- Nowa Toyota Corolla 2024 już dostępna w Polsce
- Toyota Corolla 2024 jako hatchback 5d, sedan i TS kombi. Cyfrowy kluczyk przez rok za darmo
- Corolla 2024 jak Lexus. Nowa klimatyzacja nanoe X niszczy bakterie
- Toyota Corolla 2024 i nowe lakiery. Metalizowany Super Green wygląda ekstra
- Toyota Corolla 2024 i różnice w hybrydach 1.8 i 2.0
Nowa Toyota Corolla 2024 już dostępna w Polsce
Toyota w 2023 roku zdominowała rynek nowych aut w Polsce. Sprzedała ponad 101 tys. samochodów osobowych i dostawczych. W tym było niemal 80 proc. hybryd.
Lwią cześć rekordowego wyniku wypracowała Corolla, która jest nie tylko najpopularniejszym autem nad Wisłą (niemal 27 tys. szt.), ale też najchętniej wybieraną hybrydą (prawie 22 tys. egz.). Poprzeczka na nowy rok wisi wysoko i Japończycy nie zamierzają ustąpić pola. Stąd na polski rynek właśnie wjeżdża Corolla 2024 wyposażona w pakiet innowacji. Czym różni się od starszego modelu?
Toyota Corolla 2024 jako hatchback 5d, sedan i TS kombi. Cyfrowy kluczyk przez rok za darmo
Toyota Corolla 2024 jedzie z duchem czasu i po raz pierwszy jest dostępna z cyfrowym kluczykiem. Żeby skorzystać z nowej funkcji otwierania i zamykania samochodu, nie trzeba uruchamiać specjalnej aplikacji - wystarczy mieć przy sobie smartfon z aktywnym profilem Smart Digital Key (roczny abonament jest darmowy).
Corolla 2024 jak Lexus. Nowa klimatyzacja nanoe X niszczy bakterie
Toyota Corolla 2024 oferuje zupełnie nowy układ klimatyzacji z technologią nanoe X. To rozwiązanie znane z droższych modeli Toyoty i Lexusa. System opracowany przez firmę Panasonic wprowadza tryliony cząsteczek wody o nanometrycznych rozmiarach do przepływu powietrza, zapewniając czystsze i zdrowsze środowisko wewnątrz auta. Wyniki badań laboratoryjnych mają potwierdzać zdolność rodników hydroksylowych do korzystnego oddziaływania na powietrze w zamkniętych przestrzeniach.
Twórcy nanoe X podkreślają, że ich patent skutecznie tłumi aktywność szkodliwych bakterii i wirusów, neutralizuje pyłki, alergeny oraz przykre zapachy. Co więcej, pomaga w zwalczaniu pleśni i dba o optymalny poziom wilgotności w kabinie auta.
Toyota Corolla 2024 i nowe lakiery. Metalizowany Super Green wygląda ekstra
W Corolli z roku modelowego 2024 najmodniejsze są dwa nowe kolory karoserii. Metalizowany Super Green w parze z czarnym dachem wygląda zjawiskowo – to połączenie zarezerwowano dla hatchbacka i kombi. W sedanie debiutuje elegancki lakier Precious Silver. Z kolei w wersji GR Sport z pakietem Dynamic (hb i TS) lusterka, dolne partie przedniego spojlera oraz listwy boczne są pomalowane czarnym lakierem.
Toyota Corolla 2024 i różnice w hybrydach 1.8 i 2.0
Odmłodzona Corolla 2024 to dwie hybrydy 5. generacji do wyboru. Pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8, zaś druga na jednostce 2.0 Dynamic Force.
Najpopularniejsza hybryda 1.8 zapewnia 140 KM zamiast 122 KM (4. generacji). Większa o 18 KM moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s, czyli szybciej o 1,7 s.
Napęd hybrydowy 5. generacji z silnikiem 2.0 wytwarza 196 KM, czyli o 12 KM więcej. Efekt? Corolla 2024 z nowym sercem stała się szybsza o pół sekundy - od 0 do 100 km/h przyspieszy w 7,5 s.
Hybrydowa Toyota Corolla 2024 ma nowy akumulator litowo-jonowy
Akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższa żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni.
Toyota Corolla 2024 z hybrydą 1.8 - ile zużywa benzyny?
Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy 1.8 wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. Corolla z nową hybrydą 5. generacji procentowo dłużej jeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność. Na drodze nowa hybryda 1.8/140 KM jest bardzo ekonomiczna – wynik 4,5 l/100 km poza terenem zabudowanym nie wymaga specjalnych wysiłków.
Toyota Corolla z hybrydą 5. generacji ponad 80 proc. na silniku elektrycznym
A jak wypada wydajność? Do porównania stanęła Corolla z nowym napędem hybrydowym 1.8/140 KM, wcześniejsza Corolla Hybrid 1.8 (4. generacja technologii hybrydowej) oraz Auris Hybrid 1.8 korzystający z napędu 3. generacji. Samochody wyposażone w urządzenia do pomiarów telemetrycznych pięciokrotnie pokonały prawie 12-kilometrową trasę wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 min.
Corolla wyposażona w najnowszą 5. generację napędu hybrydowego uzyskała najlepsze wyniki. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77-83 proc., a średni wynik nowego auta to 80 proc. Poprzedni model uzyskał wyniki w zakresie 71-74 proc. czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72 proc. Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68 proc. czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67 proc. do 71 proc.
Ile kosztuje Toyota Corolla 2024? Oto różnice do poprzedniego modelu
Toyota Corolla 2024 hatchback i TS kombi debiutuje na rynku w czterech wersjach. To o trzy mniej w porównaniu do gamy poprzedniego rocznika. W przypadku sedana przewidziano pięć wariantów wyposażeniowych – kompaktowa limuzyna z silnikiem 1.5/125 KM w wersji Active kosztuje obecnie od 106 900 zł, hybryda 1.8/140 KM wymaga przynajmniej 120 400 zł.
Toyota Corolla 2024 1.8 Hybrid kosztuje od 120 900 zł (sedan)
Najtańsza Toyota Corolla hatchback 1.8 Hybrid w wyjściowej wersji Comfort kosztuje od 126 900 zł (kombi od 130 900 zł). Taki samochód oferuje światła przeciwmgielne w technologii LED i nawiewy w drugim rzędzie. Składanie tylnej kanapy ułatwia system Toyota Easy Flat. Standardem jest też Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz 12,3-cala na tablicy zegarów oraz system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym 10,5-calowym ekranem dotykowym. Mocniejsza Corolla 2.0 Hybrid/198 KM Comfort kosztuje od 136 900 zł.
Auto można wzbogacić o Pakiet Tech za 9500 zł, który obejmuje: podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kierowcy, podgrzewaną kierownicę, system bezkluczykowego dostępu do auta, cyfrowy kluczyk telefonie, ładowarkę indukcyjną i układ wykrywania przeszkód. Tak doposażona Corolla hatchback kosztuje przynajmniej 136 400 zł.
Toyota Corolla 2024 w wersji Style - jakie wyposażenie?
Toyota Corolla sedan 2024 z wyposażeniem Style kosztuje od 126 400 zł (1.5/125 KM). Pięciodrzwiowy hatchback w wersji Style z hybrydą 1.8 wymaga przynajmniej 141 400 zł (kombi plus 6 tys. zł).
Samochód w tej wersji zyskuje: klimatyzację z technologią nanoe X, 17-calowe alufelgi, tapicerkę materiałową z elementami skóry syntetycznej oraz przyciemniane tylne szyby. Samochód ma też inteligentny kluczyk, stację bezprzewodowego ładowania telefonu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, spryskiwacze przednich reflektorów oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Wariant z 2-litrową hybrydą kosztuje od 151 400 zł.
Ile kosztuje Toyota Corolla 2024 w wersji GR Sport?
Corolla sedan 2024 w wersji GR Sport występuje wyłącznie z hybrydą 1.8/140 KM. Ten model wyceniono na 142 900 zł. Hatchback kosztuje aktualnie od 148 900 zł (hybryda 1.8). Model z 2-litrowym napędem jest o 10 tys. zł droższy. Samochód zyskuje 17-calowe alufelgi, lakierowe lusterka, nakładki progowe i trójramienną kierownicą obszytą skórą z perforacją GR Sport. Do tej wersji dokupić można pakiet Dynamic i pakiet Premium Audio JBL.
Toyota Corolla 2024 Executive. Hybryda 1.8 kosztuje o 10 tys. zł więcej niż 2.0 Hybrid
Toyota Corolla 2024 1.8 Hybrid z nadwoziem sedan w najwyższej wersji wyposażenia Executive kosztuje dziś od 147 900 zł. Hatchback 5d z tym samym napędem - od 159 900 zł. Samochód z hybrydą 2.0 jest droższy o 10 tys. zł. Auto wyróżniają 18-calowe felgi, skórzana tapicerka, asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach. Standardem w tej wersji jest też projekcyjny wyświetlacz na przedniej szybie (HUD) oraz światła matrycowe w technologii LED.
Toyota Corolla 2024 - cennik i wersje wyposażenia
Toyota Corolla 2024 | sedan 1.5 VVT-i 125 KM 6 M/T | sedan 1.5 VVT-i 125 KM Multidrive S | sedan 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | hatchback 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | hatchback 2.0 Hybrid 196 KM e-CVT | kombi 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | kombi 2.0 Hybrid 196 KM e-CVT |
Active | 106 900 zł | - | 120 400 | - | - | - | - |
Comfort | 111 900 | 118 400 | 122 900 | 126 900 | 136 900 | 130 900 | 140 900 |
Style | 124 900 | 131 400 | 135 400 | 141 400 | 151 400 | 147 400 | 157 400 |
GR Sport | - | - | 142 400 | 148 400 | 158 400 | 154 400 | 164 400 |
Executive | - | - | 147 900 | 159 900 | 169 900 | 166 900 | 176 900 |
Toyota Corolla 2024 i dane techniczne, pojemność bagażnika, wymiary
Silnik benzynowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Typ | 1,8 l4-cylindrowyrzędowy | 2,0 l4-cylindrowyrzędowy | ||
Mechanizm zaworów | DOHC, 16 zaworów, przekładnia łańcuchowa,Układ dolotowy i wylotowy VVT-i | |||
Pojemność skokowa | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,62 | |
Stopień sprężania | (:1) | 13,048 | 14,0 | |
Moc | KM (kW) / obr/min | 98 (72) / 5 200 | 152 (112) / 6 600 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm / obr/min | 142 / 3600 | 190 / 5 200 | |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | |||
Typ silnika elektrycznego | Synchroniczny z magnesem stałym | |||
Moc | KM (kW) | 95 (70) | 113 (83) | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | |
Łączna moc układu hybrydowego | KM (kW) | 140 (103) | 196 (144) | |
Przekładnia | eCVT | eCVT | ||
Stopień przełożenia | 2,834 | 3,193 | ||
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,1 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | |
Średnio WLTP | l/100 km | 4,4 | 4,4 |
Pojemność baku | l | 43 |
Hamulce | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||||
Przód | Wentylowane tarcze z pływającymi zaciskami jednotłoczkowymi | |||||
Tył | Pełne tarcze z pływającymi zaciskami jednotłoczkowymi | |||||
Zawieszenie | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | ||||
Przednie | Kolumny MacPhersona | |||||
Tylne | Zawieszenie wielowahaczowe | |||||
Wymiary zewnętrzne | Hatchback | TS Kombi | Sedan | |||
Długość | mm | 4370 | 4650 | 4630 | ||
Szerokość | mm | 1790 | 1780 | |||
Wysokość | mm | 1460 | 1435 | |||
Rozstaw kół przednich | mm | 1530 | ||||
Rozstaw kół tylnych | mm | 1530 | ||||
Rozstaw osi | mm | 2640 | 2700 | |||
Przedni zwis | mm | 935 | ||||
Tylny zwis | mm | 795 | 1015 | 995 | ||
Prześwit | mm | 130 | ||||
Pojemność bagażnika (bez schowka pod podłogą) | l | 361 (1.8)313 (2.0) | 596 (1.8)581 (2.0) | 471 |