Szybkie i proste ładowanie akumulatorów jest głównym warunkiem sensu istnienia samochodów elektrycznych. Dlatego powstało specjalne stowarzyszenie o nazwie Charging Interface Initiative e.V. (CharIN). Skupione w tym projekcie badawczym firmy (Audi, BMW, Daimler, Opel, Porsche i Volkswagen, TÜV SÜD oraz producenci wtyczek przemysłowych, Mennekes i PhoenixContact) pracują nad wprowadzeniem jednolitych standardów technicznych wszystkich stacjach ładowania (Combined Charging Systems - CCS). Organizacja dąży też do wprowadzenia możliwości ładowania o mocy 150 kW.
Combined Charging System (CCS) umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zarówno prądem zmiennym (AC) jak i stałym (DC) przy pomocy ustandaryzowanego złącza, tzw. wtyczki Combo.
Rozwiązanie to jest już montowane w napędzanym elektrycznie sportowym samochodzie audi R8 e-tron i w koncepcyjnym audi e-tron quattro concept (samochód zaprojektował Polak Kamil Łabanowicz; SUV trafi do produkcji seryjnej w 2018 roku). Dzięki temu standardowi, akumulator modelu e-tron quattro concept można w 30 minut naładować energią wystarczającą na pokonanie ponad 400 km drogi. W pełni naładowany akumulator, pozwala temu autu przejechać ponad 500 km.
Rozwiązania bazujące na międzynarodowych standardach CCS już funkcjonują w Unii Europejskiej i zostaną przez nią oficjalnie usankcjonowane najpóźniej do roku 2017.