Skoda twierdzi, że postarała się by Superb w odmienionym nadwoziu był naszpikowany najnowszymi innowacjami z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, osiągów czy ekologii. Jakim cudem? Inżynierowie sięgnęli na półkę z rozwiązaniami stosowanymi od jakiegoś czasu przez Audi, czyli markę premium z którą Skoda jest w Grupie Volkswagen.
W efekcie nowy Superb będzie pierwszym modelem Skody wyposażonym w układ reflektorów Full LED matrix – podobne rozwiązanie w modelach Audi nocą zaskakuje zasięgiem i barwą światła przypominającą dzień.
System oświetlenia zastosowany przez Skodę składa się z modułu LED dla świateł drogowych i mijania, trzech kolejnych segmentów LED dla świateł drogowych oraz napisu "SKODA Crystal Lighting" na obudowie. Wąski pasek LED obejmuje kierunkowskazy, światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne. Powyżej znajdują się drobne, przypominające igły struktury LED, będące częścią nowej funkcji Coming/Leaving Home. Podczas uruchamiania i opuszczania Superb automatycznie włącza i wyłącza poszczególne elementy świateł przednich i tylnych w ustalonej kolejności – efektowna animacja może robić wrażenie. Dodatkowo, odświeżony Superb po raz pierwszy zostanie wyposażony w dynamiczne kierunkowskazy.
Superb w nowych szatach będzie też pierwszym modelem Skody po elektryfikacji – wjedzie na rynek jako hybryda typu plug-in (możliwość ładowania z gniazdka, większy akumulator). W zespole napędowym najpewniej zostanie wykorzystane rozwiązanie przewidziane dla nowego VW Passata GTE, którego układ łączy silnik turbobenzynowy o mocy 218 KM z jednostką elektryczną. Zasięg w nowym cyklu WLTP wynosi ok. 55 km; odpowiada to 70 km według cyklu NEDC.
Napęd hybrydowy pod maską Suberba PHEV powinien przełożyć się na jeszcze wyższą sprzedaż tego auta. Aktualna generacja zadebiutowała w 2015 roku i w ciągu 4 lat wyprodukowano już ponad 500 tys. sztuk limuzyny i kombi.
Odmłodzony Superb zadebiutuje w maju w Bratysławie. Premierę zaplanowano w trakcie mistrzostw świata w hokeju na lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od 1993 roku pozostaje Skoda. To najdłuższa tego typu umowa sponsorska w historii sportu, oficjalnie uznana za rekord Guinnessa.
Historia modelu sięga 1934 roku, kiedy na rynek wprowadzono limuzynę 640 Superb. Nazwa pochodzi z łacińskiego słowa "superbus", które oznacza "wspaniały" i jest synonimem najwyższej klasy. W 2001 roku Skoda postanowiła ponownie wprowadzić do oferty flagową limuzynę. A w kwietniu 2017 roku z linii produkcyjnej zjechał milionowy model Superb trzeciej generacji.