nanoe X niszczy bakterie, cyfrowy kluczyk przez rok za darmo
W Corolli debiutuje także zupełnie nowy układ klimatyzacji z technologią nanoe X. To rozwiązanie znane z droższych modeli Toyoty i Lexusa.
System opracowany przez firmę Panasonic wprowadza tryliony cząsteczek wody o nanometrycznych rozmiarach do przepływu powietrza, zapewniając czystsze i zdrowsze środowisko wewnątrz auta. Wyniki badań laboratoryjnych mają potwierdzać zdolność rodników hydroksylowych do korzystnego oddziaływania na powietrze w zamkniętych przestrzeniach. Twórcy nanoe X podkreślają, że ich technologia skutecznie tłumi aktywność szkodliwych bakterii i wirusów, neutralizuje pyłki, alergeny oraz nieprzyjemne zapachy. Co więcej, pomaga w zwalczaniu pleśni i dba o optymalny poziom wilgotności w kabinie samochodu. Technologia oczyszczania i nawilżania powietrza nanoe X jest dostępna w Corolli standardzie od wersji Style.
Toyota Corolla 2024 i nowe lakiery
W tym Corolli z roku modelowego 2024 najmodniejsze są dwa nowe kolory karoserii. Metalizowany Super Green w połączeniu z czarnym dachem jest zarezerwowany dla hatchbacka i kombi. W sedanie pojawił się elegancki lakier Precious Silver.
W Corolli Hatchback i TS Kombi w wersji GR Sport z pakietem Dynamic lusterka, dolne partie przedniego spojlera oraz listwy boczne pomalowane będą lakierem Liquid Black.
Toyota Corolla 2024 i różnice w hybrydach 1.8 i 2.0
Odmłodzona Corolla 2024 to dwie nowe hybrydy 5. generacji do wyboru. Pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8, zaś druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. W obu układach już wcześniej wprowadzono poważne zmiany.
Najpopularniejsza hybryda 1.8 zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM. Większa o 18 KM moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s, czyli szybciej o 1,7 s.
Napęd hybrydowy 5. generacji z silnikiem 2.0 wytwarza 196 KM, czyli o 12 KM więcej. Efekt? Corolla 2024 z nowym sercem stała się szybsza o pół sekundy - od 0 do 100 km/h przyspieszy w 7,5 s.
Hybrydowa Toyota Corolla 2024 ma nowy akumulator litowo-jonowy
Zmiany przeszedł również akumulator litowo-jonowy - jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższa żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni.
Toyota Corolla 2024 z hybrydą 1.8 - ile zużywa benzyny?
Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy 1.8 wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. Corolla z nową hybrydą 5. generacji procentowo dłużej jeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność. Na drodze nowa hybryda 1.8/140 KM jest bardzo ekonomiczna – wynik 4,5 l/100 km poza terenem zabudowanym nie wymaga specjalnych wysiłków.
Toyota Corolla z hybrydą 5. generacji ponad 80 proc. na silniku elektrycznym
A jak wypada wydajność? Do porównania stanęła Corolla z nowym napędem hybrydowym 1.8/140 KM, wcześniejsza Corolla Hybrid 1.8 (4. generacja technologii hybrydowej) oraz Auris Hybrid 1.8 korzystający z napędu 3. generacji. Samochody wyposażone w urządzenia do pomiarów telemetrycznych pięciokrotnie pokonały prawie 12-kilometrową trasę wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 min.
Corolla wyposażona w najnowszą 5. generację napędu hybrydowego uzyskała najlepsze wyniki. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77-83 proc., a średni wynik nowego auta to 80 proc. Poprzedni model uzyskał wyniki w zakresie 71-74 proc. czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72 proc. Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68 proc. czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67 proc. do 71 proc.
Toyota Corolla także z silnikiem 1.5 - ceny i wyposażenie
Toyota Corolla 2024 jeszcze nie została wyceniona, jednak wyższe kwoty nie powinny być zaskoczeniem. Obecnie sedan z silnikiem 1.5/125 KM w wersji Active kosztuje od 103 900 zł.
Corolla hatchback 1.8 Hybrid Active to wydatek od 122 900 zł (kombi - 126 900 zł). Standard obejmuje: 16-calowe felgi, materiałowa tapicerka, automatyczna klimatyzacja i kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi. Do tego system bezpieczeństwa T-MATE z układem wczesnego reagowania w czasie ryzyka zdarzenia, asystentem utrzymania pasa ruchu, układem rozpoznawania znaków drogowych oraz z możliwością awaryjnego zatrzymania pojazdu.
Toyota Corolla Comfort do wyboru z hybrydą 1.8 lub 2.0. Tańszy jest klasyczny silnik
Corolla sedan 1.5 Comfort kosztuje od 110 900 zł. Skrzynia automatyczna Multidrive S wymaga dopłaty 7 tys. zł.
Hatchback z 1.8-litrową hybrydą (140 KM) kosztuje dziś od 125 900 zł (kombi od 129 900 zł).Samochód został wzbogacony m.in.: o światła przeciwmgielne w technologii LED i nawiewy w drugim rzędzie siedzeń. Łatwiejsze jest także składanie drugiego rzędu siedzeń dzięki Toyota Easy Flat. Od tej wersji standardem jest Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów oraz system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym, 10,5-calowym ekranem dotykowym. Istnieje możliwość poszerzenia wyposażenia o pakiet Tech. Mocniejsza Toyota Corolla 2.0 Hybrid/198 KM w wersji Comfort kosztuje od 135 900 zł.
Corolla w wersji Style - jakie wyposażenie?
Cena Corolli sedan z wyposażeniem Style staruje od 121 900 zł (1.5/125 KM).
Pięciodrzwiowy hatchback w wersji Style z hybrydą 1.8 wymaga przynajmniej 136 900 zł (kombi plus 6 tys. zł). W tej wersji auto zyskuje 17-calowe alufelgi, tapicerkę materiałową z elementami skóry syntetycznej oraz przyciemniane tylne szyby. Samochód ma też w inteligentny kluczyk, stację bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, spryskiwacz przednich świateł oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Wariant z 2-litrową hybrydą kosztuje od 146 900 zł.
Ile kosztuje Toyota Corolla w wersji GR Sport?
Corolla sedan w wersji GR Sport występuje wyłącznie z hybrydą 1.8/140 KM. Ten model wyceniono na 140 900 zł. Hatchback kosztuje aktualnie od 144 900 zł (hybryda 1.8). Model z 2-litrowym napędem jest o 10 tys. zł droższy. Samochód zyskuje 17-calowe alufelgi, lakierowe lusterka, nakładki progowe i trójramienną kierownicą obszytą skórą z perforacją GR Sport. Do tej wersji dokupić można pakiet Dynamic.
Toyota Corolla w wersji Executive. Hybryda 1.8 droższa o 10 tys. zł od silnika 2.0
Toyota Corolla 1.8 Hybrid z nadwoziem sedan w najwyższej wersji wyposażenia Executive kosztuje dziś od 144 900 zł. Hatchback 5d z tym samym napędem - od 152 900 zł. Samochód z hybrydą 2.0 jest droższy o 10 tys. zł. Auto wyróżniają 18-calowe felgi, skórzana tapicerka, asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach. Standardem w tej wersji jest też projekcyjny wyświetlacz na przedniej szybie (HUD) oraz światła matrycowe w technologii LED.
Toyota Corolla - cennik i wersje wyposażenia
Toyota Corolla 2023 | sedan 1.5 VVT-i 125 KM 6 M/T | sedan 1.5 VVT-i 125 KM Multidrive S | sedan 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | hatchback 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | hatchback 2.0 Hybrid 196 KM e-CVT | kombi 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | kombi 2.0 Hybrid 196 KM e-CVT |
Active | 103 900 zł | - | 118 900 | 122 900 | - | 126 900 | - |
Comfort | 110 900 | 117 900 | 121 900 | 125 900 | 135 900 | 129 900 | 139 900 |
Style | 121 900 | 128 900 | 132 900 | 136 900 | 146 900 | 142 900 | 152 900 |
GR Sport | - | - | 140 900 | 144 900 | 154 900 | 150 900 | 160 900 |
Executive | - | - | 144 900 | 152 900 | 162 900 | 160 900 | 169 900 |
Toyota Corolla i dane techniczne, pojemność bagażnika, wymiary
Silnik benzynowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Typ | 1,8 l4-cylindrowyrzędowy | 2,0 l4-cylindrowyrzędowy | ||
Mechanizm zaworów | DOHC, 16 zaworów, przekładnia łańcuchowa,Układ dolotowy i wylotowy VVT-i | |||
Pojemność skokowa | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,62 | |
Stopień sprężania | (:1) | 13,048 | 14,0 | |
Moc | KM (kW) / obr/min | 98 (72) / 5 200 | 152 (112) / 6 600 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm / obr/min | 142 / 3600 | 190 / 5 200 | |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | |||
Typ silnika elektrycznego | Synchroniczny z magnesem stałym | |||
Moc | KM (kW) | 95 (70) | 113 (83) | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | |
Łączna moc układu hybrydowego | KM (kW) | 140 (103) | 196 (144) | |
Przekładnia | eCVT | eCVT | ||
Stopień przełożenia | 2,834 | 3,193 | ||
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,1 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | |
Średnio WLTP | l/100 km | 4,4 | 4,4 |
Pojemność baku | l | 43 |
Hamulce | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||||
Przód | Wentylowane tarcze z pływającymi zaciskami jednotłoczkowymi | |||||
Tył | Pełne tarcze z pływającymi zaciskami jednotłoczkowymi | |||||
Zawieszenie | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||||
Przednie | Kolumny MacPhersona | |||||
Tylne | Zawieszenie wielowahaczowe | |||||
Wymiary zewnętrzne | Hatchback | TS Kombi | Sedan | |||
Długość | mm | 4370 | 4650 | 4630 | ||
Szerokość | mm | 1790 | 1780 | |||
Wysokość | mm | 1460 | 1435 | |||
Rozstaw kół przednich | mm | 1530 | ||||
Rozstaw kół tylnych | mm | 1530 | ||||
Rozstaw osi | mm | 2640 | 2700 | |||
Przedni zwis | mm | 935 | ||||
Tylny zwis | mm | 795 | 1015 | 995 | ||
Prześwit | mm | 130 | ||||
Pojemność bagażnika (bez schowka pod podłogą) | l | 361 (1.8)313 (2.0) | 596 (1.8)581 (2.0) | 471 |