Alfa Romeo w Polsce notuje wzrost sprzedaży niemal o 17 proc. w porównaniu z lutym 2022 r. Dodatkowo marka z Mediolanu wyprzedziła ogólny trend wzrostowy lutowej sprzedaży samochodów osobowych nad Wisłą. Co stoi za przyspieszeniem?

Reklama

Alfa Romeo jest jedną z nielicznych marek na polskim rynku budzącą prawdziwe emocje, zarówno u pasjonatów motoryzacji, jak i u zwykłych klientów – powiedział Rafał Grzanecki, dyrektor marki Alfa Romeo w Polsce.

Alfa Romeo w Polsce to długa gwarancja i pakiet serwisowy

W ocenie szefa Alfy w Polsce te emocje podgrzały ostatnie premiery, które sprawiły, że marka nabrała wiatru w żagle. – To dopiero początek. Dla polskiego klienta mamy ofertę idealną – z jednej strony podkreślający status samochód kultowej marki, z drugiej zaś – zaspokojenie potrzeby racjonalnego wyboru, które zapewnia unikatowa na polskim rynku oferta 5-letniej gwarancji i 3-letniego pakietu serwisowego – wskazał Grzanecki.

Reklama
Modele po modernizacji właśnie wjeżdżają do salonów / Alfa Romeo
Nowe lampy również z tyłu / Alfa Romeo

Włoska marka oferuje na każde nowe auto 5-letnią gwarancję Maximum Care z limitem przebiegu 200 tys. km. Od tego roku dochodzi do tego również pakiet serwisowyna 3 lata z limitem do 45 tys. km.

Dobra wiadomość: obie usługi są dostępne w cenie auta. Korzyścią jest również lokalizacja produkcji wszystkich modeli marki w zakładach we Włoszech, co skutkuje także szybkim, bo zaledwie dwu-trzymiesięcznym procesem dostarczenia samochodu od zamówienia.

Włoska marka notuje nad Wisłą bardzo dobre wyniki / Alfa Romeo

A jeśli ktoś nie chce czekać na skonfigurowane wedle życzenia auto wówczas Alfa Romeo wyciąga z kapelusza dostępne od ręki egzemplarze w najpopularniejszych wersjach i opcjach wyposażenia.

Modele po modernizacji właśnie wjeżdżają do salonów / Alfa Romeo
Stelvio to jeden z najlepiej prowadzących się SUV-ów / Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia i Stelvio po liftingu: jakie zmiany

Do salonów wjechały właśnie zapowiadane od jesieni odświeżone modele Giulia i Stelvio. O tym, jak się nimi jeździ i co się dokładnie zmieniło, przeczytacie u nas już niebawem. Na razie, słowem wstępu, przypominamy, iż zmianie uległa m.in. przednia część nadwozia obu modeli (w tym – grill). Główna modyfikacja dotyczy jednak reflektorów – Giulia i Stelvio otrzymały matrycowe lampy adaptacyjne full LED.

Z przodu w oczy rzucają się nowe lampy w technologii full LED / Alfa Romeo

W środku czeka nowy, w pełni cyfrowy zestaw zegarów z "daszkiem" nawiązującym m.in. do tego z modelu 156. Wirtualne zegary mają przekątną 12,3 cala, poza tym pojawia się również (znana już z modelu Tonale), technologia NFT (Non-Fungible-Token), która opierając się na koncepcji 'blockchain card", za zgodą właściciela generuje certyfikat, w którym są zapisywane dane dotyczące okresu eksploatacji pojazdu. Certyfikat może być wykorzystany na rynku wtórnym jako gwarancja, że samochód był prawidłowo serwisowany i utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną.

Nowe wirtualne zegary 12,3-cala / Alfa Romeo
Zmiany też w środku / Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 już w Polsce

Gamę Alfy Romeo poszerza również wprowadzony właśnie do sprzedaży SUV Tonale z napędem PHEV Q4 (hybryda ładowana z gniazdka; plug-in). Modelem tym Alfa Romeo rozpoczyna ewolucję od zerowej liczby pojazdów zelektryfikowanych (początek 2022 roku) do pełnej gamy samochodów o zerowej emisji (w 2027 roku). Tonale Plug-In Hybrid rozwija łączną moc 280 KM, a dzięki napędowi na wszystkie koła Q4 oferuje dobrą trakcję i osiągi.

Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo / Ph.Alberto Giorgio Alquati
Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo / Spada/LaPresse