- Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4 z silnikiem z Polski, co to za samochód?
- Ile spala Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4? Nowy SUV jest oszczędny, ale…
- Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4, jaki zasięg?
- Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4, wyposażenie i pojemność bagażnika?
- Nowa Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4 i cena w Polsce
Alfa Romeo pełnym gazem wjechała w pierwszy kwartał 2023 roku. Tylko w Europie włoska marka zwiększyła liczbę rejestracji swoich samochodów o rekordowe 136 proc. Skąd takie wzięcie?
Alfa Romeo Giulia i Stelvio solidnością i 5-letnią gwarancją totalnie odmieniły wizerunek producenta. Swoje zrobiła też dostępność aut. Włosi niemal od ręki dostarczali samochody, kiedy inne firmy dręczyły niedobory. Wreszcie nowa Alfa Tonale, czyli jedna z najważniejszych premier w nowożytnej historii marki z Mediolanu. Ten SUV odgrywa kluczową rolę w zwiększeniu sprzedaży, a teraz do Polski wjeżdża w zupełnie nowym wcieleniu – jako hybryda plug-in i to z napędem 4x4.
Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4 z silnikiem z Polski, co to za samochód?
Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4 to najmocniejsze wydanie włoskiego auta. Tu inżynierowie wykorzystali produkowany w fabryce w Bielsku-Białej turbobenzynowy silnik 1.3 MultiAir/180 KM, który napędza przód oraz silnik elektryczny dający 90 kW i 250 Nm na tylną oś. Stąd moc systemowa 280 KM, która trafia na cztery koła (układ e-Q4) i sprawia, że włoski SUV do 100 km/h przyspiesza w 6,2 sekundy. Auto potrafi rozpędzić się do 135 km/h w trybie w pełni elektrycznym i 206 km/h w trybie hybrydowym.
Ile spala Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4? Nowy SUV jest oszczędny, ale…
Przy tym Tonale plug-in hybrid Q4 ma osiągać zużycie paliwa na poziomie – uwaga! – 1,14 litra benzyny na 100 km. I żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy – ten bajeczny wynik jest możliwy pod warunkiem podróżowania z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Alfa Romeo z litowo-jonowej baterii 15,5 kWh deklaruje zasięg na prądzie do 80 km w mieście, czyli może wcielić się w rolę auta elektrycznego. Jeśli jednak ktoś nie dopilnuje uzupełniania energii wówczas musi liczyć się z szybszym osuszaniem zbiornika paliwa. Naładowanie baterii przy użyciu ładowarki 7,4 kW potrwa 2,5 godziny.
Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4, jaki zasięg?
Korzystny rozkład masy, napęd 4x4, amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia (Frequency Selective Damping – FSD) sterowane elektronicznie przez system D.N.A. i zawieszenie (kolumny MacPhersona z przodu, oś wielowahaczowa z tyłu) mają sprawić, że Tonale plug-in hybrid Q4 będzie jeździć jak na Alfę z krwi i kości przystało. Geometrię przedniej osi zestrojono pod kątem szybkich i precyzyjnych zmian kierunku.
Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4, wyposażenie i pojemność bagażnika?
Wewnętrzny świat Tonale na tle innych Alf Romeo zaskakuje przede wszystkim nowoczesnością. Nowy włoski SUV to pierwsze auto tego producenta zaopatrzone w cyfrowe zegary, zresztą naprawdę udane, oraz w nowy, rozbudowany system multimedialny. Wyposażenie seryjne to m.in. 20-calowe alufelgi, układ hamulcowy Brembo, dwustrefowa klimatyzacja, oświetlenie ambientowe, wentylowane i podgrzewane fotele przednie oraz 14-głośnikowy system nagłaśniający Harman Kardon. Do tego lista systemów wsparcia kierowcy obejmuje autonomiczną jazdę poziomu 2, wysokiej rozdzielczości kamerę zapewniającą widok 360°, system wykrywania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania. Bagażnik Tonale plug-in hybrid Q4 pod automatycznie sterowaną klapą oferuje 385 litrów pojemność (1430 l po złożeniu tylnej kanapy).
Nowa Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4 i cena w Polsce
Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 w Polsce jest dostępna w trzech wersjach. Edizione Speciale kosztuje od 236 500 zł. Środkowa TI to przynajmniej 243 500 zł. Topowa Veloce wymaga 254 500 zł.
Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid Q4, dane techniczne
SILNIK | PLUG-IN HYBRID |
PHEV Q4 280 KM AT6 | |
Liczba miejsc | 5 |
Liczba drzwi | 5 |
Długość/szerokość bez lusterek zewn./ wysokość (mm) | 4528 / 1841 / 1601 |
Rozstaw osi (mm) | 2636 |
Zwis przedni / tylny (mm) | 951 / 941 |
Pojemność bagażnika (dm3) / przy złożonej kanapie | 385 / 1430 |
Prześwit (mm) | 156 |
Liczna cylindrów, układ | 4 L |
Pojemność (cm3) | 1332 |
Moc maksymalna kW (KM - WE) przy obr./min. | 132 (180) 5750 |
Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm - WE) przy obr./min. | 270 Nm @ 1850 |
Moc maksymalna silnika elektrycznego kW (KM) | 90 (122) |
Konfiguracja hybrydy | 84s | 1P |
System Start&Stop | standard |
Napęd | Q4 (E-AWD) |
Skrzynia biegów | |
automatyczna 6-biegowa | |
Liczba biegów | |
Minimalne ogumienie podstawowe | 235/45 R19 |
Wspomaganie | elektryczne |
Średnica skrętu kół pomiędzy krawężnikami (m) | 11,57 |
Zawieszenie przednie | Niezależne MacPherson |
Zawieszenie tylne | Niezależne MacPherson |
Hamulce tarczowe przednie (mm) | 330 x 28 |
Hamulce tarczowe tylne (mm) | 278 x 12 |
Zbiornik paliwa (l) | 43 |
Masa samochodu w stanie gotowym do jazdy (kg) | 1835 |
Maksymalna waga holowanej przyczepy (kg) | 1250 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,5 |
Zużycie paliwa w cyklu średnim (l/100 km) WLTP | 1,1 - 1,4 |
Emisja CO2 (g/km) - Wartość średnia | 26-33 |
Klasa środowiskowa | E6D final |