Skoda zamknęła pierwszy kwartał 2019 roku z wynikiem niemal 308 tys. dostarczonych aut na całym świecie, zwiększając tym samym udział w globalnym rynku o 3,3 proc. A niedawno licznik marki pokazał 22 mln wyprodukowanych samochodów.

– W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaliśmy ponad jedną czwartą wszystkich pojazdów wyprodukowanych w historii naszej firmy. Przekroczenie 22 milionów wyprodukowanych samochodów to kolejny kamień milowy, który motywuje nas do konsekwentnego kontynuowania tego wzrostu, poprzez m.in.: wprowadzenie na rynek ponad 30 nowych modeli do końca 2022 r. w ramach naszej ofensywy produktowej – powiedział Bernhard Maier, prezes Skoda Auto.

Dlatego Skoda w najbliższym czasie chce jeszcze mocniej wcisnąć gaz. W tym celu producent wpompował ponad 500 mln euro w swoje zakłady. Inwestycje objęły m.in. wybudowanie nowej lakierni w Mlada Boleslav czy stworzenie potężniejszych centrów danych. Uruchomiono także najbardziej wszechstronny program inwestycyjny w historii firmy. Z planów wynika, że w ciągu najbliższych czterech lat wydane zostaną 2 mld euro na rozwój e-mobilności i nowych usług. Kierowcy wśród ponad 30 nowych modeli mogą spodziewać się przeszło 10 częściowo lub całkowicie elektrycznych.

Skoda Superb w nowej odsłonie jako hybryda

A pierwszym zelektryfikowanym autem, które pojawi się w sprzedaży będzie Skoda Superb w nowej odsłonie. Producent właśnie pochwalił się odmienionym stylem tego auta. 

Odmłodzony model będzie można poznać m.in. po nowych reflektorach z techniką LED, przeprojektowanej szerokiej atrapie chłodnicy o drobnym, pionowym żebrowaniu i ostrzej wyciętym zderzaku. Z tyłu na klapie bagażnika zamiast logo marki pojawi się duży napis "SKODA". Na pokładzie producent obiecuje jeszcze lepsze materiały oraz rozwiązania zaawansowane technologiczne, które zadbają o komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Skoda Superb w nowych szatach wjedzie na rynek jako hybryda typu plug-in (możliwość ładowania z gniazdka, większy akumulator). W zespole napędowym najpewniej zostanie wykorzystane rozwiązanie przewidziane dla nowego VW Passata GTE, którego układ łączy silnik turbobenzynowy o mocy 218 KM z jednostką elektryczną. Zasięg w nowym cyklu WLTP wynosi ok. 55 km; odpowiada to 70 km według cyklu NEDC.

Technologia hybrydowa pod maską Suberba PHEV powinna przełożyć się na jeszcze wyższą sprzedaż tego auta. Aktualna generacja zadebiutowała w 2015 roku i w ciągu 4 lat wyprodukowano już ponad 500 tys. sztuk limuzyny i kombi.

Odmłodzony Superb zadebiutuje w maju w Bratysławie. Premierę zaplanowano w trakcie mistrzostw świata w hokeju na lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od 1993 roku pozostaje Skoda. To najdłuższa tego typu umowa sponsorska w historii sportu.

Historia modelu sięga 1934 roku, kiedy na rynek wprowadzono limuzynę 640 Superb. Nazwa pochodzi z łacińskiego słowa "superbus", które oznacza "wspaniały" i jest synonimem najwyższej klasy. W 2001 roku Skoda postanowiła ponownie wprowadzić do oferty flagową limuzynę. A w kwietniu 2017 roku z linii produkcyjnej zjechał milionowy model Superb trzeciej generacji.